انشا زیبا درباره نماز | نوشتن انشای نماز

مجموعه : انشا
انشا زیبا درباره نماز | نوشتن انشای نماز

نوشتن انشای نماز

در این بخش هرچه لازم است برای یک انشای زیبا درباره نماز بدانید را در اختیار شـما قرار دادیم . امیدواریم با خلاقیت خود و مطالعه این موارد بتوانید یک انشای زیبا بنویسید. همچنین نمونه انشا هاي‌‌ زیبا در پایین موجود می باشد.

 

متن انشا زیبا درباره نماز :

نیمه شب بود،یک نیمه شب سهمگین؛در این نیمه شب حال دلم خوش نبود،دلم گرفته بود؛ ساعت ازیک بامدادگذشته بود،ولی همان‌ گونه خواب برایم معنایی نداشت؛ازجایم برخاستم،کلافه بودم،کمی دور اتاق قدم زدم؛رفتم کنارپنجره ایستادم وبه آسمان نگریستم.

 

ظاهراساکت بودم،اما درونم غوغا بود. خــداراصدا میزدم؛عاجزانه بـه آسمانِ پرستاره خیره شده بودم وخــدا رامیخواندم. درآن لحظه تنهاچیزی کـه در ذهنم شکل گرفت،معمایی بـه نام “نمــاز” بود؛ناخودآگاه نیرویی مراتقویت کردکه بعد از مدت ها نمــاز بخوانم.

 

انشا زیبا درباره نماز | نوشتن انشای نماز

انشا نماز

وضوگرفتم؛ باهرمشت آبی کـه بـه چهره ام میزدم،درخشندگی نوری را دروجودم احساس میکردم.بـه اتاق برگشتم؛چادرِ سفیدِ مادرم راسرکردم،نگاهم درآیینه بـه خودم افتاد؛بـه راستی کـه چقدر چهره ام با ان چادرسفید،معصوم شده بود!…ناخودآگاه لبخندی گوشه لبم نقش بست؛سجاده فیروزه اي رنگ مادرم را از گوشه طاقچه برداشتم وکف اتاق پهن کردم.نگاهی بـه ساعت انداختم؛ده دقیقه بـه دو بامداد بود.نمیدانم چراباآن روحیه مجروح،درآن ساعت ازنیمه شب کـه همه ی ي ي خواب بودند،بـه نمــاز می ایستادم؟!…

 

انشا نماز ابتدایی

افکارم را از سرم دور کردم،برخاستم وبه نمــاز اقامه کردم؛هرذکری کـه می‌گفتم،آرامش بیشتری میافتم.احساس سبکی میکردم،گویا بارِ بزرگی را ازدوشم بر می داشتند.آرامشی کـه درآن لحظات داشتم برام وصف شدنی نبود.نمیدانم در این آیات چه سِرّي نهان بود،کـه بر زبان آوردنشان چنین آرامشی بـه آدم میداد.سجده آخرِ نمــاز بود؛بـه سجده رفتم وعاجزانه آرامشی همیشگی را از خــدا طلب کردم.درهمان حال بی اراده قطره اشکی ازگوشه چشمم روی سجاده چکید…

 

انشا نماز زیباترین نیایش

بوی یاس هاي‌‌ خشکیده فضارا پرکرده بود.سرم را از سجده برداشتم،تشهدوسلام دادم،بوسه اي بر روی مُهر نشاندم وسجاده را جمع کردم؛
عجیب بود،حالم دیگر ان آشفتگیه قبل از نماز را نداشت. آرام بودم.واین آرامش را در دیگرلحظات عمرم حفظ کردم،ان چادر سفید،حصارهمیشگیه خلوتهای من وخــدایم شد…

 

ویژگی های انشا نماز خوب:

انشا نماز را می‌توان یکی از مهم‌ترین انشاهایی دانست کـه در طول زمان تحصیل باید نگارش شود اما اصولا یک انشای نماز باید چه ویژگی هایي داشته باشد و بهتر است چگونه نگارش شود؟ در جواب باید گفت کـه اصولا انشا یک برداشت شخصی در مورد موضوعات مختلف مانند نماز می باشد کـه باید این برداشت هاي‌‌ شخصی بر طبق اصول و قواعد خاصی نوشته شود.

