پیشگویی از آینده با روش های سنتی

پیشگویی از آینده با روش های سنتی

 چگونه آینده را پیش بینی کرد ؟

با این 10 روش از آینده با خبر شوید و آینده حوادث و اتفاقات را پیشبینی و پیشگویی کنید .

پیشگویی از آینده با روش های سنتی

1. خواندنی هاي تاروت

کارت هاي تاروت

مردم درباره موضوعات مختلفی سوال می‌کنند: قراردادهای مختلف، طول عمر، و خرید اموال. امّا بیشتر سوالات مربوط به عشق است. عشق؟ بله صحبت از عشق است؛ کلمه اي که خانم هاي دوست داشتنی عاشقش هستند.

کارل یونگ، نخستین روانکاوی بود که به اهمیت سمبل تاروت پی برد. او کارت هاي تاروت را بعنوان نمایندگان کهن الگو، مدّ نظر قرار داد: انواع پایه اي اشخاص یا موقعیت هایي که که در ناخودآگاه جمعی تمام انسانها ، جاسازی شده اند. نظریه کهن الگوها، چندین کاربرد روانکاوی را ایجاد نموده است.

 

از آنجا که این کارت ها، کهن الگوهای مختلفی را از درون هر فرد نشان میدهند، ایده هاي درک از خود فرد را میتوان بوسیله سوال از انها برای انتخاب یک کارت که با آن شناسایی میشوند، به دست آورد.

 

بطور برابر، فرد میتواند موقعیت رابا تصور کردن آن، امتحان کرده و مشخص نماید؛ که این امر بر حسب ایده هاي کهن الگوی همراه با هر کارت به دست آمده است. برای نمونه، شخصی که بی پروا می دود، چون شوالیه شمشیرها یا فردی که کورکورانه جهان رابه سمت خلیج می برد، مانند سوارکار اسمیت با دو شمشیر.

اخیرا، تیموتی لیری اظهار داشته است که کارت هاي ذخیره تاروت، نمایش تصویری رشد انسان از نوزادی تا بزرگسالی هستند. و “کارت حماقت”، که نمادی از نوزاد تازه متولد شده است؛ “کارت شعبده بازی” که سمبل صحنه اي است که در آن نوزاد شروع به بازی با مصنوعات می‌کند. در دیدگاه لیری، تاروت هاي ذخیره، ممکن است بعنوان طرح اولیه برای نژاد بشری که بالغ شده است، دیده شود.

 

پیشگویی از آینده با روش های سنتی

2. سفر در زمان
حال از استثنائی برای یک مفهوم سنتی در پیشبینی آینده سخن میگوییم و نه واقعا یک روش خاص. ریشه این مفهوم به 700 سال پیش از میلاد باز میگردد. سفر در زمان، حرکت میان نقاط مختلف در زمان به شیوه اي مشابه به حرکت میان نقاط در فضا میباشد. که اشیاء «یا در برخی موارد، فقط اطلاعات» رابه زمان هاي عقب تر از زمان حال می فرستد، یا اشیاء را از حال به زمان آینده ارسال می کند، بدون آنکه دوره میانی را تجربه نمایند «حداقل نه با سرعت معمول».

اگر چه سفر در زمان، نقطه مشترک داستان ها در دوره هاي مختلف بوده است، و سفر به آینده مسلما با توجه به پدیده اتساع «تاخیر» زمان بر اساس سرعت در نظریه نسبیت خاص، ممکن میباشد. امّا در حال حاضر مشخص نیست که آیا قوانین فیزیک اجازه سفر به گذشته را می‌دهند یا نه. برخی از تفاسیر مرتبط با سفر در زمان، همچنین اظهار می دارند که تلاش برای سفر به گذشته، ممکن است فرد رابه جهانی موازی ببرد که تاریخش برای منشعب شدن از تاریخ واقعی سفرکننده، پس از لحظه اي آغاز میگردد که مسافر وارد زمان گذشته میشود.

 

نظریه انیشتین آن قدر ساده است که یک کودک نیز میتوان آنرا توضیح دهد، و هنگامی کاربردی میشود که وسیله اي را بسازیم که همانند یا سریعتر از سرعت زمان حرکت کند. و اگر این امر محقق گردد، می‌توانیم این مفهوم قدیمی رابه واقعیت تبدیل کنیم.

