درخواست باج چندین میلیون دلاری هکر ها از مالک «بازی تاج و تخت»

درخواست باج چندین میلیون دلاری هکر ها از مالک «بازی تاج و تخت»

باج چندین میلیون دلاری هکر ها از مالک «بازی تاج و تخت»

 

 در پی دزدین اطلاعات شبکه اچ بی او درخواست باج میلیونی نموده اند هکرها پس از دزدیدن اطلاعات شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او دنبال باج گرفتن میباشند. آن‌ها برای انتشار ندادن اطلاعات دزدیده شدن درخواست دریافت چندین میلیون دلار کرده‌اند.

هکرهایی چندی پیش با هک کردن سرورهای شبکه اچ‌بی‌او به اطلاعات این شرکت دست یافته‌اند برای منتشر نکردن اطلاعات چند میلیون دلار باج می خواهند.

 

به گزارش تالاب: در پیام آن‌ها آمده هست: «تا سه روز پول را پرداخت کنید وگرنه بیش از یک و نیم ترابایت اطلاعات شبکه که شامل برنامه‌ها، اطلاعات محرمانه شرکت و سریال‌ها می شود، در اینترنت منتشر خواهد شد.»

 

شبکه اچ‌بی‌او پیش از این تایید کرده بود که بعضی اطلاعاتش به سرقت رفته هست اما به صورت مشخص اعلام نکرده بود که این اطلاعات چه مواردی را شامل میشود.

 

هکرها پیامشان را مستقیما برای رییس شبکه فرستاده‌اند و چیزی بین ۶ تا ۷ میلیون دلار به صورت بیت‌کوین تقاضا کرده‌اند. در ضمیمه پیام آن‌ها بعضی اطلاعات شبکه اچ‌بی‌او شامل لیست رمزهای ادمین‌ها، توپولوژی شبکه و پیش‌نویس فیلمنامه پنج قسمت «بازی تاج و تخت» وجود دارد.

 

اوضاع کنونی شبکه اچ‌بی‌او چیزی شبیه موقعیت شرکت سونی در سال ۲۰۱۴ هست. گرچه هنوز میزان درز اطلاعات محرمانه شرکت به آن حد نرسیده هست. حمله سایبری به شرکت سونی به هکرهایی از کره‌شمالی نسبت داده می‌شد و در آن لیست بلند بالایی از اطلاعات محرمانه کارکنان شرکت منتشر شد.

 

هکرهای اچ‌بی‌او مدعی شده‌اند که سالانه بیش از نیم میلیون دلار صرف خرید بدافزارهای «روز صفر/ Zero-day» میکنند. این بدافزارها ضعف‌هاي نرم‌افزاری را هدف میگیرد که هنوز شرکت‌هاي بزرگی مثل مایکروسافت یا گوگل به آن آگاه نشده‌اند.

 

جدیدترین مطالب سایت