آشنایی با معادن گوگرد در اتیوپی در دمای بسیار بالا

آشنایی با معادن گوگرد در اتیوپی در دمای بسیار بالا

آشنایی با معادن گوگرد در اتیوپی در دمای بسیار بالا 

 

معادن گوگرد میراث یک کشور است در کشور اتیوپی معادنی وجود دارد که در ادامه بخوانید با سایت تالاب همراه باشید.

 

در کشور اتیوپی معادن گوگرد قرار دارند و این منطقه دمای بسیار بالایی دارد و کار کردن در این معدن واقعا توان بسیار بالایی می خواهد. در شرقی‌ترین قسمت قاره سیاه و در نزدیکی شاخ آفریقا، یکی از گرم ترین و خشن ترین نقاط جهان قرار گرفته است. معادن گوگرد اتیوپی علاوه بر صحنه‌های زیبایی که خلق کرده‌‌اند، از نامهربان‌ترین مناطق کره خاکی نیز هستند.

 

اوایل ماه گذشته، کارل کورت (Carl Court)، یکی از برجسته‌ترین عکاسان جهان، از یکی از سرچشمه‌های معادن گوگرد اتیوپی واقع در منطقه شمالی دالول وولکانو (Dalol Volcano) بازدید کرده و عکس‌های بسیار زیبایی از آنجا ارسال کرد. این مکان خیره‌کننده، تقریبا در 600 کیلومتری شمال آدیس آبابا (Addis Ababa) پایتخت اتیوپی، واقع شده در حالی که در برخی از تصاویر، گویی از نقطه‌ای خارج از کره زمین قرار گرفته‌اند.

 

دالول -سرچشمه معادن گوگرد اتیوپی – با 48 متر ارتفاع از سطح دریا، کم‌ارتفاع‌ترین آتشفشان کره زمین نیز هست و آخرین فوران آن در سال 1926 میلادی به ثبت رسیده است.

 

در این مکان، پهنه‌هایی از نمک نیز گسترده شده و در فاصله‌ای بسیار دور، کوه‌های آتشفشانی خاموش نیز دیده می‌شوند. جالب است بدانید مردمانی نیز در کنار این معادن گوگرد اتیوپی در حال زندگی و امرار معاش هستند که این ناحیه را با دمای میانگین 46 درجه سانتی‌گراد (115 درجه فارنهایت)، به عنوان گرم ترین نقطه مسکونی جهان تبدیل کرده‌اند.

 

با وجود این گرما، ساکنین این نقطه از اتیوپی سنت صد ساله خود، یعنی استخراج نمک با استفاده از دست را ادامه داده‌اند. دهانه این آتشفشان‌ها پر از گازهای نئون زرد، نارنجی و سبز هستند. دلیل این پدیده نیز غلیان ماگماها و مواد معدنی در زیر سطح زمین است که نمک، گوگرد، پتاس و دیگر مواد معدنی را به سطح زمین می‌رسانند.

 

پس از تبخیر آب‌شوره‌ها از سطح زمین، دهانه آتشفشان‌ها را اشکال مختلف نمکی می‌پوشانند و به رنگ‌های سفید، زرد، قهوه‌ای، نارنجی و سبز رخ می‌نمایند. البته نباید از نقش جلبک‌های نمک‌دوست نیز به رنگ دادن این ناحیه غافل شد.کورت، عکاسی که این تصاویر زیبا را از معادن گوگرد اتیوپی منتشر کرده در این رابطه می‌گوید:

 

به عنوان یک عکاس، یکی از اصلی‌ترین علایق من این است که بدانم چگونه زندگی، فرهنگ و محیط می‌توانند به تصویر کشیده شده و در یک عکس بگنجند. انجام این کار در بیابان‌های دناکل (Danakil) سخت نیست.ناحیه دالول به دلیل اکوسیستم منحصربه‌فردش سالانه پذیرای جهانگردان زیادی از سراسر جهان است.

 

به گزارش تالاب به قول کورت، معادن گوگرد اتیوپی مکانی کاملا سوررئال است. با این حال، وجود ترکیبات اسیدی و گازهای سمی آزاد شده از دهانه این آتشفشان‌های کوتوله می‌توانند باعث صدمه رساندن به بازدیدکنندگان شوند.

 

 

جدیدترین مطالب سایت