آداب و رسوم عجیب همجنس بازان !

آداب و رسوم عجیب همجنس بازان !

همجنسگرایان چه قوانینی دارند ؟ 

 

متاسفانه در دنیا هنوز افرادی وجود دارند که با هم و همجنس ازدواج میکنند و این یک معضل فجیح اجتماعی است . 

 

همجنسگرایی یکی از رذیلت های اخلاقی است که به شدت از سوی دین مبین اسلام مورد نکوهش قرار گرفته است. لیکن متاسفانه در روزگار ما تلاش روز افزونی برای از بین بردن قبح این رفتار شرم آور صورت می گیرد و به ویژه در سال های اخیر این انحراف اجتماعی ابزاری برای تبلیغات و مانورهای حقوق بشر و آزادی در کشورهای غربی شده است.
 

به گزارش تالاب، پس از آنکه در حدود یک ماه گذشته، ازدواج همجنس گرایان در ایرلند با انجام یک همه ی ي پرسی قانونی شد، در این هفته دادگاه بی مشابه کشور کشور آمریکا با لااقل آرا، به قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان در تمامی ایالات این کشور رای داد. این گونه تعداد کشورهایی که ازدواج همجنس بازان را به رسمیت می شناسند، به عدد 22 رسید.

 

در این گزارش به بررسی اجمالی مساله ازدواج همجنسگرایان در نقاط مختلف دنیا میپردازیم.

ازدواج همجنسگرایان در سراسر دنیا

تعداد فزاینده ای از دولت ها در سراسر دنیا مشغول بررسی به رسمیت شناختن ازدواج همجنسگرایان هستند. در حدود 20 کشور در حال حاضر قوانین ملی دارند که به همجنسگرایان اجازه ازدواج می دهند و این کشورها اغلب در اروپا و ایالات امریکا قرار دارند.

 

در کشور کشور مکزیک، برخی از حوزه های قضایی این مجوز را صادر میکنند و برخی خیر. در ادامه فهرستی از کشورهایی که چنین ازدواجی را به رسمیت می شناسند به همراه سال رسمی شدن آن آمده است:

 

ایالات متحده «2015»، ایرلند «2015»، فنلاند «2015»، لوکزامبورگ «2014»، اسکاتلند «2014»، انگلستان و ولز «2013»، برزیل «2013»، فرانسه «2013»، نیوزلند «2013»، اوروگوئه «2013»، دانمارک «2012»، آرژانتین «2010»، پرتغال «2010»، ایسلند «2010»، سوئد «2009»، نروژ «2009»، آفریقای جنوبی «2006»، اسپانیا «2005»، کانادا «2005»، بلژیک «2003»، هلند «2000»، کشور کشور مکزیک «2009».

 

همجنس بازان کجای دنیا پذیرفته می‌شوند؟

طبق بررسی موسسه گالوپ در 124 کشور دنیا، دیدگاه مردم دنیا برای پذیرش افراد همجنس باز از 87 درصد در اسپانیا و هلند تا یک درصد در سنگال متغیر است. در میان کشورهایی که بیش از سه چهارم ساکنان آنها احساس میکنند کشور انها همجنسگرایان را می پذیرد

 

تمامی آنها به جز کانادا «84 درصد» و اوروگوئه «79 درصد» در اروپا قرار دارند. در مقابل از میان کشورهایی که کمتر از 5 درصد مردم آن گفته اند همجنس گرایان را می پذیرند اکثرا در منطقه آفریقای جنوب صحرا قرار دارند. هر چند آذربایجان «2 درصد»، پاکستان «2 درصد» و اندونزی «3 درصد» نیز از جمله این کشورها هستند. اگر چه کشورهای خاورمیانه در این بررسی مورد مطالعه قرار نگرفته اند.

 

همجنس بازان چه مذهبی دارند؟

اگر چه بیشماری از همجسبازان بر این باورند که بیشماری از ادیان اصلی در میان آنها ناخوشایند است، نتایج یک پژوهش در ایالات امریکا نشان می دهد که بیشماری از انها خود را وابسته به یک مذهب میدانند.

 

اگر چه پایبندی انها به مسیحیت بسیار کمتر از عموم مردم آمریکاست و انها بیشتر پیرو فرقه های کوچک غیرمسیحی و نوظهور هستند.

 

در میان یک مشابه بیش از 35 هزار نفری از این افراد، 59 درصد اعلام داشته اند که پیرو مذهب هستند اما تنها 48 درصد این گروه خود را مسیحی دانسته اند در حالی‌که 71 درصد جمعیت کل این کشور مسیحی هستند.