 

برای مثال اگر میخواهیم یک انشا در مورد نماز بنویسیم، نوشته ما باید بـه سه قسمت ابتدا، میانه و انتها تقسیم بندی شود کـه نام دیگر این تقسیم بندی، مقدمه، توضیح و نتیجه گیری می باشد. در قسمت مقدمه باید در مورد آن چه کـه فکر می کنیم لازم است شنونده در مورد انشای ما بداند توضیح دهیم و سپس بر اساس ان قسمت اول، قسمت دوم و سوم را کامل کنیم. در ادامه بیشتر در مورد ویژگی هاي‌‌ یک انشای نماز خوب بـه شـما خواهیم گفت.

 

انشا زیبا درباره نماز | نوشتن انشای نماز

انشا نماز برای کودکان

در انشا نماز چه چیزهایی باید بنویسیم؟

در ابتدا باید توجه داشته باشیم کـه نوشته ما باید بـه گونه اي باشد کـه شان مقدس نماز را حفظ کند ودر ادامه باید تلاش داشته باشیم کـه نظرات خود در مورد نماز را بنویسیم. نوشتن انشا نماز اصلا کار سختی نیست و می‌توانید از والدین و دوستان خود در مورد نماز و جایگاه ان در زندگی سوال کنیم.

 

پس از پرسش هاي‌‌ اولیه می‌توانیم مقدمه انشای خود در مورد نماز را نگارش کنیم کـه این قسمت باید بر اساس قواعد نگارشی استفاده شود. طبق معمولً در مقدمه انشا باید از جملات روان، بدون هر گونه اصطلاحات سخت و غیر عامیانه و با لحنی دوستانه باشد. زمانی کـه قسمت مقدمه یک انشا بـه خوبی نگارش شود ودر ان موضوعات و مفاهیم مورد بحث کـه در ادامه می خواهید در مورد ان صحبت کنید بـه خوبی توضیح داده شود، می توان انتظار داشت کـه یک انشای قوی نگارش شود.

 

انشا زیبا درباره نماز | نوشتن انشای نماز

انشا درباره نماز

 

قسمت دوم، توضیحات یک انشا باید چگونه تکمیل شود؟
توضیحات یک انشا باید بـه گونه اي باشد کـه شنونده و خواننده انشا نماز بتواند با ان ارتباط برقرار کرده و بـه عمق صحبت هاي‌‌ شـما در مورد نماز برسد. این قسمت، طولانی ترین قسمت نوشته شـما در مورد نماز میباشد و باید بـه گونه اي توضیح داده شود کـه شنونده بتواند با مفاهیم شـما بـه صورت موردی ارتباط برقرار کرده و بـه ان پی ببرد. بهتر است کـه در این قسمت از نوشته خود از کسی کمک نگیرید و بـه تنهایی قسمت دوم را تکمیل کنید.

 

قسمت سوم، نتیجه گیری
در قسمت سوم از انشا نماز باید نتیجه گیری از قسمت هاي‌‌ اول و دوم را انجام دهید و بازهم نظرات باید صحبت هاي‌‌ خودتان بدون کمک از دیگران باشد. این‌که چگونه انشا بنویسیم در واقع یک امر خود خواسته است و باید بر اساس خلاقیت خودتان انشا را نگارش کنید.

 

یادگیری نگارش انشا اصلا کار سختی نیست و نباید از دیگران کمک بگیرید. در صورتی کـه در زمینه مورد نظر اطلاعات کاملی نداشته باشید، می‌توانید از والدین و مسئولین مدرسه سوالات خودرا بپرسید ولی بهتر است کـه نگارش را بـه تنهایی و بر اساس دانش خود انجام دهید. زنگ انشا یکی از بهترین مواقع برای محک زدن توانایی نگارش و تسلط بـه زبان است و بـه همین دلیل بهتر است کودک خلاقیت خودرا در نگارش انشا بـه کار گیرد.

 


انشا زیبا درباره نماز | نوشتن انشای نماز

مقدمه :

با نام خداوند مهربان انشایم را آغاز می‌کنم.

 

نماز جیست ؟

نماز چون دفتری است کـه یک خط در بین رکوع و سجده دارد.

