رکوردار جالب طول عمر بالا زنان کره ای در جهان

رکوردار جالب طول عمر بالا زنان کره ای در جهان

رکوردار جالب طول عمر بالا زنان کره ای در جهان

زنان کره ای همان طور که ریلکس و آرام هستند همین امر باعث میشود تا عمر انسان بیشتر از حد شود در ادامه با رکوردار جالب طول عمر بالا زنان کره ای در جهان سایت تالاب را دنبال کنید.

 

بانوان کشور کره جنوبی طول عمر زیادی دارند و این به سبک زندگی درست و سالم آن ها مربوط می شود. طول عمر زنان کره ای در جهان مثال زدنی است. درآمد سرانه شهروندان کره جنوبی از دهه ۱۹۷۰ به بعد با شتاب قابل عنایتی روندی فزاینده را تجربه کرده است و اکنون جزو کشورهای با درآمد بالا به حساب می‌آیند. این اتفاق بدون تردید راه را برای دگرگونی در زندگی مردم این کشور و رفتار آنها بر جای گذاشته است.

 

توجه به سلامت، بهداشت و آموزش در میان مردم کره جنوبی گسترده شده است. اکنون آثار رشد اقتصادی چند دهه‌ای آثارش در طول عمر مردم این کشور آشکار شده است. کره جنوبی در صدر کشورهایی است که زنان آن بیشترین عمر را دارند.مطالعات نشان می‌دهد که برای نخستین بار در جهان زنان کره جنوبی میانگین عمر بالای ۹۰ سال را ثبت خواهند کرد.

 

این نتیجه‌گیری حاصل مطالعات دانشگاه امپریال کالج لندن و سازمان بهداشت جهانی است که آمارهای متوسط طول عمر در ۳۵ کشور صنعتی را تحلیل کردند. براین اساس پیش‌بینی شد که همه این کشورها تا سال ۲۰۳۰ شاهد افزایش میانگین طول عمر خواهند بود و فاصله میان زنان و مردان در بیشتر کشورها به تدریج ناپدید می‌شود.

 

محققان گفتند که این یافته‌ها در زمینه حقوق بازنشستگی و مراقبت از سالخوردگان چالش‌هایی پدید می‌آورد. پروفسور مجید عزتی به سایت «بی‌بی‌سی‌نیوز» گفت: کره جنوبی در خیلی زمینه‌ها به هدف زده. به نظر می‌رسد آنها به برابری بیشتری دست یافته باشند و فایده مزایایی مثل آموزش و تغذیه به بیشتر مردم رسیده است.

 

او افزود: و تا این مقطع آنها بهتر به مشکل فشار خون رسیدگی کرده‌اند و یکی از پایین‌ترین آمارهای چاقی مفرط در جهان را دارند. “این داده‌ها پیش بینی می‌کند ژاپن که زمانی مظهر عمر طولانی بود در رده‌بندی جهانی پایین خواهد آمد. این کشور هم‌اکنون بالاترین میانگین طول عمر برای زنان را دارد اما براساس این مطالعه از کره جنوبی و فرانسه عقب خواهد افتاد. به علاوه از نظر میانگین طول عمر برای مردان از رده چهارم به رده یازدهم افت خواهد کرد.

 

امریکا عقب می‌افتد

امریکا هم عملکرد ضعیفی دارد و تا سال ۲۰۳۰ کمترین میانگین طول عمر را در میان کشورهای ثروتمند خواهد داشت. این مطالعه پیش بینی می‌کند که متوسط طول عمر برای مردان و زنان در امریکا به ترتیب ۸۰ و ۸۳ سال خواهد بود که با دستاورد مکزیک و کرواسی یکسان است. پروفسور عزتی گفت: امریکا تقریبا نقطه مقابل کره جنوبی است.

 

جامعه امریکا دچار نابرابری است تا حدی که کل آمار ملی تحت تاثیر قرار می‌گیرد – امریکا تنها کشور صنعتی است که مردم آن تحت پوشش بیمه همگانی نیستند. به علاوه امریکا نخستین کشوری است که رشد قد در آن متوقف شده است که نشان‌دهنده شرایط حاکم بر تغذیه در ابتدای زندگی است.

 

شیلی از امریکا پیشی خواهد گرفت و دخترانی که در سال ۲۰۳۰ در این کشور متولد می‌شوند می‌توانند انتظار متوسط طول عمر ۸۷ سال را داشته باشند. این امید برای مردان این کشور ۸۱ سال است. در بریتانیا انتظار می‌رود در فاصله ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ میانگین طول عمر از ۷۹ سال به ۸۲ سال برای زنان و از ۸۳ سال به ۸۵ سال برای مردان افزایش یابد. نتایج این مطالعه که در نشریه لنست چاپ شده

 

همچنین نشان می‌دهد که شکاف میان زن و مرد درحال ناپدید شدن است. پروفسور عزتی گفت: مردان به طول تاریخی زندگی ناسالم‌تری داشته‌اند و میانگین طول عمرشان کمتر بوده. آنها بیشتر سیگار می‌کشیدند و بیشتر الکل مصرف می‌کردند، و آمار حوادث جاده‌ای و قتل در آنها بالاتر بود اما با همسان‌تر شدن عادات زندگی میان زنان و مردان، طول عمر آنها هم نزدیک‌تر می‌شود.

 

این مطالعه نشان می‌دهد که بخش اعظم بهبود طول عمر به دلیل بهبود زندگی بالای ۶۵ ساله‌هاست نه کاهش مرگ در دوره کودکی. محققان در این مطالعه از شیوه‌های مشابه هواشناسان استفاده کردند. آنها ۲۱ مدل مختلف ریاضی که روندهای گذشته را تحلیل می‌کرد ترکیب کردند تا آینده را پیش‌بینی کنند.

 

این شیوه همه عوامل مختلف مثل مصرف سیگار و پیشرفت‌های پزشکی و آمار چاقی را بطور غیرمستقیم در حساب‌ها وارد می‌کند؛ عواملی که بر میانگین طول عمر اثر می‌گذارند.البته این گزارش تاکید می‌کند که حوادث غیرمترقبه در ابعاد مشابه سقوط اتحاد جماهیر شوروی یا پیشرفتی فوق‌العاده مثل واکسنی برای جلوگیری از همه سرطان‌ها تاثیر عظیمی بر پیش‌بینی‌ها خواهد داشت.

 

به گزارش تالاب پروفسور عزتی گفت: کشورهایی که عملکرد خوبی دارند به خاطر سرمایه‌گذاری در نظام بهداشتی و اطمینان از دسترسی همگانی به آن است.

 

جدیدترین مطالب سایت