 

پیشگویی از آینده با روش های سنتی

3. اسکرایینگ «scrying»
ازآن با عنوان بلوبینی نیز یاد میشود. عملی جادویی است که شامل دیدن اشیاء به صورت فیزیکی دریک محیط است. هدف ازآن طبق معمولً به دست آوردن چشم اندازی معنوی است، ودر موارد کمتری برای مقاصد طالع بینی یا فال میباشد. بیشترین وسیله مورد استفاده در اینکار، مواد بازتابنده، شفاف، یا شب تاب مانند کریستال، سنگ، شیشه، آینه، آب، آتش، یا دود می‌باشد.

 

اسکرایینگ، در تعداد زیادی از فرهنگ ها بعنوان ابزاری برای غیب گویی درباره گذشته، حال، و آینده مورد استفاده قرار میگیرد. بسته به نوع فرهنگ و اعمال، تصوراتی که هنگام نگاه کردن شخص به وسیله به چشمانش می‌آید، این گونه خیال میشود که از سوی خدا، ارواح، ذهن روانی، شیطان، یا ناخودآگاه آمده است.

اسکرایینگ، فعّالانه توسط فرهنگ ها و سیستم هاي اعتقادی گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد، و به یک سنت یا ایدئولوزی محدود نیست. از سال 2009، آزمایش گانزفیلد، آزمایش که با الهام از این عمل جادویی شکل گرفته و شامل محرومیت حسی بود، مهم ترین شاهد شناخته شده برای توانایی هاي فراروانی در محیط آزمایشگاه میباشد.

 

پیشگویی از آینده با روش های سنتی

4. ادراک حسی فوق العاده «ESP»
این در واقع همان حس ششم است. ودر برگیرنده دریافت اطلاعات از طریق حواس فیزیکی شناخته شده نیست، بلکه از طریق حسی است که با ذهن مرتبط است. این اصطلاح به معنی کسب اطلاعات بوسیله ابزاری است که برای فرضیه هاي محدود کردن علم، پایه اي بشمار می‌آیند. مانند این موضوع که ارگانیسم ها می توانند اطلاعاتی را از گذشته به زمان حال دریافت کنند.

اعتقاد بر این است که فرد هیپنوتیزم شده، میتواند ESP رابه نمایش بگذارد. کارل سارگینت، یکی از روان شناسان دانشگاه کمبریج، در مورد اداعاهای اولیه درباره هیپنوتیزم شنیده بود. در نتیجه، آزمایشی را طراحی نمود.

 

او 40 نفر از دانشجویان همکار خودرا انتخاب کرد، هیچ یک از انها اطلاع نداشتند که از ESP برخوردار هستند. سپس انها رابه دو گروه تقسیم کرد؛ گروهی که قبل از آنکه با کارت هاي زینیر مورد آزمایش قرار بگیرد، هیپنوتیزم می شد، و گروه کنترلی که تنها با این کارت ها سر و کار داشت. افراد گروه نظارت از 25 کارت موجود، تنها 5 کارت را درست انتخاب کردند، درست درصدی که شانس می‌گوید. امّا آنهایی که پیش از انتخاب هیپنوتیزم شده بودند، 11.9 از 25 شماره را درست انتخاب کردند.

نتایج مثبتی ازآن به دست آمد؛ و دلیل آن مشاهده از راه دور یا RV می‌باشد که توانایی جمع آوری اطلاعات درباره یک هدف دور یا نامشخص با استفاده از ابزارهای ماوراء الطبیعه است؛ ادراک حسی فوق العاده «ESP» یا احساس کردن با ذهن. بطور معمول، از یک بیننده از راه دور انتظار می‌رود تا اطلاعاتی را درباره یک شیء بدهد که از نگاهها پنهان است و با فاصله از او جدا شده است.

 

این نوع سنجش و دیدن، در دهه 1990 میلادی بسیار محبوب شد؛ دراین دوره اسناد مرتبط با پروژه استارگیت در دسترس دید عموم قرار گرفت، پروژه تحقیقاتی بیست میلیون دلاری که با حمایت مالی دولت فدرال ایالات متحده کشور آمریکا، برای تعیین هر گونه برنامه نظامی بالفعل از پدیده هاي روانی تعیین گشته بود.

