بلند قدترین مرد ایران در طول تاریخ (تصاویر)

بلند قدترین مرد ایران در طول تاریخ (تصاویر)

بلندقدترین مرد ایران

رکورد بلند قدترین مرد ایران را در اینجا بخوانید.

 

بیشتر مردم دوست دارند بدانند چه کسی در ایران رکورد بلند قدترین مرد را هنوز دارد اسم های زیادی در این مورد بیان شده است ولی کسی نمیداند واقعا در این مدت چه کسی رکورد بلند قدترین انسان را دارد .

 

این مرد که در دوره قاجار زندگی می کرد به نام سیاوش بوشهری نام دارد

 

که قدش از 2/5 متر بیشتر بود او هیکلی بسیار درشت داشت و در استان فارس زندگی می کرد در ادامه جزئیات بیشتر بلندقدترین مرد در طول تاریخ ایران را بشناسید را در سایت تالاب خواهید دید با ما همراه باشید.

 

در مورد این که چه کسی بلندترین مرد ایران بوده و هست، همواره حرف و حدیث بسیار روایت شده است که قدیمی ترین آن به دوران قاجار برمی‌گردد.

 

بلند قدترین مرد ایران در طول تاریخ (تصاویر)

تصویری از بلند قدترین مرد ایران

 

«سیاوش بوشهری» مشهور به «سیاه‌خان لپویی» مرد ۲٫۵۹ متری ایرانی (بالاترین قد ثبت‌شده در آسیا) با بدنی بسیار بزرگ و غیرمعمولی بود.

 

وی که در اوایل سدۀ ۱۴ خورشیدی در لپویی، از توابع زرقانِ استان فارس می‌زیست از عقب‌ماندگی جسمی و ذهنی نیز رنج می‌برد. سیاه‌خان به سال ۱۲۹۱ خورشیدی در روستای لپویی، از توابع زرقان استان فارس به دنیا آمد. تا ۶سالگی رشد طبیعی داشت، اما از این زمان رشد شدیدی پیدا کرد.

 

خانوادۀ وی بدلیل تنگدستی و مشکلات جسمیِ سیاه‌ خان به شیراز مهاجرت کردند و با به نمایش گذاشتن فرزند درشت‌هیکل و نامتعارفِ خود در معابر، کسب درآمد می‌کردند.

 

در اواخر شهریور ۱۳۱۰ مدتی توسط فردی به نام خشورخان به مبلغ ۶۰۰۰ تومان اجاره شد تا در تهران به معرض نمایش درآید.

 

دکتر قربان، بنیانگذار دانشکدۀ پزشکی شیراز، در سال ۱۳۰۱ خورشیدی وی را یافت و مورد حمایت مالی و پزشکی قرار داد. با انتقال وی به بیمارستان، سیاه‌خان باقیِ عمر خود را بستری بود و سرانجام به‌علت ذات‌الریه و سپسیس درگذشت.

 

جمجمۀ وی ۵٫۷ کیلوگرم وزن ولی تنها ۱۴۷۰ سانتیمتر مکعب حجم داشت. قد وی ۲٫۵۹ متر بود و این در شرایطی است که به‌دلیل رشد نامتعارف استخوان‌ها، هیچ فاصله‌ای بین مهره‌های ستون فقرات وجود نداشته‌است.

 

طول دست ۱۱۷ سانتیمتر و طول پاهای وی ۱۲۵ سانتیمتر بود. او سال‌ها از بیماری‌ های مقاربتی، جلدی و ریوی رنج می‌برده‌است. اسکلت وی هم‌اکنون در دانشکدۀ پزشکی شیراز در معرض بازدید عموم قرار دارد.

 

در حال حاضر هم بلندترین فرد ثبت شده در داخل کشور هم یک والیبالیست است؛ «مرتضی مهرزاد با 2 متر و 46 سانتی‌متر قد» عضو تیم ملی والیبال نشسته ایران و قهرمان مسابقات پارالمپیک برزیل که چندی قبل جایزه ویژه ورزشکاران مدال آور پارالمپیک را از دست رئیس‌جمهور دریافت کرد.

بلند قدترین مرد ایران در طول تاریخ (تصاویر)

منبع:jamejamonline.ir

 

جدیدترین مطالب سایت