جنیفر لارنس گران‌ترین بازیگر سینمای جهان

جنیفر لارنس گران‌ترین بازیگر سینمای جهان

زن آمریکایی گران‌ترین بازیگر سینمای جهان

جنیفر در سن ۱۴ سالگی تصمیم می گیرد حرفه بازیگری را دنبال کندوی ۱۵ اوت ۱۹۹۰ در ایالت کنتاکی امریکا به جهان آمد. پدرش گری، کارگر ساختمانی بود و مادرش کارن، مدیر یک کمپ کودکان بود.

 

وی کوچک‌ترین فرزند خانواده بوده و دو برادر بزرگتر به نام‌هاي بن و بلین دارد. به گزارش تالاب:جنیفر لارنس گران‌ترین بازیگر سینمای جهان امروز شمع تولد 27 سالگی خود را خاموش خواهد کرد.

 

جنیفر لارنس گران‌ترین بازیگر سینمای جهان

 

جنیفر در سن ۱۴ سالگی تصمیم میگیرد حرفه بازیگری را دنبال کند و در این راستا پیروز می شود والدینش را راضی کند تا وی را به نیویورک ببرند تا آنجا یک مدیر و مشاور در این راستا وی را راهنمایی کند. در زمان نوجوانی و همینطور در ابتدای دوران بازیگری اش، وی بعنوان کمک پرستار در کمپ کودکانی که مادرش مدیریت آن را بر عهده داشت کار میکرد.

 

نخستین نقش بزرگ وی با حضور در آلبوم تلویزیونی “بیل انگوال” رقم خورد. سپس در فیلم‌هایي چون دشت سوزان و زمستان استخوان‌سوز دقت منتقدان را به خود جلب کرد و برای نخستین بار توانست نامزد دریافت جایزه اسکار برترین بازیگر نقش اول زن شود. در زمان نامزدی‌اش برای دریافت این جایزه، وی دومین فرد تاریخ سینما بود که در جوان‌ترین سن پیروز به نامزدی برای این جایزه شده هست.

 

جنیفر لارنس گران‌ترین بازیگر سینمای جهان

 

زمانی که ۲۲ سال داشت، همپای کوپر، در فیلم “دفترچه امیدبخش” به کارگردانی “دیوید او. راسل” ظاهر شد. ظاهر شدن در این فیلم برایش نامزدی و دریافت چندین جایزه سرشناس بین‌المللی را رقم زد که از جمله این جوایز می توان به جایزه گلدن گلوب برترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه اسکار برترین بازیگر زن اشاره نمود.

 

همینطور با بازی در فیلم دیگری راسل به نام حقه‌بازی آمریکایی پیروز به دریافت چندین جایزه دیگر این بار بعنوان برترین نقش مکمل زن شد. این جوایز شامل جایزه بفتا و جایزه گلدن گلوب و همینطور نامزدی‌اش برای سومین بار برای جایزه اسکار بود.

 

 

جنیفر لارنس را همینطور بخاطر نقشش در فیلم مردان ایکس: کلاس اول، محصول سال ۲۰۱۱ می‌شناسند. او در فیلم مردان ایکس: روزهای قبل آینده ۲۰۱۴ نیز نقش‌آفرینی کرد.

 

از دیگر فیلم‌هاي بسیار پیروز وی میتوان به عطش مبارزه اشاره نمود که قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۲ و قسمت دومش در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و در قسمت‌هاي بعدی آن نیز به ایفای نقش خواهد پرداخت.

 

جنیفر لارنس گران‌ترین بازیگر سینمای جهان

 

در اوت ۲۰۱۵ مجله فوربز اعلام کرد که لارنس با ۵۲ میلیون دلار پردرآمدترین هنرپیشه زن جهان در سال ۲۰۱۵ هست.

 

لارنس به تازگی در فیلم “مادر” ساخته دارن آرنوفسکی به ایفای نقش پرداخته هست. این فیلم یکی از غوغایی‌ترین فیلم‌هاي سال 2017 محسوب میشود. لارنس در این فیلم با خاویر باردم و اد هریس همبازی شده هست.

جدیدترین مطالب سایت