افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

افراد مشهور متولد مهر ماه

افراد مشهور و هنرمندان و سلبریتی و سیاستمداران و چهره های مشهور زیادی را متولد مهر ماه داریم که در اینجا به شما عزیزان معرفی خواهیم نمود.

 

افراد مشهور ایرانی متولد مهر ماه

علی مصفا «بازیگر»
مهتاب کرامتی «بازیگر»
پوری بنایی «بازیگر»
الهام حمیدی «بازیگر»
باران کوثری «بازیگر»
عادل فردوسی پور « مجری تلویزیون»
گلی ترقی «نویسنده»

منوچهر آتشی «شاعر»
محمدرضا شَفیعی کَدکَنی «شاعر»
سهراب سپهری «شاعر»
محمد رضا شجریان «خواننده»
علی پروین «بازیکن و مربی فوتبال»
سامویل خاچیکیان «کارگردان»
ابراهیم گلستان «نویسنده و کارگردان»

 

لیلا حاتمی از بازیگران متولد مهر

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

در خصوصیات کلی متولدین ماه مهر یکی بیشتر از همه ی در بانوی آرام و متین سینمای کشور ایران دیده می‌شود؛ آرامش. شما چه در برخورد عادی و طبیعی با لیلا حاتمی چه با تماشای فیلم هایش بهمین آرامشی که در شخصیت او نهفته است، می‌رسید و همین حال تان را بهتر خواهد کرد و لیلا حاتمی را بین نام سلبریتی هاي‌ مورد نظرتان چهره اي محبوب خواهید یافت. حتماً می‌دانید همسر او علی مصفا هم یک مرد متولد ماه مهر است که اتفاقا همین آرامش را در او به وفور پیدا خواهید کرد.

سایت تالاب: حالا تصور کنید فرزندان آن ها مانی و عسل چقدر آرام و ساکت هستند و احتمالا به درجه سایلنت بودن میرسند که شاید برای پدر و مادری که مدام سر کار هنری شان هستند این اتفاق ایده آل باشد.


 

سهراب سپهری متولد 15 مهر 1307 در کاشان

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

شاعر متولد مهر

 

از شاعران متولدین مهرماه سهراب سپهری «۱۵ مهر ۱۳۰۷ کاشان – ۱ اردیبهشت ۱۳۵۹ تهران» شاعر، نویسنده و نقاش اهل ایران بود. او از مهم‌ ترین شاعران معاصر ایران است و شعرهایش به زبان‌ هاي‌ تعداد زیادی از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی ترجمه شده‌ اند.

 

سایت تالاب : سهراب هنرمندی جستجوگر، تنها، کمال‌ طلب، متواضع و خجول بود که دیدگاه انسان مدارانه‌ اش بسیار گسترده و فراگیر بود. از این رو آثار وی همیشه با نقد و بررسی‌ هایي همراه بوده‌ اند.

 

عده اي از کتاب‌ هاي‌ او چنین می‌ باشند: «تا انتها حضور»؛ «سهراب مرغ مهاجر» و «هنوز در سفرم»؛ «بیدل، سپهری و سبک هندی»؛ «تفسیر حجم سبز»؛ «حافظ پدر، سهراب سپهری پسر، حافظان کنگره»؛ «نیلوفر خاموش: نظری به شعر سهراب سپهری» و «نگاهی به سهراب سپهری».

 


محمدرضا شجریان خواننده مشهور متولد مهرماه

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

خوانندگان مشهور متولد مهر

استاد همان قدر که در کارش جدی و فوق العاده است طنازی را هم خوب یاد گرفته و همه ی جوره دلنشین و دوست داشتنی است. شاید شما همیشه آوازهایش را در دستگاه هاي‌ موسیقی سنتی شنیده باشید و ندانید که وقتی پای حرف هاي‌ خودمانی که به میان می‌آید یک متولد ماه مهر از نوع دوست داشنی و نابغه اش را پیده کرده‌اید.

 

جالب این که در میان خصوصیات متولد ماهمهر می تواني علاقه به موسیقی را هم پیدا کنی که نزد استاد این علاقه به بالاترین میزان خود رسیده و فوران کرده است.

