آشنایی با فعالیت های بدن در تمامی سنین

آشنایی با فعالیت های بدن در تمامی سنین

آشنایی با فعالیت های بدن در تمامی سنین 

 

فعالیت های بدن همیشه برای سن جوانی نیست و همه ی سن ها سوخت و ساز دارند در ادامه با آشنایی با فعالیت های بدن در تمامی سنین سایت تالاب را دنبال کنید.

 

سوخت و ساز بدن را می توان در هر سنی افزایش داد. اگر سوخت و ساز بالا باشد افراد دیگر دچار چاقی نخواهند شد و اضافه وزن از بین خواهد رفت. کاهش وزن و رژیم غذایی, مقالاتacb rارسال به دوستانtگوشت بره کباب شده به همراه برنج زعفرانیsبرای داشتن هدفی بزرگ این نکات را به خاطر بسپارید

 

برای این کار باید ببینید چه چیزی برای بدنتان کار می کند و این دقیقا همان چیزی است که می خواهم درباره اش کمکتان کنم. برای بالا نگه داشتن سوخت و ساز بدن، دو فاکتور ضروری وجود دارد: غذای درست و ورزش درست.بعد از دیدن بیش از 25.000 نفر، حالا می توانم با اعتماد به نفس بگویم چیزهایی هستند که به طور کلی کار می کنند

 

و چیزهایی هم هستند که خیر. نکاتی که در ادامه خواهم گفت مواردی است که متوجه شدم روی بیشتر افراد کار می کند اما قبل از هرگونه تغییر در سبک زندگی، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

 

1- غذاهای سالم می توانند به سوخت و سازتان آسیب برسانند.

بسیاری از ما تصور می کنیم که غذاهای سالم می توانند یک فرد را سلامت نگه دارند. بله، این تا حدودی حقیقت دارد. چه یک غذا سالم باشد چه نباشد، اگر برایتان کار نکند می تواند باعث التهاب شود. غذاهای سالم مانند توت فرنگی، ماست یونانی و حتی سالمون اگر با بدن یک فرد نسازند می توانند باعث التهاب شوند.

 

غذاهایی که باعث التهاب می شوند باعث بروز واکنش هیستامین نیز می شوند و این به معنای افزایش وزن کوتاه مدت است. در واقع هر بار بعد از یک وعده غذایی احساس ورم و نفخ می کنید، نشانه ی این است که آنچه خوردید برای بدنتان کار نکرده است. این واکنش التهابی بیشتر باعث تحریک کورتیزول ( هورمون استرس ) می شود.

 

افزایش کورتیزول به معنای افزایش وزن بلند مدت است. پس از مدتی این میزان کورتیزول بالا می تواند باعث اختلال در هورمون ها شود ( هوس کربوهیدرات داشتن و دم دمی مزاج شدن ) و در نهایت تیروئید را تحت تاثیر قرار می دهد، یعنی غده اصلی سوخت و سازتان.

 

باورتان می شود ممکن است افزایش وزنتان تقصیر یک ظرف سالاد اسفناج باشد؟ این حقیقت دارد به همین خاطر است که باید به دنبال آن چیزی باشید که بدنتان دوست دارد. سخت تلاش می کنید و سعی دارید کار درست را انجام دهید اما چون واکنش بدنتان را در نظر نمی گیرید نتیجه خوبی هم شاهد نیستید.

 

2- ممکن است برنامه ورزشی تان علیه شما کار کند.

همه ما این را می دانیم که ورزش باید در واقع باعث افزایش سوخت و ساز شود. اما آیا همیشه چنین است؟ جواب شوکه کننده این است که خیر، گاهی چنین نیست. بسیاری از واکنش های یکسان که هنگام خوردن غذاهای التهاب آور اتفاق می افتد هنگام انجام ورزش های بسیار شدید نیز پیش می آید.

 

ممکن است بدنتان، ورزش بیش از حد را به عنوان استرس درک کند و همین زنجیره ای از واکنش های بدن به شکل کورتیزول، هورمون و تیروئید را به همراه دارد که در نهایت منجر به کند شدن سوخت و ساز می شود.بسیاری از خانم ها ورزش نمی کنند که وزن اضافه کنند یا سوخت و ساز خود را کند کنند، اما این اتفاقی است که برای برخی از خانم ها می افتد.