 

در تضاد دیگری در حالیکه تنها 6 درصد عموم مردم وابسته به یک مذهب غیر مسیحی هستند، تقریبا دو برابر «11 درصد» همجنسبازان خود را پیرو مذاهب غیرمسیحی میدانند مانند فرقه دنیا‌گرایی توحیدگرا و سایر سنت های مذهبی لیبرال «2.9 درصد» و فرقه های عصر اخیر «2.4 درصد» به عنوان ویکان ها و پاگان ها. یهودیت و بودائیسم نیز هر یک با 2 درصد مورد توجه این گروه اند. 41 درصد همجنسبازان نیز لامذهب هستند که این رقم دو برابر نرخ کل لامذهبان آمریکاست«22.8 درصد».

 

به علاوه اکثریت این گروه باور دارند که پیروان مذاهب اصلی با انها ناهمراه و دشمن هستند از جمله 84 درصد پیروان اسلام، 83 درصد پیروان کلیسای مورمون، 79 درصد کلیسای کاتولیک و 73 درصد کلیساهای پروتستان را با جامعه خود نامهربان میدانند.

 

همجنس گرایی در کشور کشور آمریکا

نتایج یک طرح پژوهشی نشان میدهد تا سال 2013، تعداد 170 هزار زوج همجنسباز در ایالات متحده رسما به ازدواج یکدیگر درآمده اند. اگر چه دادگاه بی مشابه ایالات امریکا به تازگی ازدواج این افراد را قانونی اعلام کرده اما پیش از این این قانون در 36 ایالت ایالات امریکا و منطقه کلمبیا به رسمیت شناخته شده بود.

 

گزارش جدیدی که از سوی موسسه پیو منتشر شده نشان میدهد، هم دوران که دادگاه کشور ایالات امریکا برای تصمیم گیری در مورد این قانون بررسی می‌کند، حمایت عمومی برای ازدواج قانونی همجنس گرایان با سرعت رو به افزایش قرار دارد به طوری‌كه اکثریت 57 درصدی آمریکایی ها اکنون موافق قانونی شدن و 39 درصد مخالف این مساله هستند. این در حالیست که 5 سال پیش افراد بیشتری «48 درصد» مخالف این مساله بودند و افراد کمتری «42 درصد» با آن موافق بودند.

 

به گزارش تالاب حمایت از ازدواج همجنسگرایان در میان شهروندان آمریکایی به فاکتورهای متعددی به عنوان نژاد، نسل، اعتقادات مذهبی و آشنایی با افراد همجنسباز بستگی دارد. بر این زمینه آمریکایی های آفریقایی در طی دهه گذشته بیش از گذشته از این مساله حمایت میکنند. با این حال از میان سیاهپوستان 51 درصد مخالف و 41 درصد موافق قانونی شدن این مساله هستند. اکثریت سفیدپوستان «59 درصد» و اسپانیولی زبانان «56 درصد» نیز اکنون موافق هستند.

 

نسل های جوان تر ایالات امریکا نیز با این مساله بیشتر موافق هستند و هم دوران که نسل هزاره «که اینک در سن 18 تا 34 سالگی به سر می برد» به سن بزرگسالی رسیده، دیدگاه انها بر افکار عمومی تاثیر گذاشته است.

 

اما مهم‌ترین فاکتور در این زمینه مساله مذهب است و این‌که همجنس گرایی با باورهای مذهبی یک فرد در تناقض باشد. پروتستان های انجیلی سفیدپوست هنوز بر مخالفت عمیق خود با این مساله تاکید دارند به طوریکه 70 درصد انها مخالف «43 درصد شدیدا مخالف» هستند و تنها 27 درصد آنها موافقند. در مقابل اکثریت کاتولیک ها «56 درصد» و پروتستان های اصلی سفیدپوست «62 درصد» از ازدواج همجنس بازان حمایت میکنند و در صدر این فهرست افراد لامذهب «با 85 درصد موافق» قرار میگیرند.

 

فاکتور دیگر آشنایی با افراد همجنس باز است. یافته های پژوهش اخیر نشان میدهد که در حدود 9 دهم آمریکایی ها «88 درصد» کسی را می شناسند که همجنس باز باشد.

 

 

این آمار نسبت به دو سال گذشته تفاوت اندکی داشته است اما در سال 1993 اکثریت کمتری «61 درصد» اذعان می داشتند که چنین فردی می شناسند. امروزه در حدود 73 درصد کسانی که با بیشماری از چنین افرادی آشنایی دارند موافق ازدواج همجنس گرایان هستند. اگر چه یک اکثریت 59 درصدی از کسانی که با چنین افرادی آشنا نیستند نیز مخالف چنین ازدواجی هستند.

 

به طور کلی در جامعه کشور ایالات امریکا 54 درصد افکار عمومی موضوع ازدواج همجنس گرایان را مهم می دانند در حالی‌که 30 درصد آن را بسیار مهم می دانند. اگر چه افرادی که مخالف آن هستند «38 درصد» بیش از حامیان «27 درصد» تمایل دارند که آن را موضوع بسیار مهمی بدانند.