روز و شب هفده بار بـه سوی خدا می رویم و هربار بـه خودمان بر می گردیم.

آن قدر از خدا دور شده ایم کـه باید از خودمان تا خدا سفر کنیم!

 

متن انشا درباره نماز خواندن  :

نماز مثال آسمانی با ستون نهان است و دریایی بی کران.

هر آن قدر کـه عظمت اقیانوس نماز را بنگری کرانی بر ان نخواهی دید. سپاس خدایی را سزاست کـه آدمی را برای عبودیت آفرید و قرآن را برای هدایت و نماز را کلید در بهشت. نماز پاک ترین اعمال و زیباترین عبادات و سالم ترین مناجات و ساده‌ترین احسان هاست. نماز چون کتابی بی نهایت است کـه از هر سو ان را بنگری بـه خیری رسی و از هر جایش ان را بخوانی بـه علمی رسی.

انشا نماز مسابقات

بـه راستی کـه قنوت آدمی را بـه دنیایی دگر می برد!

چه لحظه ي زیبایی است. ربنا را کـه می‌گویم دیگر نمی‌دانم کجایم در آسمان یا زمین ؛ نزد خود یا خدا!! رکوع! … چه لحظه ي شیرینی است . تو را غرق در دریای معرفت می گرداند و تو می‌دانی کـه دگر بار مست معرفت الهی خواهی گشت. شیرینی رکوع تلخی گناهان را بـه باد فراموشی می سپارد. بـه سجده کـه می روي ؛ نزد خدا چون شید نورانی و چون ماه زیبا می شوي و گویی ستارگان را در جهنم حسد قرار میدهی.

 

نماز چون دری بـه سوی بهشت است.

بهشتی کـه بـه جای شمع و گل و پروانه و خورشید و ماه ؛ سعادت و خوشبختی و سرزندگی با خود دارد.
ملائک بـه سویت می‌آیند و برکه ي وجودت را اقیانوس میکنند تا بروی بـه سوی خدا و بـه راستی کـه وضو چه لحظه ي دلچسبی است. گویا جهانی دگر بار تو را می نگرند و خدا نیز بـه تو خیره شده است. چه صحنه اي دلنشین تر از وضو و چه عبادتی زیبا تر از نماز!

 

انشا زیبا درباره نماز | نوشتن انشای نماز

انشا نماز سوم دبستان

 

نمونه هایي از انشا نماز برای ایده گرفتن :

نمونه اول برای انشا نماز برای کودکان دبستانی :

نماز خواندن یعنی صحبت کردن با خدا. در نماز، ما با خدا راز و نیاز می کنیم، حرف هاي‌‌ دل مان را بـه خدا میزنیم، چیزهایی کـه دوست داریم را از خدا میخواهیم و بـه او می‌گوییم کـه چه قدر دوستش داریم.

درصورتی کـه وقت هایي کـه غمگین و تنها هستیم و نمی توانیم با کسی حرف بزنیم، نماز بخوانیم حال ما بهتر ميشود و ناراحتی ما کم ميشود ؛ زیرا صحبت کردن با خدا انسان را آرام ميکند.

خدا همیشه منتظر است ما بـه سوی او برویم و از او کمک بخواهیم، تا بـه ما کمک کند.

همچنين نماز خواندن و پرستش خدا باعث ميشود ما بدانیم همیشه کسی است کـه کار هاي‌‌ ما را میبینید، بخاطر همین خطاها و گناهان کم تری در زندگی انجام می‌دهیم و آدم بهتری خواهیم بود.

خدا نعمت هاي‌‌ زيادي بـه ما داده است کـه ما باید قدر آن ها را بدانیم و از خدا بخاطر این نعمات قدردانی کنیم.

نماز خواندن هم یکی از راه هایي است کـه ما بـه وسیله ان؛ از خدا بخاطر نعمت هایش قدردانی می‌کنیم.

کسی کـه مسلمان است باید نماز بخواند و بخاطر تنبلی یا هر کاری دیگری خواندن ان را فراموش نکند. پیامبر و امامان ما هم، گفته اند کـه بـه نماز اهمیت بدهیم و نماز را اول وقت بخوانیم.

قبل از نماز خواندن باید شرایط نماز خواندن؛ درست خواندن و مقدمات ان مانند وضو را خوب یاد بگیریم، تا نماز ما باطل نباشد.