 

چگونه بفهمیم چه چیزهایی به سوخت و ساز کمک می کنند و چه چیزهایی به آن آسیب می رسانند؟

سوال اصلی این است که ورزش زیاد دقیقا چه معنایی دارد؟ یک جواب مشخص برای این سوال وجود ندارد، اما می توانم این را به شما بگویم تمام کسانی که با آنها کار کردم حداقل یک ورزش داشتند که بدنشان آن را دوست نداشت. برای برخی افراد ورزش بیش از حد می تواند 10.000 گامی باشد که به صورت روزانه بر می دارند.

 

برای دیگران می تواند تمرینات کراس فیت یا دویدن باشد. همه ما با یکدیگر متفاوتیم. به این اشتباه پایان دهید و ببینید چه ورزشی درست برای شما جواب می دهد و مهم تر از همه به دنبال ورزشی باشید که دوستش دارید. این ورزش باید به گونه ای باشد که حس کنید در حال بازی هستید؛ چیزی که باعث شود روحیه تان بهبود یابد.

 

اگر در تلاش هستید که وزن کم کنید و داشتن حس خوب را تجربه نکرده اید، این کار را امتحان کنید: به مدت سه روز از لیستی که گفته میشود تغذیه کنید و 10 دقیقه فقط ورزش کنید، بهتر است در روزهای کاری این برنامه را انجام دهید و در پایان هفته یک روز بیشتر ورزش کنید؛ خانم ها 30 دقیقه، آقایان 45 دقیقه و سپس ببینید

 

چه حسی دارید. آیا احساس انرژی بیشتر و استرس کمتر دارید؟ این نشانه خوبی است، باید از این استراحت ها برای خود در نظر بگیرید و کم کم شروع به گوش دادن حرف بدنتان کنید.این هم نشانه های هایی که می گویند بیش از حد در ورزش کردن به خودتان فشار می آورید: خستگی، تحریک پذیری، احساس گرسنگی شدید پس از ورزش،

 

جوش زدن، تغییر خلق و خو، آسیب دیدگی و ریزش مو. می توانید با قطع کردن ورزش ها و یا تغییر آن به شکلی دیگر شروع کنید! اگر می دوید ممکن است اضافه شدن تمرینات قدرتی آن چیزی باشد که بدنتان نیاز دارد، زیاد تمرینات قدرتی انجام می دهید؟ کمی یوگا را امتحان کنید. بدن همیشه از تغییر ورزش استقبال می کند.

 

این هم لیستی از غذاهای واکنشی ، سعی کنید به مدت یک هفته 80 تا 90 درصد کالری دریافتی خود را از این لیست دریافت کنید:

 

سیب
برنج باسماتی
چغندر خام
بروکلی
هویج
مرغ
اردک
پنیر بز یا گوسفند
کلم
گوشت بره
پیازچه، پیاز، سیر، تره فرنگی
عدس
انبه
گلابی
سیب زمینی
بادام خام
تخم کدو خام
تخم آفتابگردان خام
کاهو
سالمون
استیک
کدو تنبل
کدو سبز
ماهی وحشی سفید مانند هالیبوت

 

 به گزارش تالاب بعد از اینکه آزمایش کردید کدام غذاها برایتان کار می کند و کدامیک خیر، بهتر درک خواهید کرد که چگونه خودتان باعث کند شدن سوخت و سازتان شده اید. اگر احساس ورم کردگی و نفخ داشتید کمی فکر کنید ببینید چه زمانی چه چیزی خورده اید یا نوشیده اید. این اطلاعات برای کمک به شما در این مسیر بسیار ارزشمند هستند.

 

برای ورزش نیز همینطور، اگر اشتهایتان خیلی کم یا خیلی زیاد بود، نگاهی به چگونگی حرکت دادن بدنتان بیندازید. لازم نیست همه چیز را تغییر دهید اما از ایجاد چند تغییر هم نترسید.

 

 

جدیدترین مطالب سایت