24 مهر گرامیداشت روز ملی پارالمپیک (متن تبریک روز ملی پارالمپیک)

24 مهر گرامیداشت روز ملی پارالمپیک (متن تبریک روز ملی پارالمپیک)

روز ملی پارالمپیک

۲۴ مهرماه به نام روز ملى پارالمپیک در تقویم ملى ایران ثبت شده است و بهمین منظور این روز رابه معلولان و جانبازان تبریک عرض می‌کنیم.

 

ورزشکاران جانباز و معلول انسان‌هایي هستند که از هر فرصتی برای بالندگی و تعالی بهره میگیرند تا با مبارزه با محدودیت‌های‌ فیزیکی ثابت کنند که خواستن توانستن است و قله‌های‌ افتخار تنها، با اراده است که فتح می شوند.

 

ضمن گرامیداشت روز ملی و هفته پارالمپیک، به ورزشکاران، قهرمانان و افتخارآفرینان معلول و جانباز کشورمان که سرمایه ملی محسوب می شوند خدا قوت گفته و از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون برای جامعه ورزشی معلولان مسئلت مي نماید و امیدوار است توفیقات و درخشندگی جامعه پارالمپیک ایران هم چون گذشته و حتی بهتر از ان مایه غرور و افتخار ایران اسلامی در سراسر دنیا شود.

 

24 مهر گرامیداشت روز ملی پارالمپیک (متن تبریک روز ملی پارالمپیک)

تاریخچه کمیته ملی پارالمپیک

فدراسيون ورزش‌های معلولين ايران يك سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي درسال 1358 تأسيس و تحت بازرسی سازمان تربيت بدني وقت فعاليت خودرا آغاز كرد.

در پي جنگ تحميلي عراق عليه ايران و صدمه های فراوان ناشي از جنگ، ضرورت ورود جانبازان سرافراز به صحنه های ورزشي براي حفظ سلامتي و افزايش روحيه نشاط و شادابي به منظور حضور موثر در عرصه های اجتماعي احساس گرديد.

 

اينگونه بود كه درسال 1359 نام فدراسيون مذكور به «فدراسيون ورزش‌های جانبازان و معلولين» تغيير كرد .

 

با گسترش فعاليت‌های ورزشي معلولين و جانبازان، فدراسيون ورزش‌های نابينايان و كم‌بينايان درسال 1376 پيشنهاد ودر سال 1378 به جمع ساير فدراسيون‌های تحت پوشش سازمان تربيت بدني درآمد.

 

با رشد و توسعه كمي و كيفي ورزش‌های معلولين و نابينايان و كم‌بينايان در دنيا در 2 گروه «آقايان و بانوان» و اعلام رسمي IPC مبني بر ضرورت تشكيل كميته ملي پارالمپيك، اين كميته فعاليت خودرا پس از برگزاري اولين مجمع عمومي در 17بهمن ماه 1379 آغاز كرد.

 

كميته ملي پارالمپيك طبق قانون تنها سازماني است كه سرپرستي، اداره و هماهنگي امور مربوط به شركت ورزشكاران داراي معلوليت در بازي‌های تابستاني و زمستاني پارالمپيك، منطقه‌ای، بين‌المللي و قاره‌ای ودوره ها و كلاس های آموزشي كه كميته بين‌المللي پارالمپيك تدارك مي‌بيند و يا حمايت مي‌كند به عهده داشته و تلاش دارد.

 

با برگزاري كارگاه ها و جشنواره های گوناگون به گسترش هر چه بيشتر فرهنگ پارالمپيك در ميان مردم به ويژه افراد داراي معلوليت كمك نمايد. برگزاري روز پارالمپيك و ساير برنامه های آموزشي و توسعه ای، را مي توان از اقدامات مهم كميته ملي پارالمپيك در تحقق اين هدف مهم دانست.

 

24 مهر گرامیداشت روز ملی پارالمپیک (متن تبریک روز ملی پارالمپیک)

پیام تبریک روز ملی پارالمپیک

ورزشکاران جانباز و معلول با تکیه بر همت عالی و اعتماد به نفس خود به خوبی نشان داده اند که معلولیت محدودیت نیست ودر مسیر موفقیت و سرافرازی تنها باید چشم امید به خداوند و اعتماد به توانمندی‌های‌ خود داشت.

 

از این رو فرصت را غنیمت شمرده و ۲۴ مهرماه روز ملی پارالمپیک رابه همه ی‌ ورزشکاران جانباز و معلول وطن عزیز اسلامی ایران که دراین عرصه افتخار آفرینی می کنند تبریک میگویم و از خداوند منان توفیق روز افزون برای ایشان خواستارم.

 

24 مهر روز ملی پارالمپیک گرامی باد

جدیدترین مطالب سایت