 

پیشگویی از آینده با روش های سنتی

5. مایکل نوستردام «نوستراداموس»
مایکل نوستردام درسال 1503 در کشور فرانسه به جهان آمد. او یک دکتر و منجّم بود، و مسلط به سه زبان یونانی، لاتین، و عبری بود. و با توجه به دیدگاه هزاران نفر از طرفداران او، نوستراداموس پیشگوی آینده نیز بوده است. جنگ جهانی دوم، بمب اتمی، ترور جان اف. کندی، و فرود بر ماه، برخی از پیشگویی هاي این مرد قرن شانزدهمی میباشد. امّا او چگونه می توانست پیشگویی کند و از چه ابزاری برای عبور از زمان و مکان استفاده میکرد؟

مطابق با برخی دیدگاه ها، وی را هیپی قرن شانزدهم می‌دانند؛ شخصی که برای پیش گویی هایش خودرا از خواب محروم میکرد و با خوردن کمی داروی توهم زا و نگاه به شعله شمع، شروع به پیش گویی می نمود.

 

امّا نوستراداموس ادعا میکرد که مبنای پیش گویی هاي او ستاره شناسی است- محاسبه نجومی از کیفیت تحولاتی که در آینده ممکن است رخ دهد- امّا منجّمان حرفه اي آن زمان مانند لورنس ویدل، وی را به خاطر نادرستی و فرض این موضوع که “طالع بینی تطبیقی” «قیاس ترکیب نجومی آینده با آنهایی که با رویدادهایی گذشته همراه است» میتواند انچه را در آینده رخ میدهد، پیشبینی کند، مورد انتقاد قرار دادند.

 

برای 500 سال است که مردم پیشگویی هاي وی را دنبال می‌کنند، و حتی امروز نیز تلاش میکنند تا پیش گویی هاي وی را رمزگشایی نمایند.

 

پیشگویی از آینده با روش های سنتی

6. رویای وابسته به الهام قبلی
توانایی برای دیدن آینده از طریق الهام را میگویند. برای دیدن و تصور کردن آینده، این توانایی نیازمند آن است که استفاده کننده ناهشیار باشد. با این وجود، مشخص نیست که استفاده کننده بتواند این توانایی رابه دلخواه فعّال نماید.

رویاها، همان طور که مشخص است، برای تفسیر کردن باز می باشند. در اغلب موارد، تفاوت هاي جزئی میان رویا و حوادث واقعی وجود ندارد. چه این امر به رویاهایی مربوط باشد که کاملا جدّي نیستند، باید بدانیم که آینده همواره در حال تغییر است؛ نمیدانیم که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد یا در واقع نتیجه طبیعی قدرت نامشخص می‌باشد. در عین حال، در ارتباط با رویداد های حقیقی، رویاها می‌توانند بسیار واقعی باشند.

 

هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد که این رویاها چه زمانی به واقعیت تبدیل میشوند. جزئیاتی که فرد پس از بیدار شدن از خواب میتواند به یاد آورد، بستگی به خواب دیدن در طول مرحله حرکت سریع چشم «REM» دارد. این خواب ها، همچنین به حملات وابسته به تلپاتی، حساس بوده و آسیب پذیر می‌باشد.
الهام قبلی

 

پیشگویی از آینده با روش های سنتی

7. کف بینی
کف بینی، هنر تشخیصی و پیشبینی آینده از طریق بررسی کف دست می‌باشد. این شیوه پیشبینی در همه ی ي ي جای جهان و در بین فرهنگ هاي گوناگون وجوددارد. ریشه هاي کف بینی به هندوستان بر می‌گردد.

 

هنر کف بینی، از هند به چین، تبت، مصر، ایران، و دیگر کشور های اروپایی گسترش یافت. کف بینی از چین وارد یونان شد، جاییکه آناکسگوراس ازآن استفاده میکرد. با این وجود، کف بین هاي معاصر، اغلب روشهای سنتی پیشبینی رابا روانشناسی، شفاهای کل نگر، و روشهای جای گزین الهام، ترکیب نمودند.

کف بینی، شامل شیوه محاسبه از شخصیت یک فرد یا زندگی آینده او از طریق خواندن خطوط کف دستش بود. خطوط مختلف «”خط قلب”، “خط زندگی”، و غیره» و “پایه ها” «یا دست اندازها»، ظاهراً تفاسیری را پیشنهاد میدهد که بوسیله اندازه هاي نسبی، کیفیت، و تقاطع ها تفسیر میشود. در برخی سنت ها، کف بین ها همچنین مشخصه هاي انگشتان، ناخن ها، اثر انگشت و الگوی پوست کف دست، بافت پوست و رنگ، شکل دست، و انعطاف پذیری دست را نیز بررسی میکنند. کف بین ها، کار خودرا با “دست برتر” آغاز میکنند- دستی که فرد با آن مینویسد یا ازآن زیاد استفاده می‌کند.

