انشا جالب در مورد فوتبال | مقاله در مورد فوتبال و فوتبالیست شدن

مجموعه : انشا
انشا جالب در مورد فوتبال | مقاله در مورد فوتبال و فوتبالیست شدن

انشا جالب در مورد فوتبال

انشا جالب در مورد فوتبال : در اینبخش کسانی که دوست دارند فوتبالیست شوند یا انشا در مورد فوتبال بنویسند را کمک خواهیم کرد که در مورد فوتبال اطلاعات بیشتری داشته باشند و یک انشای جامع و کاملتری بنویسند.

 

انشای دوست دارم فوتبالیست بشم :

همیشه در رویاهایم به باشگاه فوتبال می رفتم و از نزدیک تک تک لحظه ها را حس می‌کردم، لحظه هایي که بسیار برایم لذّت بخش بود. از زمانی که بسیار کودک بودم علاقه شدیدی به توپ و بازی فوتبال داشتم این علاقه ناشی از علاقه ي شدید پدر و برادرم به بازی فوتبال بود.

 

تعداد زیادی از شبها تا دیروقت با برادرم بیدار می ماندم و بازی فوتبال را تماشا می‌کردم تا بالاخره یکی از روزهای خوب خداوند، برادرم با بلیطی به خانه آمد.

 

بسیار خوشحال شدم و با ذوق فراوان به سمت ورزشگاه مسابقه فوتبال رفتیم همین که به بیرون ورزشگاه رسیدم فهمیدم که تنها من نیستم که علاقه ي وافری به فوتبال دارم. همه ی جا تا چشم می‌خورد مردان و پسرانی بودند که برای مسابقه فوتبال آمده بودند.

 

در آخر با گذر از آدم ها و تحمل مشقت هاي‌ فراوان جای خالی در بین صندلی هاي‌ تیم مورد علاقه ام پیدا کردم، اما این جای خالی پشت تور دروازه بود. هر چند دیدن مسابقه از این مکان بسیار سخت بود اما کم کم که محو مسابقه بودم، انگار دیگر خودم نبودم انگار مانند خواب هایم بخشی از دروازه شده بودم.

 


مطالب مشابه : 20 گل حرفه ای در تاریخ فوتبال جهان (کلیپ)


 

توپ که به سمتم می آمد می ترسیدم و بخود می لرزیدم. آخر بعد از ترس هاي‌ بسیار توپی از دروازه بان گذشت و من را لرزاند. آری تیم مورد علاقه من گل خورد.

 

بازی با درگیری هاي‌ بسیار و کشمکش هایي بین دو تیم به پایان رسید. هر چند تیم مورد علاقه من نبرد، اما من هنوز از ذوق ان لحظه که بخشی از دروازه شده بودم نمی توانستم شب بخوابم. وقتی چشم هایم را می بندم انگار دوباره تور دروازه میشوم. توپ دارد به سمتم می‌آید. آری بخود می لرزم.

 

دوران کودکی و علاقه هاي‌ ان ناب و با ارزش است. باید از تک تک لحظه ها لذّت برد. باید کودکی رابا خیال هاي‌ زیبای ان حس کرد. فوتبال ورزشی با عشق و هیجان فراوان است.

 

انشا جالب در مورد فوتبال | مقاله در مورد فوتبال و فوتبالیست شدن

مقاله در مورد فوتبال و فوتبالیست شدن

در بازی‌ فوتبال دو تیم در مقابل هم بازی می کنند و هدف وارد کردن توپ به دروازه‌ي رقیب است. هر تیم‌اي که بیش‌ ترین گل رابه رقیب بزند برنده‌ي بازی است.

 

به گزارش تالاب دراین بازی هر تیم دارای ۱۱ بازیکن است که یکی از ان‌ها در دروازه قرار می گیرد و بقیه با توجه به استراتژی‌ بازی در نقاط مختلف زمین قرار می گیرند. در تقسیم‌بندی‌ دقیق، بازیکن‌ها با توجه به مکان قرارگیری‌شان در زمین به مدافع، هافبک و مهاجم تقسیم میشوند.

 

داوری مسابقات فوتبال به عهده‌ي چهار داور است. یکی از داوران که به نام داور وسط مشهور است که در زمین فوتبال هم‌راه با بقیه‌ي بازیکنان حرکت میکند، دو کمک‌داور نیز در کناره‌هاي‌ زمین قرار می گیرند و داور چهارم نیز بیرون زمین است.