پشتکار فراوان، صادق و درستکار، خوش سلیقه، بسیار منطقی و پر از احساس از خصوصیات متولد ماه مهر است که در محمدرضا شجریان میتوانید خیلی خوب پیدایش کنید.


 

حبیب محبیان متولد 4 مهر 1326 در شمیران

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

حبیب محبیان مشهور به حبیب «زادهٔ ۴ مهر ۱۳۲۶ در شمیران – درگذشتهٔ ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ درروستای نیاسته، کتالم، رامسر» خواننده، آهنگساز، نوازنده و ترانه‌ سرای ایرانی بود.

 

او در دههٔ ۱۳۵۰ خورشیدی با آلبوم مرد تنهای شب به شهرت رسید. جنس صدای متمایز حبیب، استفاده‌ اش از گیتار ۱۲سیمی و آهنگسازی متأثر از موسیقی راک غربی، وی را به‌ عنوان هنرمندی متفاوت به موسیقی پاپ ایران معرفی کرد.

 

حبیب درسال ۱۳۶۰ به‌ دلیل ممنوعیت خواندن وی در ایران، ایران را ترک کرد ودر سال ۱۳۶۴ در لس آنجلس در ایالات متحده ایالات امریکا ساکن شد. او درسال ۱۳۸۸ با نگاشتن نامه‌ اي به رئیس جمهور وقت، محمود احمدی‌ نژاد، خواستار حضور در کشور شد و با موافقت ضمنی و پذیرفتن رعایت برخی شرایط به همراه خانواده اش به ایران بازگشت ودر رامسر، چهارصد دستگاه اقامت کرد.

 

حبیب مدت‌ ها از بیماری قلبی رنج می‌ برد ودر نهایت در ساعت ۹ صبح جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ بر اثر ایست قلبی درروستای نیاسته، کتالم، رامسر ودر ۶۸ سالگی درگذشت.

 


 

عادل فردوسی پور از مجریان در جه 1 ورزشی متولد مهر

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

تندتند حرف زدن، سرچ کردن متوالی مسائل مربوط به فوتبال ایران، تماس هاي‌ مکرر با اهالی فوتبال و سر در آوردن از تمام مسائل حاشیه اي و غیرحاشیه اي فوتبال و مرتبط کردن تمام اتفاقات دنیا به لیورپول از جمله مهمترین خصوصیات این متولد مهر است که نه آرامش دارد و نه شیرین بیان به حساب می‌آید اما بسیار بدپیله است و به سهولت تغییر عقیده نمی‌دهد و دارای پشتکار فراوان است تا کمی هم از خصوصیات مهری ها را داشته باشد.

جالب این که در خصوصیات کلی مهری ها آمده انها عاشق رنگ آبی هستند که این انگ هرگز به پیشانی عادل نچسبیده است.


 

علی پروین از اسطوره هاي‌ فوتبال متولد مهرماه

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید
 

افراد ورزشکار مشهور متولد مهر

قطعا اگر تمام متن ها و اطلاعات مربوط به متولدین ماه مهر را زیر و رو کنید جایی ننوشته که مرد متولد این ماه عاشق کباب کوبیده و ریحان است، اما پادشاه پرسپولیسی ها در کل زندگی اش یک علاقه مندی ویژه دارد که هیچوقت نمیتواند تکذیبش کند.

 

عشق به مامان نصرت و خانواده خیلی وقت ها وی را از فوتبال دور کرده اما برای سال هاي‌ متمادی عکس این قضیه هم وجود داشته است و پروین فقط و فقط به فوتبال و عشقش پرسپولیس فکر می‌کرد.

علاقه مند به فضا، اهل مساوات و عاشق هنر و ادبیات؛ این‌ها برخی خصوصیت کلی متولدین مهر است که اصلا به علی پروین نمی‌خورد اما شکمو، خوش مشرب، ساده دل، راحت گیر، دودل و مردد، خوش بین و مقبول اطرافیان درست همان چیزهایی است که در شخصیت پادشاه چشم تیله اي پیدا میکنید.


