عظیم ترین چرخ و فلک دنیا در سنگاپور + تصاویر

عظیم ترین چرخ و فلک دنیا در سنگاپور + تصاویر

چرخ و فلک عظیم دنیا در سنگاپور

 

دومین چرخ وفلک بلند دنیا برای افرادی که نیاز به هیجان دارند. چرخ و فلک سنگاپور یکی از تجربه‌های مهیجی است که سفر به سنگاپور را ارزشمند جلوه خواهد داد.

 

چرخ و فلک عظیم سنگاپور از سال ۲۰۰۸ شروع به فعالیت کرد و ساخت آن ۵/۲ سال به طول انجامید. این چرخ و فلک از ۲۸ کپسول مجهز به تهویه مطبوع تشکیل شده که هر کدام می توانند ۲۸ مسافر را در خود جای دهند.

 

ارتفاع چرخ و فلک سنگاپور 165 متر می باشد که بعد از های رولر ۱۶۷ متری در لاس وگاس مرتفع ترین چرخ و فلک دنیا می باشد.این چرخ و فلک در مجاورت ساحل خلیج مارینا در منطقه ای به نام مارینا پرومناد قرار گرفته است و چشم انداز خوبی نسبت به مرکز شهر و جزایر باتام، بینتان، جوهور و مالزی دارد.

 

به گزارش تالاب:این چرخ و فلک با همکاری شرکت های آروپ و میتسوبیشی ساخته شده است. کل فضای در نظر گرفته شده برای ساخت این مجموعه ۳۳۷۰۰ متر مربع و فضای ساختمانی آن ۱۶۰۰۰ متر مربع می باشد و سالانه ظرفیت پذیرش ۳/۷ میلیون نفر را دارد. یک چرخش کامل چرخ و فلک ۳۲ دقیقه طول می کشد.

عظیم ترین چرخ و فلک دنیا در سنگاپور + تصاویر

چرخ و فلک ابتدا وقتی از مارینا سنتر به آن نگاه می کردید، خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخید اما به پیشنهاد اساتید فنگ شویی از ۴ آگوست ۲۰۰۸ جهت چرخش آن برعکس شد.

 

ساختمان ترمینال چرخ و فلک از سه طبقه شامل فضاهای تجاری، فروشگاه ها، رستوران ها و سالن تئاتر الهام گرفته از تئاترهای یونانی تشکیل شده است.

 

چشم انداز مجموعه بسیار زیبا می باشد و یک باغ جنگل های استوایی در آن قرار دارد. یک پارکینگ با گنجایش ۴۰ اتوبوس و ۳۰۰ خودرو در فضای پشت مجموعه قرار دارد. در این مجموعه امکانات کاملی برای معلولین در نظر گرفته شده است.

 

جدیدترین مطالب سایت