 

هر تیم فوتبال دارای حداقل یک سرمربی، یک مربی و یک مربی دروازه‌بان است. هم‌ چنین هر تیم دارای تعدادی بازیکن ذخیره است که می توانند در بین بازی با بازیکن‌هاي‌ درون زمین تعویض شوند. تعداد تعویض‌هاي‌ هر تیم به سه تعویض محدود است.

 

انشا جالب در مورد فوتبال | مقاله در مورد فوتبال و فوتبالیست شدن

تاریخچه فوتبال

اگر چه اطلاعاتی در مورد ریشه اصلی و حقیقی این ورزش در دست نیست ولی از مطالب جالب و شخصی در مورد تاریخچه ان اطلاع داریم.فوتبال امروزی بتدریج رشدکرده است ولی گفته میشود که نوعی از ان قبل از مسیح بازی می‌‌شد.

 

در چین نیز نوعی بازی شبیه به فوتبال در ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح وجود داشت.عکس‌هاي‌ مصریان نیز نوعی بازی شبیه به فوتبال را نشان می‌‌دهد ولی در یونان یک بازی به نام اسپیشکیروز به طرز جالبی به فوتبال امروزی شبیه است.

 

فوتبال در برزیل از سال ۱۸۹۴ شروع شد. این ورزش به وسیله چارلز میلر برزیلی که نياکان او انگلیسی بودند به مردم برزیل معرفی شد.درسال  ۱۹۷۰ مسابقه‌اي بین ایتالیا و برزیل برگزار شد.

 

هیچکس تصور نمیکرد که ۸۰۰ میلیون نفر از مردم جهان ناظر بر اجرای مسابقه باشند. امروزه اکثر مردم جهان به فوتبال بیشتر از سایر ورزش ها می‌‌پردازند.فوتبال مدرن از کشور انگلستان سرچشمه گرفته است.در ابتدا اختلافات عقیده‌اي بسیاری میان علاقمندان راگبی و فوتبال وجود داشت زیرا راگبی با دست و فوتبال با پا اجرا می‌‌شد.

 

به گزارش سایت تالاب : این مسئله درسال ۱۸۶۳ زمانی که طرفداران فوتبال شروع به اجرای این ورزش توسط پاها کردند اتفاق افتاد.گروه دیگر انجمن راگبی را تأسیس کردند و بالاخره درسال ۱۸۷۱ این دو رشته ورزشی کاملاً از یک دیگر جدا شدند.

 

از ان زمان به بعد هردو رشته پیشرفت‌هاي‌ شایانی نموده و طرفداران بسیاری پیدا کردند.فدراسیون بین المللی فوتبال درسال ۱۹۰۴ بنیان گزاری شد.

 

این فدراسیون وظیفه دارد که به نحوه اجرای مسابقات کنترل داشته باشد.قوانین فوتبال بدون موافقت و تصویب سایر کشور های عضو فدراسیون تغییر نمیکند.درسال ۱۹۲۰ بازیکنان فوتبال در مسابقات المپیک بلژیک شرکت کردند ودر سال ۱۹۳۰ نخستین جام جهانی در کشور اروگوئه برگزار شد

 

 


مطالب مشابه : انشا درباره ورزش | فواید و اهمیت ورزش برای سلامتی


 

انشا جالب در مورد فوتبال | مقاله در مورد فوتبال و فوتبالیست شدن

اصطلاحات فارسی فوتبال

در ورزش‌هاي‌ فوتبال و فوتسال اصطلاحات ویژه زیادی رواج دارند که به جز اصطلاحات معمول بین‌الملی هم چون هافبک، داور، کمک‌داور، کرنر، هد، شوت، پاس، آفساید، آوانتاژ و غیره، در زبان پارسی اصطلاحات ویژه‌اي نیز کاربرد دارند که در زیر می آیند:

 

جاگیری در فوتبال :

کوشش در یافتن محوطه‌اي بازتر در زمین تا دیگران بتوانند آسان‌تر بشما پاس بدهند.

 

لایی «زدن» در فوتبال :

رد کردن توپ از میان دو پای یار رقیب. گل کوچک: دروازه‌هاي‌ کوچک با قاب فلزی و توری‌دار.