 

علی مصفا از بازیگران موفق متولد مهر

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

کم حرفی و توی لاک خود بودن، این مهمترین خصوصیات مصفای متولد ماه مهر است، اما برخی خصوصیات متولدین ماه مهر با بازیگر بی حاشیه و دوست داشتنی سینمای کشور ایران تا حدود زیادی مطابقت دارد. آرام و متین، بسیار منطقی، بی آلایش، عاشق اصالت، اهل اعتدال، حامی و پشتیبان همسر.

این ها همه ی خصوصیات علی مصفای مهر ماهی است که وی را محبوب تر هم خواهدکرد. کافی است سری فیلم هاي‌ وی را دنبال نمایید و گفت و گو هایش را خوانده باشید تا سلیقه، دیدگاه و خصوصیات اخلاقی او تا حدودی دست تان بیاید.

 

این که مثلاً اگر عاشق شود می‌شود از او انتظار داشت یکی بشود مثل آنچه در «در دنیای تو ساعت چند است» و عشقش رابه شیوه خودش، مثل یک مهرماهی اصیل بروز دهد.

 


 

سعید مشهور والیبالیست مشهور متولد مهرماه

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

ماه مهر به ورزش ایران یک ستاره جهانی هدیه داده است که بین چهره هاي‌ والیبال یک بازیکن خاص به حساب می‌آید. پاسوری که از پنجه هایش طلا می بارد کتابخوان و اهل موسیقی است و البته که به خانواده اهمیت می‌دهد اما هنوز ازدواج نکرده است تا ببینیم مثلاً با همسر متولد فلان ماهش چه جور زوجی تشکیل خواهند داد.

پشتکار فراوان خصوصیت ویژه متولدین ماه مهر است که در میرسعید بسیار زیاد پیدا می‌شود. برخی می‌گویند او فرد مغروی است اما هر چقدر گشتیم در شرح ویژگی هاي‌ متولد ماه مهرغرور را پیدا نکردیم.


 

ابراهیم حاتمی کیا متولد 1 مهر 1340 در تهران

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

ابراهیم حاتَمی‌ کیا «زاده ۱ مهر ۱۳۴۰؛ تهران» کارگردان، فیلمنامه‌ نویس، تدوینگر و بازیگر سینمای کشور ایران و از متولدین مهرماه است. وی دانش‌ آموختهٔ رشته فیلمنامه‌ نویسی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.

 

وی فعالیت‌ هاي‌ سینمایی خودرا با ساخت فیلم‌ هاي‌ کوتاه و مستند در رابطه با سینمای جنگ آغاز کرد. او برای ساخت فیلم آژانس شیشه‌ اي جایزه بهترین فیلم‌ نامه و کارگردانی را از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. او تاکنون موفق شده برای فیلم‌ هاي‌ دیده‌ بان، مهاجر، آژانس شیشه‌ اي، از کرخه تا راین، به نام پدر، به رنگ ارغوان و چ و بادیگارد «فیلم ۱۳۹۴» کاندیدای دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر گردد.

 

درسال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر برای یک عمر فعالیت به حاتمی کیا رسید. همچنین در رأی‌ گیری از ۵۵ فیلم‌ شناس ایرانی به سال ۱۳۸۱؛ حاتمی‌ کیا یکی از ده فیلم‌ ساز برتر تاریخ سینمای کشور ایران شناخته شده است.

 


 

مهتاب کرامتی متولد مهر

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

بازیگران متولد مهر

خانم کرامتی را همه ی با کارهای خیرخواهانه بین المللی اش می شناسند که اتفاقا در متولدین ماه مهر دیده می‌شود. شما بارها در زن متولد ماه مهر علائمی از قدرت، اراده، جدیت و تصمیم می‌بینید که با خلق و خوی زنانه کمتر سازگاری دارد؛ این خصوصیات تا حدودی با مهتاب کرامتی و انچه از او سراغ داریم تطابق دارد.

به گزارش تالاب اجتماعی، موقر، پر از احساس، مقبول اطرافیان، اهل مساوات و برابری، عاقل، اهل حمایت از دیگران، معتدل و پایدار، باانصاف، خوش سلیقه، اهل تجزیه و تحلیل، کنجکاو و جستجوگر همه ی و همه ی از خصوصیات مهتاب کرامتی است.

