آقایان یا خانم ها، کدام زود تر دچار دیابت میشوند ؟

آقایان یا خانم ها، کدام زود تر دچار دیابت میشوند ؟

آقایان یا خانم ها، کدام زود تر دچار دیابت میشوند ؟

 

دیابت یا همان بیماری قند یکی از بیماری های سخت برای افراد میانسال و سالمند است که به تازگی بسیار شایع شده است اما باید بدانیم این دیابت در خانم ها بیش تر است یا در آقایان در ادامه تالاب را دنبال کنید.

 

دیابت بیماری بسیار شایع در میان اجتماع است که عوامل ارثی ریشه ابتلا به آن می باشد و می قصد داریم تا نقش جنسیت را در این بیماری بررسی کنیم. مشاهدات نشان داده استفاده زیاد از پروتئین و چربی‌ها نه تنها باعث بوجود آمدن امراض مانند دیابت بخصوص در آقایان می‌گردد، بلكه روند پیری را تسریع می‌كند

 

براساس مشاهدات به دست آمده، تفاوت به لحاظ جنسیتی بین آقایان و خانم‌ها در ابتلا به دیابت وجود دارد. آزمایشات نشان می‌دهد مردانی كه دارای اضافه وزن می‌باشند و دارای چربی بالاتری هستند بیش از زنانی با وضعیت مشابه، دچار دیابت می‌گردند و پی همین تحقیقات، آقایانی كه پروتئین بیشتر و به طبع آن چربی بیشتری دریافت می‌كنند، بیش از زنان دچار دیابت می‌گردنند این آزمایشات بر روی موش‌ها كاملا به اثبات رسیده است.

 

 

مشاهدات نشان داده كه این نوع تغذیه یعنی استفاده زیاد از پروتئین و چربی‌ها نه تنها باعث بوجود آمدن امراض مانند دیابت بخصوص در آقایان می‌گردد، بلكه روند پیری را تسریع می‌كند و به همین سبب آقایان با چنین تغذیه‌ای بیشتر دچار اضافه وزن، چربی خون بالا، دیابت و پیری می‌شوند.

 

تحقیقات نشان می‌دهد كه متابولیسم در آقایان و خانم‌ها متفاوت است و از نظر پزشكی عوامل مختلفی باعث این مسئله می‌گردد. اما آنچه واضع و روشن است، این است كه نوع استخوان‌بندی و بافت بدن و همینطور چگونگی مقاومت به انسولین از جمله عوامل موثر در مسئله دیابت و دیگر امراض می‌باشد.

 

 به گزارش پارس ناز افرادی که از رژیم پرچربی پیروی می‌كنند، نه تنها موجب بوجود آمدن دیابت می‌شوند بلكه باعث می‌شوند چربی سفید بدن فعال نشود و در پی آن باعث بوجود آمدن چربی‌های بد در بدن گردد و همین طور باعث به وجود آمدن تری‌گلیسیرید در بدن گردد.

 

 

جدیدترین مطالب سایت