 

دیواری در فوتبال :

برخورد دادن توپ به دیوار و سپس دویدن با سرعت از کنار یار رقیب و گرفتن توپ در سوی دیگر او.

 

یارکشی در فوتبال :

به تعیین افراد تیم‌ها پیش از آغاز بازی گفته میشود.

 

یارگیری در فوتبال :

یا یار گرفتن، عمل کوشش در پیشگیری از رسیدن توپ به فردی مشخص از افراد تیم مقابل است.

 

 


مطالب مشابه : 10 مورد از جنجالی ترین اشتباهات داوری در لالیگا


 

برنده‌به‌جا:

زمانی که سه یا چند تیم خواهان شرکت دریک بازی هستند هر تیم بازنده به نوبت با تیم بعدی جای گزین میشود.

 

برگردان:

پشت کردن به توپ هوایی نزدیک‌شونده و سپس سعی در ضربه زدن به ان با یک پا در حالی‌که شخص با پشت به زمین فرومی‌افتد.

 

توپ پلاستیکی در فوتبال :

توپی از پلاستیک نازک طبق معمولً راه‌راه به رنگ‌هاي‌ قرمز و سفید. این توپ‌ها را گاه قاچ داده و بدور توپ پلاستیکی دیگری میکشند تا توپی سفت‌تر بدست بیاید.

به این توپ بدست‌آمده توپ دولایه یا دوپوسته می گویند.

 

برگشت در فوتبال :

زمانی که یک پنالتی زده می شود اگر بعد از برگشت توپ پس از برخورد به دروازه‌بان، دیگر بازیکنان مجاز به ادامه بلافاصله بازی داشته باشند گفته می شود «پنالتی برگشت دارد».

 

یک ‌پادوپا در فوتبال :

حالتی‌که با یک پا با ضربه‌اي عرضی و کوتاه توپ رابه پای دیگر راهمایی کرده و با پای دیگر ضربه‌اي طولی و محکم به توپ زده میشود. یک‌پادوپا بیشتر برای ادغام دریبل یک رقیب با شوت یا پاس استفاده میشود.

 

کتف‌ بسته در فوتبال :

اگر توپ در حالی‌که بازوی شخص به بغل او چسبیده باشد به دست و بازوی او برخورد کند، این برخورد هَند به شمار نمی آید.

 

روپایی در فوتبال:

تلاش در نگه داشتن توپ در هوا با زدن ضربه‌هاي‌ متوالی به توپ از زیر با پا.

 

 


مطالب مشابه : پیامک های روز جهانی عصای سفید


 

انشا جالب در مورد فوتبال | مقاله در مورد فوتبال و فوتبالیست شدن

زیرتاقی در فوتبال:

حالتی‌که توپ با ضربه از پایین به زیر تور بالایی دروازه برخورد کند و گل بشود.

 

سجاف دروازه در فوتبال :

گوشه‌اي از دروازه که سه توری پشتی، بغلی و بالایی به هم میرسند. مرده‌خوری: حالتی که بازی‌کننده‌اي به کرّات به هنگام جاگیری، محوطه‌اي خالی نزدیک به دروازه رقیب را انتخاب کند بمنظور دریافت پاس‌هاي‌ بلند.

 

استوپ‌ سینه در فوتبال :

ضربه‌گیری از یک توپ هوایی با استفاده از برخورد با سینه.

فوتبال امروزه چنان مردم رابه خود مشغول کرده است که از بسياری امور مانند سياست، عدالت، فرهنگ و… غافل گردیده اند. می گويند  برای مشغول کردن مردم دنيا آنان رابا فوتبال سر کار گذاشته است.

 

بارها شده که در ورزشگاه ها تعداد زیادی از هيجان هاي‌ کاذب و يا زير دست و پا گير کردن مرده اند و یا مصدوم گردیده اند.

 

در اکثر کشور ها و اکثر شهر هاي‌ ان مردم خود رابه خاطر فوتبال با ديگران در گير می کنند و به زد و خورد می‌پردازند. اينکه فوتبال تا چه اندازه اي برای عموم مفيد است جزء سوالاتی است که سياست مداران به ان پاسخ نداده اند.

 

امیدواریم این اصطلاحات پارسی فوتبال برای کمک فوتبالیست شدن و یک انشا زیبا در مورد فوتبال بشما کمک کند.

جدیدترین مطالب سایت