سنگین وزن ترین نوزاد ایران در سال 98 متولد شد (عکس)

سنگین وزن ترین نوزاد ایران در سال 98 متولد شد (عکس)

سنگین وزن ترین نوزاد ایران

در طی گزارش هاي‌ رسیده یک نوزاد کـه لقب سنگین ترین نوزاد ایران را بـه خود اختصاص داد در فروردین سال 1398 در یزد متولد شد. معاون درمان دانشگاه علوم دکتری شهید صدوقی یزد از تولد نوزادی با 5 کیلو و 800 گرم وزن در بیمارستان شهدای کارگر این شهر خبر داد کـه بـه ادعای وی سنگین وزن ترین نوزاد متولد شده در ایران، تا کنون اسـت.

 

بـه گزارش تالاب بـه نقل از ایرنا پزشک ‘محمود نوری شادکام’ افزود: مادر این نوزاد، اهل و ساکن یزد اسـت و 30 سال سن دارد و این نوزاد، فرزند چهارم خانواده اسـت.

سنگین وزن ترین نوزاد ایران در سال 98 متولد شد (عکس)

عکس سنگین ترین نوزاد ایران

 

این فوق تخصص نوزادان تصریح کرد: وزن فرزندان قبلی این مادر هم بین چهار تا پنج کیلو گرم بوده اما این نوزاد، رکوردار وزن درخانواده و کشور در زمان تولد اسـت و همه ی این فرزندان سالم هستند.

 

وی با بیان این کـه این نوزاد، پسر و بـه روش سزارین متولد شده اظهار داشت: از نظر دکتری، تولد نوزاد با وزن بالای پنج کیلو گرم، زیاد مرسوم نیست ولی در بعضی از مادران می تواند اتفاق بیفتد.

 

پزشک نوری شادکام یادآور شد: این نوزاد کـه دیروز /پنجشنبه/ متولد شد کاملا سالم اسـت ولی بخاطر تنفس تند در بدو تولد دربخش نوزادان بستری شده اما در حال حاضر مشکل وی رفع شده و احتمالا فردا /شنبه/ مرخص میشود.

بـه گفته این متخصص، این نوزاد، سنگین وزن ترین نوزادی اسـت کـه تا بحال در کشور متولد شده اسـت.

جدیدترین مطالب سایت