 

دستی که گاهی اوقات ذهن خودآگاه فرد را نشان میدهد؛ در حالی که آن دست ذهن ناخودآگاه رابه تصویر می کشد. در برخی از سنت هاي کف بینی، باور بر این است که دست دیگر حامل صفات ارثی و خانوادگی است؛ یا به اعتقادات کیهانی کف بین مرتبط است، تا اطلاعاتی را درباره زندگی گذشته به فرد بدهد.

پژوهش هاي مختلفی در رابطه با صحّت کف بینی انجام شده است که مبتنی بر سیستم تجزیه و تحلیل شخصیت میباشد. امّا تا کنون هیچ دلیل مشخص و قاطعی ارائه نشده است که نشان دهنده رابطه میان خطوط کف دست و شخصیت یک فرد باشد، و بتوان از این تجزیه و تحلیل نتیجه گرفت که آن شخص از اختلالی کروموزومی رنج می برد یا به گروه خاصی تعلق دارد.

 

پیشگویی از آینده با روش های سنتی

8. توانایی هاي پیشبینی کننده در حیوانات
حیوانات همه ی ي ي جا هستند، امّا آیا راز درک انها، فراتر از ادراک بشر است؟ خب این امر امکان دارد، زیرا رابطه تکاملی قدرتمندی میان پاسخ حیوانات و احساس انها از حوادث پیش از رخ دادن وجوددارد، مانند اینکه انها از مکان خارج می‌شوند و ما نمی‌توانیم این موضوع را درک کنیم. قرن هاست که گفته میشود، حیوانات می توانند زمين لرزه را پیشبینی کنند. درسال 373 پیش از میلاد، مورخان حیواناتی چون موش، مار، و راسو را در شهر یونانی هیلیک ثبت کردند که تنها چند روز پیش از زمين لرزه، شهر را ترک کرده بودند.

داستان هایي از این دست در طول تاریخ و قرن هاي مختلف نقل شده است. گربه ماهی ها وحشیانه شنا می‌کنند، مرغ ها تخم نمی گذارند، و زنبورها کندوهای خودرا با ترس ترک میکنند. صاحبان تعداد زیادی از حیوانات خانگی اظهار داشته اند که سگ یا گربه آن ها، پیش از آغاز زمين لرزه و لرزش زمین، حرکات عجیبی انجام داده اند- بی دلیل زوزه کشیده یا پارس می کردند، یا نشانه هاي عصبی بودن و بی قراری نشان می دادند. امّا واقعیت آن است که انچه حیوانات احساس میکنند، اگر اصلا چیزی را احساس کنند، یک معما است. یک نظریه آن است که حیوانات وحشی و اهلی، لرزش زمین را سریعتر از انسان حس میکنند. عقاید دیگری نیز در رابطه با تغییرات الکتریکی موجود در هوا که از زمین ساطع میشود، مطرح شده است.

فیل وحشیانه فریاد می‌زند، به سمت درختان می‌رود، و به سطح بالاتر فرار می‌کند- درست قبل از آنکه تسونامی رخ دهد و صدها هزار نفر از مردم غرق شوند. آیا فیل ها از این موج مرگبار آگاه شده بودند؟ در مصاحبه هایي که با دانشمندان و شاهدان صورت گرفته، مشخص شده است که برخی حیوانات از احساساتی برخوردارند که به انها اجازه میدهد تا بلایای طبیعی را بسیار زودتر از انسان حس کنند.

برای مثال، برخی موجودات قادر به شنیدن صداهای “زیرصوت” هستند- صداهایی که بوسیله پدیده هاي طبیعی، از جمله، زمين لرزه، آتشفشان، و طوفان، تولید میگردد. و گوش انسان قادر به درک آن نیست. این توانایی به فیل ها و حیوانات دیگر زمان کافی میدهد تا واکنش نشان داده و بجای امنی فرار کنند. توضیح دیگری در رابطه با حساسیت حیوانات به تغییرات میدان مغناطیسی نهفته وجوددارد. زمین شناس بزرگ، موتولیجیکا، دریافته است که برخی حیوانات به تغییر موجود در جریان هاي الکتریکی واکنش نشان میدهند. او یک گربه ماهی را تحت نظر قرار داده است، حساس ترین موجودی که او مورد آزمایش قرار داده است، تا به او کمک نماید از آمدن بلایای طبیعی آگاه شود.