اما مهمترین ویژگی مهتاب کرامتی سادگی و بی آلایشی او در ظاهر و باطن است که حداقل در مورد ظاهر ایشان باوجود ستارگی اش تمایز دارد.

 


 

سحر زکریا متولد 2 مهر 1352 در اراک

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

از دیگر بازیگران متولدین مهرماه سحر زکریا «زادۀ ۲ مهرماه ۱۳۵۲ در اراک» بازیگر ایرانی است.

سحر زکریا با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی «در پناه تو» «در نقش دختر عموی رامین» وارد دنیای بازیگری شد. سپس توانایی خودرا با بازی در نمایش‌ ها و تله‌ تئاتر هاي‌ مختلف آزمود. اما شاید از بازی در فیلم «مردی از جنس بلور» بود که دیده شد و بار دیگر به تلویزیون بازگشت و نقش‌ هاي‌ نه‌ چندان مهمی در چند مجموعه بازی کرد.

بازی در نقش همسر رابین‌ هود در مجموعه طنز «قطار ابدی» تا حدودی وی را به شهرت رساند، اما شاید او با برنامهٔ طنز «پاورچین» بود که هم استعدادهای نهفتهٔ بازی در نقش کمدی خودرا بروز داد و هم توانست به محبوبیت دست یابد.

او کار خودرا با بازی در مجموعه‌ هاي‌ تلویزیونی مهران مدیری مانند پاورچین و مرد دو هزار چهره ادامه داد. همچنین در مجموعهٔ ویدیویی قهوهٔ تلخ بازی کرده‌ است.

 


 

باران کوثری بازیگر جوان متولد مهر

افراد و چهره های مشهور متولد مهر ماه را بشناسید

هرچند در همین شهریوری که گذشت، یکی دو بار باران غافلگیرمان کرد اما مهر که می‌آید همه ی منتظر باران هستند که بیاید و خیس مان کند. احتمالا 30 سال قبل جهانگیر کوثری و رخشان بنی اعتماد هم در همین ماه مهر منتظر بارش بارانی بودند که بیاید و سینمای کشور ایران را خیس کند.

به گزارش تالاب در خصوصیات زن متولد ماه مهر آمده طبق معمول استخوان بندی درشتی دارد و نسبتا سنگین وزن است اما احتمالا اگر این خصیصه رابه باران خانم نسبت بدهیم مثل هر خانمی به او بر خواهد خورد.

 

البته این را هم می‌گویند که شما بارها در او علائمی از قدرت، اراده، جدیت و تصمیم میبینید که با خلق و خوی زنانه کمتر سازگاری دارد. شاید نقش هاي‌ باران این ها را تصدیق می‌کند اما دختری که اسمش شده باران ودر نخستین ماه پاییز بدنیا آمده بعید است لطافت طبع زنانه اش را اسیر نقش هاي‌ نسبتا ضمختش کند.

همچنین می‌گویند خانم متولد مهر در هر موقعیتی چه جزئی و چه مهم هشیاری و انصاف و قدرت استدلال خودرا ظاهر می سازد و از انزوا و تنهایی نفرت دارد. این یکی را کاملا راست میگویند چون باران دختری کاملا اجتماعی است و حتی با دست و پای شکسته هم دریک جمع دو، سه هزار نفره حاضر می‌شود، روی سن می‌آید تا برای گرفتن سیمرغ از همه ی تشکر کند.

 


 

سایر چهره ها و افراد مشهور متولدین مهرماه :

 

منوچهر آتشی «شاعر ایرانی – 2 مهرماه»

محمدرضا شجریان «خواننده ایرانی – 1 مهرماه»

سهراب سپهری «شاعر ایرانی»

محمدرضا شَفیعی کَدکَنی «شاعر ایرانی»

علی پروین «بازیکن و مربی فوتبال ایرانی»

سامویل خاچیکیان «کارگردان ایرانی – 28 مهرماه»

ابراهیم گلستان «نویسنده و کارگردان ایرانی»

ابراهیم حاتمی کیا «کارگردان»

لیلا حاتمی «هنرپیشه»