 

همجنس گرایی در اروپا

بیش از دو سوم از 20 کشوری که ازدواج همجنس گرایان را قانونی می دانند در اروپا قرار دارند. با این حال دو دولت مهم اروپای غربی یعنی کشور کشور آلمان و ایتالیا به همجنسگرایان اجازه ازدواج نمیدهند و تمامی کشورهای اروپای شرقی و مرکزی هنوز با این مساله مخالفت میکنند.

 

هنوز روشن نیست که آیا کشورهای دیگری از اروپا به زودی این روند را دنبال کنند یا خیر. کشور کشور آلمان در میان چند کشور اروپایی قرار دارد که حق اجتماع یا مشارکت مدنی را به همجنس بازان اعطا کرده اما به نظر نمیرسد در آینده نزدیک با قانونی شدن ازدواج آنها موافقت کند. برخی از سیاستمداران ایتالیا صحبت از گذراندن یک قانون مشارکت مدنی می کنند. با توجه به ارتباط تاریخی ایتالیا با کلیسای کاتولیک رم، این کشور اجتماع همجنس بازان را به هیچ عنوان به رسمیت نمی شناسد و پس از همه ی ي پرسی ایرلند در این زمینه، یکی از مقامات ارشد واتیکان، رای مثبت به قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در آن کشور را «شکستی برای بشریت» نام برد.

 

یونان نیز ممکن است به زودی به اجتماع مدنی زوج های همجنس باز مجوز دهد و قانون گذاران اسلوونی به تازگی رای به موافقت با ازدواج همجنسگرایان داده اند. با این حال در حدود دو سوم رای دهندگان کرواسی به تازگی رای به اصلاح قانون اساسی کشورشان برای قدغن کردن ازدواج همجنسگرایان داده اند.

 

همجنس گرایی در آمریکای لاتین

در حالی‌که قوانین ازدواج همجنسبازان بیشتر در کشورهای اروپایی و در ایالات کشور کشور آمریکا شایع شده است اما در برخی از قسمت های آمریکای لاتین نیز این مساله در حال نفوذ است. آخرین مورد در این منطقه در کشور کشور کشور مکزیک اتفاق افتاده است که دادگاه بی مشابه این کشور قانونی را برای آسان تر شدن ازدواج این افراد مطرح کرده است. این اقدام در کشور کشور مکزیک گام بلندی برای کاملا قانونی شدن این مساله در این کشور تعبیر می شود که در آن صورت ازدواج همجنسگرایان در سه کشور از چهار کشور پرجمعیت آمریکای لاتین- برزیل، کشور کشور مکزیک و آرژانتین- و نیز اوروگوئه کوچک قانونی خواهد شد.

 

با این حال نوعی دیدگاه اجتماعی محافظه کارانه قوی در بیشماری از کشورهای آمریکای لاتین نسبت به این مساله وجود دارد از این رو رواج این قانون در سطح منطقه در آینده نزدیک بعید به نظر می‌رسد.

 

بررسی افکار عمومی کشورهای آمریکای لاتین نشان میدهد که 62 درصد مردم اوروگوئه، نیمی از آرژانتینی ها و مکزیکی ها و 45 درصد از برزیلی ها موافق قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان بوده اند.

 

اما در اکثریت کشورهای این منطقه تنها یک سوم بزرگسالان موافق و بیشتر از 60 درصد آنها مخالف این موضوع اند. برای مثال 80 درصد مردم پاراگوئه، 74 درصد اکوادوری ها و 64 درصد کلمبیایی ها مخالفند.

 

در بیشماری از نقاط آمریکای مرکزی نیز مخالفت با این موضوع شدید است به طوریکه سه چهارم یا بیشتر مردم هندوراس، گواتمالا، سالوادور و نیکاراگوئه مخالف ازدواج همجنسبازان هستند.

 

همجنس گرایی در آسیا و استرالیا

با صدور حکم قضایی دادگاه ایالات امریکا مبنی بر قانونی بودن ازدواج رسمی همجنس بازان، به اعتقاد بیشماری از فعالان حامی حقوق همجنسگرایان، اگر چه صدور این حکم اجباری برای اجرا در خارج از ایالات متحده ندارد اما نقشی ویژه در پذیرش این مساله در سایر کشورها دارد.

 

طرفداران حقوق همجنسگرایان در فیلیپین، هند، استرالیا و دیگر کشورهای آسیا اعلام میکنند که صدور چنین حکمی در ایالات امریکا میتواند واسطه تغییر نگرش ها در سایر کشورها به این موضوع گردد همانگونه که بیشماری از اقشار اروپایی از جمله قضات و معلمین در این باره تغییر نظر داده اند.

 

جدیدترین مطالب سایت