 

پیشگویی از آینده با روش های سنتی

9. نظریه بزرگ کرانچ
ما همواره فکر میکنیم که نگاه کردن به ستاره ها، اطلاعات زیادی را درباره ما و آینده مان میدهد. ایر تفکر به مصریان باستان می‌رسد، که هم نوشتن را اختراع کردند و هم اهرام را ساختند. حتّي نخستین منجمان نیز دراین دوره متولد شدند. انها برای پیشبینی نتایج سالانه رود نیل، شروع به دنبال کردن ستاره و یادگیری ستاره شناسی نمودند.

و حتبی با گذشت 5000 سال، ستارگان هنوز هم کمک میکنند. نظریه اي وجوددارد که می‌گوید زندگی و رویدادها ممکن است خودرا در آینده اي دور تکرار نمایند، همانطور که در گذشته یا حال اتفاق افتاده اند. این نظریه را نظریه بزرگ کرانچ می نماند. برای اینکار، ابتدا باید به آغاز زمان باز گردیم، روزی که جهان آغاز شد و بینگ بنگ رخ داد.

 

لحظه اي که هستی شکل گرفت؛ آنرا نقطه صفر زمان میدانند «این اتفاق 14 میلیارد سال پیش روی داد». سپس شروع به گسترش و باز شدن کرد، گسترشی که هنوز ادامه دارد. مطابق با نظریه انیشتین، این توسعه تا زمانی ادامه یافته، و پس ازآن حرکت به سمت عقب آغاز میگردد. این نظریه، که مطابق با آن جهان به نقطه آغازین و اندازه اصلی خود باز می‌گردد، سبب جمع شدن انرژی زیادی درون زمین شده «در فضایی محدود» که انفجار بیگ بنگ دیگری را رقم خواهد زد. و پس ازآن این چرخه بارها و بارها اتفاق افتاده و ادامه می‌یابد.

در کیهان شناسی فیزیک، نظریه کرانچ بزرگ، یک سناریوی احتمالی برای سرنوشت نهایی جهان است. که بر اساس آن جهان بزرگ میشود و بعد حرکت بالعکس را طی می‌کند؛ و چون ققنوسی باز بر میگردد. و این چرخه تا ابد ادامه دارد.

 

پیشگویی از آینده با روش های سنتی

10. ساعت مرگ
اگر می توانستید آینده را پیشبینی کنید، دوست داشتید از تاریخ دقیق مرگ خود آگاه شوید؟ پیشبینی طول عمر ما، کسب و کار پُر درآمدی است. بیمه هاي دولتی و شرکت هاي بازنشستگی، سالانه میلیون ها دلار هزینه میکنند تا مرگ ما را پیشبینی کنند. جدول عمر، چنین تخمینی رابه ما می‌دهد. بخش شبح وار داستان آن است، برخی از تخمین هایي که انها بر اساس اش، دوره اي سه ساله از زندگی ما را پیشبینی میکنند، بر اساس اطلاعات مشخصی به دست می‌آید. امّا مرگ با این موارد برابر نیست؛ جنسیت و نژاد تاثیر زیادی دارند، هنگامیکه شخصی به بدگویی از شما می‌پردازد.

عوامل بسیار زیادی بر طول عمر شما تاثیر دارد، که مهم ترین انها ژنتیک است که اخیرا کشف شده و با گذشته ارتباطی ندارد. ژنوم انسان حوزه گسترده اي است، برخی از ژن ها وجود دارند که زمان مرگ شما را رمزگذاری می‌کنند، و امکان تفسیر انها به وسیله تکنولوژی مدرن وجوددارد. عوامل دیگری چون شغل، درآمد، شیوه زندگی، عادت ها، و سیگار کشیدن نیز تاثیر گذار هستند.

 

آمارشناسان ساعت مرگ، داده ها را تجزیه و تحلیل کرده و آن رابه نتایج ژنتیکی شما پیوند میدهند و طول عمر نسبتا دقیقی رابه شما ارائه میدهند. امّا این موضوع قطعا، مرگ و میر ناشی از سقوط هواپیما یا تصادف ماشین را در بر نمی‌گیرد.

 

نظریه بزرگ کرانچ

منبع:seemorgh.com

جدیدترین مطالب سایت