 


انشا زیبا درباره نماز | نوشتن انشای نماز

نمونه دوم انشا نماز:

نماز، ستون دین، کلید بهشت و نشانه ي وفاداری ما بـه عهد خویش با خداست. جامعه ي اسلامی و فرد مسلمان با نماز شناخته ميشود؛ در جامعه و خانواده اي کـه نماز راه نیافته، گویا اسلام وارد نشده است.

مسلمانان در زندگی خود بخشی از وقتشان را بـه نماز خواندن اختصاص می دهند . نماز را نخستین بار حضرت محمد بـه یارانش آموخت. بر مسلمانان واجب شده است کـه در شبانه روز پنج نوبت نماز بخوانند تا خدا را از یاد نبرند ودر زندگی همیشه موفق باشند.

 

ما مسلمانان زمانی کـه نماز میخوانیم در واقع با خدای خودمان صحبت می‌کنیم کـه اگر تلاش کنیم بیش تر بـه نماز توجه کنیم و متوجه چیزهای ديگر نباشیم، ان وقت است کـه قلب ما بیش تر متوجه حضور خدا در کنارمان ميشود.

 

نماز خواندن اثرات موثر زيادي بر روی انسان هامی‌گذارد.

زمانی کـه ما پنج نوبت در روز نماز می‌خوانیم با این نماز خود نشان می دهیم کـه تمامی اعمال ما در طول روز براي رضای خدا بوده و ما در هر لحظه بـه یاد خدا بوده ایم، همانگونه کـه خدا همیشه بـه یاد ما است.

نماز خواندن، ثواب دارد و ما را از گناهان دور نگه می دارد. ما با نماز زندگی آرامی را تجربه خواهیم کرد.

 


انشا زیبا درباره نماز | نوشتن انشای نماز

مقدمه :

با نام خداوند انشای خودرا درمورد نماز آغاز میکنم

کـه امام صادق«ع» در مورد ان فرمودند:

هرکه نماز را سبک بشمرد او راشفاعت نخواهم کرد.

 

متن انشا :

نماز می‌خوانیم تا بندگی خودرا بـه آفریننده ي جهان هستی ثابت کنیم و بگوییم کـه جز تو سرپناهی برای کمک و یاری نداریم. غیر از تو سنگری برای مقابله با دشمنان تو نداریم و فقط تویی هم درد ما در مشکلات پس بـه تو سجده می‌کنیم.

نماز خواندن ودر نهایت ایمان یک شخص بـه آموزش و اعتقاد خانواده و مخصوصا پدر و مادر بستگی دارد. پس خانواده هاي‌‌ ما در ابتدا خود اعمال دینی ومخصوصا نماز«جماعت»را انجام دهند و از کودکی بـه فرزندان خود آموزش بدهند تا دربزرگسالی دچار مشکل نشوند. وهمچنین نباید والدین فرزندان خودرا طوری بـه نماز خواندن وادارند کـه انها فقط بـه خاطر پدر و مادرشان نماز بخوانند و وقتی کـه آنان نیستند هیچ توجهی نداشته باشند. پس همان طور کـه گفته شد ما باید در کودکی و همچنین کودکان را تشویق بـه اینکار کنیم.

ما انسان ها گاهی نماز را برای دیگران میخوانیم و گاهی برای استفاده بردن از معنویات ان ولی ما موظفیم در برابر نعمت هاي‌‌ بیکران خداوند متعال وی را سپاس گوییم. پس بـه عقیده ي من ما نماز را برای شکر خدا و مهمتر از ان رضای خدا می‌خوانیم.

نتیجه گیری:

در آخر این نکته را فراموش نکنیم کـه امام حسین «ع» حتی در ظهر عاشورا در میدان مبارزه در برابر تیر هاي‌‌ دشمن هم نماز را رها نکرد.

 


 

انشا زیبا درباره نماز | نوشتن انشای نماز

موضوع انشا : اهمیت نماز

متن بلند « مناسب تحقیق یا مقاله در مورد نماز»

نماز عبادتی است کـه بر انبیای پیشین نیز واجب بوده است.

