فال و طالع بینی در ایران

فال و طالع بینی در ایران

فال و طالع بینی در ایران

طالع بینی در ایران طرفدار زیادی دارد. طالع بینی نوعی پیشگویی است که از اختیار فرد خارج است ودر سرنوشت وب نوشته شده است؛ یعنی فرد اختیاری در آن ندارد، همچنین پیشگویی در طالع بینی بر اساس وضعیت ستارگان در زمان تولد فرد میباشد. طالع بینی به روش هایي گفته می شود که برخی باور دارند به یاری آن ها میتوان از آینده و سرنوشت هرکس آگاه شد.

 

علم اخترگویی یا طالع‌بینی یعنی تعبیر و تفسیر آینده با توجه به وضعیت ستارگان، و علم اخترشناسی یعنی پژوهش علمی ستارگان و علم کائنات، نخست از سده هفدهم میلادی از یک دیگر جدا شدند. امروز طالع بینی یا ستاره خوانی مورد تایید مجامع علمی نیست، و تعداد زیادی از مردم آنرا خرافات و موهوم پرستی میدانند.

 

طالع بینی را می توان زیرمجموعه ستاره‌بینی دانست که طبق معمولً با توجه به تطبیق وضعیت سماوی با تولد فرد مربوط میشود؛ ولی طالع ‌بینی چینی، طالع بینی هندی، اعداد، اسامی، رنگ «علاقه به رنگ خاص» و امور دیگر نیز گفته می شود.

 

برای مثال فالگیر در فال قهوه، پیشگویی دربارهٔ آینده فرد رابا توجه به شکل ایجاد شده در فنجانی که ازآن قهوه نوشیده شده ‌است استخراج میکند.

 

خواجه شمس‌الدین محمد شیرازی متخلص به “حافظ”، غزلسرای بزرگ و از خداوندان شعر و ادب فارسی است. وی حدود سال ۷۲۶ هجری قمری در شیراز متولد شد. علوم و فنون را در محفل درس استادان زمان فراگرفت ودر علوم ادبی عصر پایه‌اي رفیع یافت.

 

خاصه در علوم فقهی و الهی تأمل بسیار کرد و قرآن رابا چهارده روایت مختلف از بر داشت. “گوته” دانشمند بزرگ و شاعر و سخنور معروف آلمانی دیوان شرقی خود رابه نام او و با کسب الهام از افکار وی تدوین کرد. دیوان اشعار او شامل غزلیات، چند قصیده، چند مثنوی، قطعات و رباعیات است. وی به سال ۷۹۲ هجری قمری در شیراز درگذشت.

 

مقبره او در حافظیهٔ شیراز زیارتگاه صاحبنظران و عاشقان شعر و ادب فارسی است. فال حافظ جزو پرطرفدارترین فال هاي ایرانی هستش که هر روزه توسط مخاطبین بسیاری گرفته میشه.

 

وب سایت تالاب بعنوان بزرگ ترین وب سایت فال در ایران می‌تواند بهترین و جامع ترین فال هاي موجود رابه شما ارائه دهد. شما میتوانید با مراجعه به سایت تالاب از تمامی فال ها استفاده نمایید.

 

جدیدترین مطالب سایت