سحر زکریا «هنرپیشه»

مهتاب کرامتی «بازیگر ایرانی»

کریس دیبرگ «خواننده ایرلندی»

پوری بنایی «بازیگر ایرانی»

فرح دیبا « همسر شاه »

محمد خاتمی «رییس جمهور پیشین ایران» ؛ ؛ میر سعید مشهور «والیبالیست» ؛ باران کوثری «بازیگر ایرانی» ؛ عادل فردوسی پور «مجری تلویزیون ایرانی» ؛ گلی ترقی «نویسنده ایرانی» ؛ تامس ولف «نویسنده آمریکایی»؛ اسکار وایلد «نمایشنامه نویس ایرلندی»

 

فردریش نیچه «فیلسوف آلمانی» ؛ گراهام گرین «نویسنده انگلیسی» ؛ ویلیام فاکتر «نویسنده آمریکایی» ؛ فردریش نیچه «فیلسوف و نویسنده آلمانی» ؛ محمد ظاهرشاه «آخرین پادشاه افغانستان» ؛ بیل کلینتون «رییس جمهور پیشین ایالات امریکا» ؛ یوجین اونیل «نمایشنامه نویس آمریکایی»

 

تی.سی الیوت «نویسنده انگلیسی» ؛ آیزنهاور «رئیس جمهور ایالات امریکا» ؛ جورج.سی اسکات «هنر پیشه آمریکایی» ؛ جیمی کارتر «رئیس جمهور سابق ایالات امریکا – ۹ مهرماه» ؛ بریژیت باردو «هنرپیشه آمریکایی» ؛ سر والتر رالی «شاعر انگلیسی»

 

جی.بی راین «روان شناس آمریکایی» ؛ مهاتما گاندی «رهبر ملی هند» ؛ لویی فیلیپ «پادشاه فرانسه» ؛ فرانتس فهرست «آهنگساز مجار» ؛ مارچلو ماسترویانی «هنرپیشه ایتالیایی» ؛ چارلتون هستون «هنرپیشه آمریکایی» ؛ ری چارز « موسیقیدان آمریکایی » ؛ جولی آندروز « بازیگر و نویسنده انگلیسی » و جک اندرسون «روزنامه نگار آمریکایی» ؛ جک اندرسون «روزنامه نگار» ؛ جولی اندرزو «بازیگر، خواننده و نویسنده» ؛ ری چارلز رابینسون «نوازنده و خواننده»

 

افراد مشهور خارجی متولد مهرماه « چهره هاي‌ مشهور جهانی مهرماه»

مهاتما گاندی «رهبر ملی هند»
لویی فیلیپ «پادشاه فرانسه»
فرانتس فهرست «آهنگساز مجار»
مارچلو ماسترویانی «هنرپیشه ایتالیایی»
چارلتون هستون «هنرپیشه آمریکایی»
فردریش نیچه «فیلسوف و نویسنده آلمانی»
محمد ظاهرشاه «آخرین پادشاه افغانستان»
بیل کلینتون «رییس جمهور پیشین کشور آمریکا»
کریس دیبرگ «خواننده ایرلندی»
جیمی کارتر «رییس جمهور پیشین کشور آمریکا»

تامس ولف «نویسنده آمریکایی»
اسکار وایلد «نمایشنامه نویس ایرلندی»
گراهام گرین «نویسنده انگلیسی»
ویلیام فاکتر «نویسنده آمریکایی»
یوجین اونیل «نمایشنامه نویس آمریکایی»
تی.سی الیوت «نویسنده انگلیسی»
آیزنهاور «رئیس جمهور ایالات امریکا»
جورج.سی اسکات «هنرپیشه آمریکایی»
بریژیت باردو «هنرپیشه آمریکایی»
سر والتر رالی «شاعر انگلیسی»
جی.بی راین «روان شناس آمریکایی»

 

به سلامتی تمامی متولدین مهرماه ما اس ام اس تبریک تولد به متولیدن مهرماه همچنین طالع بینی و خصوصیات اخلاقی متولدین مهرماه را در پایین همین قسمت قرار دادیم.

جدیدترین مطالب سایت