11 اکتبر روز جهانی دختر بچه ها (19 مهر روز دختر بچه)

11 اکتبر روز جهانی دختر بچه ها (19 مهر روز دختر بچه)

11 اکتبر روز جهانی دختر بچه ها

جهان را بدون ناخن های لاک زده، بدون گل سر بدون لباسهای پفی و رنگی تصور کن !

خدا دختر را آفرید تا جهان را برای او زیبا کنند !

11اکتبر روز جهانی دختر بچه ها مبارک

 

قدر دختر بچه ها را بیشتر بدونید همین الان اگر فرزندی دختر بچه دارید برید و در آغوش بگیردش و قدر این فرشته ها را بیشتر بدانید.جهان امروز با مشکلات که دارد کمتر به این فرشته های آسمانی توجه کرده است. از همین رو روز 19 مهر را روز جهانی دختربچه نامگذاری شده است.

 

نامگذاری روزی بین‌ المللی به اسم دختربچه‌ها در جهت حمایت از آنان و تلاش برای دسترسی بهتر و بیشتر دختران به آموزش و تغذیه و حقوق قانونی و مراقبت‌هاي‌ دکتری، و ممانعت از خشونت و تبعیض و ازدواج اجباری صورت گرفت.

 

به گزارش تالاب سازمان ملل درسال ۲۰۱۱؛ روز یازدهم اکتبر را روز جهانی دختر بچه‌ها نامگذاری کرد. نامگذاری روزی بین‌ المللی به نام دختربچه‌ها در جهت حمایت از آنان و تلاش برای دسترسی بهتر و بیشتر دختران به آموزش، تغذیه، حقوق قانونی و مراقبت‌ هاي‌ دکتری و ممانعت از خشونت و تبعیض و ازدواج اجباری صورت گرفت.

 

باوجود ۱٫۱ میلیارد دختربچه در سراسر جهان، سازمان ملل نگاه ویژه خودرا روی دخترانی گذاشته که مورد بی‌عدالتی و تبعیض جنسیتی قرار گرفته‌اند و سعی دارد تا بدین گونه بحران و معضلاتی که این کودکان در زندگی روزانه خود با ان مواجه هستند رابه سمع و نظر مردم جهان برساند.

 

مضمون روز جهانی دختربچه‌ها درسال جاری «توانمندسازی دختران: پیش، در طول و پس از تعارض» اعلام شده است. دلیل انتخاب این موضوع نیز گسترش روزافزون خشونت ها، تجاوزهای جسمی، تعارض‌هاي‌ جنسیتی علیه دخترها، بهره‌کشی، قاچاق و ازدواج اجباری در کودکی در اکثریت قریب به اتفاق کشور های دنیا عنوان شده است.

 

11 اکتبر روز جهانی دختر بچه ها (19 مهر روز دختر بچه)

19 مهر روز دختر بچه

عرضی ندارم بانو

فقط یادت باشد امروز که دختری

در آینده مادر دختر دیگری هستی

و روزی می آید که مادر بزرگ می شوي

پس جدا از همه ی ناپاکی‌ها، تو پاک بمان!

روز دختر مبارک

 

حدودا ۹۰ درصد از دخترانی که در سرزمین هایي که درگیر جنگ یا منازعات داخلی هستند امکان ادامه تحصیل ندارند. بدن شک این مساله بر آینده و آرزوهایشان تاثیر گذار بوده و این کودکان را از آنچه شایستگی ان را دارند، دور میکند. این در حالی است که این آمار در دیگر کشور های آرام جهان بسیار پایین و تقریباً صفر است.

 

به صورت کلی باید گفت که این روز به منظور افزایش سطح آگاهی مردم جهان نسبت به وضعیت دختربچه‌ها تعیین شده است. یونیسف در پیامی که دراین روز در توئیتر منتشر کرده، نوشته: «دختران منبع انرژی، قدرت و خلاقیت هستند و میلیونها تن از دخترکانی که درگیر جنگ، مصیب و ناکامی هستند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.»

 

از دیگر معضلات جاری در جوامع کنونی، ازدواج زودهنگام دختربچه ها زیر سن قانونی است. به گزارش رسانه‌ ها از هر سه دختر، یک تن از ان ها زیر ۱۸ سال به خانه بخت فرستاده می‌شود. این در حالی است که شمار دخترانی که به اجبار خانواده ها در سنین زیر ۱۵ سال ازدواج می‌کنند نیز یک به ۷ است.

 

همچنین جا دارد اشاره کنیم که در برخی فرهنگ ها، دختربچه ها ختنه میشوند که تعدادشان کم نیست. سازمان یونیسف، آمار دخترانی که محکوم به قطع عضو هستند را ۱۳۰ میلیون نفر در سراسر جهان اعلام کرده است.

 

دختربچه‌ها از همان سنین بسیار کم که هنوز توانایی درک دنیا و رویداد های ان را ندارند، مورد تعارض هاي‌ بی شماری قرار می‌گیرند. از جمله میتوان به تجاوز جنسی اشاره کرد که نمونه دردناک و حزن‌انگیز ان؛ آتنای ۶ ساله پارس‌آبادی است که در نتیجه هوس‌رانی یک مرد، از ادامه زندگی محروم شد و قلب همه ی مردم ایران رابه درد آورد.

 

19 مهر روز دختر بچه

11 اکتبر روز جهانی دختر بچه ها (19 مهر روز دختر بچه)

برای دختر گلم یه آسمون عشق میارم

برای ناز اون چشاش سخاوت هدیه میارم

یک دل پر امید و مهر، ترانه ساز غصه‌ها

هدیه من به دخترم، همون غریب بی ریا

دخترم روزت مبارک

 

دراین راستا شاید بد نباشد اشاره کنیم که در علم جرم شناسی گفته میشود که اگر جنایتی رخ می‌دهد، گذشته از جرم مجرم، گاه خود قربانی نیز مقدمات جرم علیه خودرا فراهم میکند. 

 

بنابر این، به پدر و مادر ها و سایر سرپرستان کودکان به ویژه دختر بچه ها، توصیه اکید می‌شود که زمینه ساز جرائم علیه کودکان و نوجوانان نباشند. با این که والدین دوست دارند، دختران شان آراسته به زیورآلات باشند ولی واقعیت این است که در تعداد زیادی از مواقع، قتل ها و تجاوزها برای زیورآلات کم ارزشی همانند یک جفت گوشواره کودکانه رقم خورده است.

 

در آخر هم یادآوری کنیم که این ما هستیم که باید به فرزندان خود، آموزش ها و هشدارهای لازم برای حفاظت از خودرا ارائه دهیم و منتظر آموزش هاي‌ رسمی، مدرسه اي، رسانه اي و… نباشیم و بدانیم که کسی جز خودمان بطور جدی به فکر ما و فرزندان ما نخواهد بود.

11 اکتبر روز جهانی دختر بچه ها (19 مهر روز دختر بچه)

بزرگداشت روز جهانی کودک و روز بین المللی دختربچه ها در پارک ولیعصر تهران در سال 92

 

میشه اسم پاکتو / رو دل خدا نوشت

میشه با تو پر کشید / توی راه سرنوشت

میشه با عطر تنت / تا خود خدا رسید

میشه چشم نازتو / رو تن گلها کشید

روز دختر مبارک

19 مهر روز دختر بچه

 

منبع: rooziato.com

جدیدترین مطالب سایت