در روایات نماز بـه نور،برهان، چراغ، اصل اسلام،پرچم ایمان،سیمای دین،بهترین اعمال، بهترین وسیله ي توسل،محبوبترین اعمال،نور چشم پیامبر«ص»،اول واجب دین برای انسان،نخستین چیزی کـه باید بـه تازه مسلمانان آموزش داد،نخستین چیزی کـه در روز قیامت مورد ارزیابی قرار می گیرد،آخرین وصیت پیامبر«ص» است،آن چه باید بیشترین همت صرف ان شود،وسیله ي نجات از آتش قیامت،میزان اعمال،باقیات الصالحات توصیف شده است کـه تمامی این تعبیرات درمتن روایات ائمه اطهار«ع»می باشد. همچنین نماز در قیامت برای سر مؤمن تاج،برای صورتش نور،برای پایش عبور از صراط،برای بهشت کلید و برای خدا رضایت می باشد

 

انشا درباره نماز اول وقت

هر کس نماز را اقامه کند دین را اقامه کرده و هر کس نماز را رها کند دین را رها کرده است.پیامبر اکرم «ص»فرموده اند: «کسی کـه نماز را عمداً ترک کند از مکتب اسلام خارج است.»شرط پرستش، اخلاص است.عبادتی کـه خالصانه نباشد مثل لامپی است کـه برق ندارد.

 

برای بعضی از روز ها نماز مخصوص وبرای امامان معصوم نیز نمازی مخصوص بیان شده است.در موقع نماز خوردن،آشامیدن، بـه اطراف نگاه کردن،سخن گفتن،باطل کردن وضو،گریه کردن برای مصائب دنیوی و سایر اموری کـه در رساله مراجع تقلید آمده،نمونه هایي است از اموری کـه باید نمازگزاری از انها پرهیز کرد.

 

هرگاه تصمیم بگیریم تمام کمالاتی را کـه در نماز نهفته است در تمام کار هاي‌‌ خود تزریق کنیم،ان وقت تمام کار هاي‌‌ ما خیرالعمل خواهد شد.

 

انشا درباره نماز سوم ابتدایی

یکی از شرایط نماز ان است کـه مکان نماز گزار دچار تزلزل و اضطراب و لغزندگی و شیب تند نباشد.نماز گزار باید احکام نماز را آموزش ببیند و دانستن احکام نماز بر هر مسلمان واجب است.نماز در هیچ شرایطی تعطیل بردار نیست و نمی‌توان از زیر بار ان شانه خالی کرد، بلکه در هر شرایطی لازم است و باید ان را اقامه کرد.حضرت علی«ع»فرموده اند:«از نماز اوّل وقت نباید غفلت شود، حتّي در میدان جنگ.»هوس ها،جلوه ها،حیله ها و تمام پرتگاه ها در روز جلوه دیگری دارند و لذا اوّل روز و آخر روز باید نماز خوانده شود و برای وسط روز سفارش ویژه آمده است.سفارش بـه خواندن نماز جمعه و عید شده است.و هر گاه مشکل اضافه اي برای انسان پیش آمد سفارش بـه نمازبیشتری شده است.

 

انشا درباره نماز برای دبستانی ها

هر انسانی در طول روز بـه خاطر هدف هاي‌‌ مختلفی کـه دارد،تلاش هاي‌‌ گوناگونی میکند،امّا هنگامی کـه زمان نماز می رسد، دل ها بـه یک سو متمایل گشته و متمرکز می‌شوند.اسلام،نماز را هدیه اي ارزشمند برای زندگان و مردگان قرار داده است،چنانکه خود نماز یک هدیه الهی است کـه خداوند بـه بشر عطا کرده تا از این طریق انسان با او گفت‌وگو کند.حتّي انسان می‌تواند نماز بخواند و ثواب ان را بـه افرادی کـه مورد نظرش هستند،هدیه کند.نماز تا آخرین نفس همراه انسان است.هر یک از دستورات اسلامی ممکن است بـه دلیلی تعطیل شود.تنها عبادتی کـه بر همه ی ي ي افراد جامعه ازجمله مرد و زن،فقیرو غنی،سالم و بیمار واجب است،نماز است کـه تا لحظه مرگ حتّي یک روز تعطیل شدنی نیست.

جدیدترین مطالب سایت