حاشیه های جنجالی فصل دوم سریال شهرزاد

حاشیه های جنجالی فصل دوم سریال شهرزاد

حاشیه های جنجالی فصل دوم ماجرای «شهرزاد 2»

 

حاشیه هاي غوغایی فصل دوم سریال شهرزاد را در این مقاله دیدن نمایید با ما در سایت تالاب باشید فصل دوم سریال شهرزاد با اینکه دقت ها را کاملا به سمت خودش جلب کرده اما با ضعف ها، ابهامات، بازارگرمی ها و گاف هایي رو به رو هست، این موارد را در سه قسمت اول سریال بررسی کرده ایم.

 

پیش درآمد

خیلی پیش تر از اینکه شهرزاد به فصل دوم برسد و قسمت اول از این فصل به بازار بیاید، نوشتیم که کار حسن فتحی برای فصل اخیر خیلی سخت هست. از یک طرف انتظار مخاطبان از سریال بالا رفته و از طرف دیگر این احتمال وجود دارد که تغییرات اخیر، به مذاق آن ها خوش نیاید. هر دو این مسائل اتفاق افتاد. مخاطبان دنبال چیزی فراتر از آن چه حسن فتحی با حساسیت بالا ساخت کرده میباشند و کوچکترین اتفاق منفی هم برآشفته شان میکند.

 

مسئله دیگر اینکه خیلی ها هنوز نتوانسته اند با تغییراتی مثل مرگ بزرگ آقا، جانشینی قباد، زندگی زناشویی شهرزاد و فرهاد ورود شخصیت هاي اخیر و… کنار بیایند و برای همین هم فصل دوم برایشان ناملموس هست. همۀ این ها به کنار، ضعف ها ابهامات و گاف هایي هم در سه قسمت ابتدایی فصل دوم وجود دارد که وزن آن را در مقایسه با فصل اول پایین تر می آورد. ضمن مرور این موارد، بخشی از نظرات مخاطبات را هم درمورد فصل اخیر مرور می‌کنیم.

 

حاشیه های جنجالی فصل دوم سریال شهرزاد

بازار گوشواره و گردنبند

گردنبند مرغ آمین که فرهاد در فصل اول سریال به شهرزاد هدیه داد آن قدر مورد دقت قرار گرفت که بعنوان یک محصول با قیمت هاي گوناگون در سایت شهرزاد برای فروش گذاشته شد و نهایتا درآمد خوبی هم نصیب عوامل سریال کرد تا جایی که حتی تقلبی آن هم به بازار آمد و از طرح آن در جاهای مختلفی بهرهگیری شد.

 

خلاصه در دوره اي حسابی روی بورس بود. حالا به نظر می‌رسد آن قدر فروش این گردنبند مفید بوده که عوامل تصمیم گرفته اند در فصل دوم، از گوشواره و دستبند آن هم که رونمایی کنند. در قسمت سوم فصل دوم، داستان طوری پیش می‌رود که فرهاد دستبند و گوشواره مرغ آمین را به شهرزاد هدیه میدهد و کادر کاملا بسته اي از انها هم مقابل چشم مخاطبان قرار میگیرد. گرچه هنوز هیچ صحبتی از فروش دستبند و گوشواره مرغ آمین به میان نیامده اما بعید نیست به همین زودی ها فروش آن در سایت اینترنتی شهرزاد شروع شود.

 

عاشقانه نچسب

عشق میان فرهاد و شهرزاد در فصل اول آن قدر جذاب به نظر میرسید که بخش مهمی از مخاطبان به خاطر همین مسئله جذب آن شدند. با به میان آمدن پای قباد به زندگی شهرزاد و نرمش آرام آرام این کاراکتر بی احساس و عصبی، علاقه ها را به عشق قباد بالاتر برد. برای همین هم بازگشت شهرزاد به سمت فرهاد چندان هم به مذاق مخاطبان خوش نیامد.

 

مسئله زمینه اما چیز دیگری هست. حسن فتحی در شروع فصل دوم، در نمایش اوقات عاشقانه فرهاد و شهرزاد زیاده روی کرده، نمایش عشق صریح میان آن ها، اغراق در لحظه هاي شاعرانه و ابراز علاقه هاي طولانی و… به حدی رسیده که آن جذابیت نخست را از دست داده و حوصله مخاطبانش را سر برده. احتمالا فتحی از نمایش اغراق آمیز این احساسات هدف خاصی داشته چون همانگونه که در تیزر سریال دیده بودیم فرهاد از یک جایی به بعد عصیان میکند. بنابراین شاید لازم بوده این عشق خیلی با اغراق به عکس کشیده شود تا بعدها رسیدن این عشق به اضمحلال منطقی تر باشد.

 

حاشیه های جنجالی فصل دوم سریال شهرزاد

تبلیغات زیاد

پیش تر هم نوشتیم که یکی از ویژگی هاي مثبت فصل اول سریال «شهرزاد» این بود که برخلاف فیلم ها و سریالهای شبکه نمایش خانگی، تبلیغات زیادی نداشت و پیش از شروع هر قسمت مجبور نبودیم یک عالم آگهی بازرگانی گوناگون را تحمل کنیم. فصل دوم اما از همان قسمت اول تکلیفش را با مخاطبان روشن کرد. در هر قسمت تعداد زیادی آگهی بازرگانی جاسازی شده که هیچ کدامشان را نمی‌شود رد کرد. طوری به سریال الصاق شده اند که مخاطب مجبور هست برای رسیدن به قسمت اخیر، بنشیند و همۀ انها را یک به یک تماشا کند.

 

همۀ این‌ها به کنار، از قسمت سوم به بعد، اضافه بر آگهی هاي بازرگانی ابتدای سریال، حتی در ابتدای بخش «آن چه خواهید دید» هم تبلیغ جاسازی کرده اند. یعنی مخاطب باید ابتدا یک آگهی بازرگانی را تا ته ببیند تا بعد از آن در یک دقیقه متوجه شود هفته آینده باید منتظر چه اتفاقی باشد. حالا امیدواریم از این به بعد برای بخش نماهنگ داخل منو، آگهی بازرگانی جاسازی نکنند.

 

گاف محتوایی

یک سری از اتفاق ها در سه قسمتی که از فصل دوم شهرزاد قبل، مبهم مانده و هر طور فکر میکنیم نمی‌توانیم پاسخی برایشان پیدا کنیم. مثل فاصله زمانی مرگ بزرگ آقا تا مراسم چهلم. قضیه از این قرار بود که بزرگ آقا درست در شب عقد شهرزاد و فرهاد می میرد. آن ها همان شب به اصفهان میروند. چند روز آنجا می مثل و بعد موقعی که قصد سفر به شیراز را دارند با دیدن صفحه اول یک روزنامه که از مرگ بزرگ آقا خبر می داد، بلافاصله به تهران بر میگردند.

 

حتی بتول خانم به آن ها میگوید چرا آنقد زود از ماه عسل برگشته اید اما درست همان روز و با همان لباس ها زمانی که به منزل پدر فرهاد میرسند، هاشم می‌گوید که فردا چهلم بزرگ آقاست. یعنی این دو نفر چهل روز در اصفهان مانده بودند و تازه بعدش قصد داشتند به شیراز بروند؟ قطعا اینجور نبوده چون همۀ مدام به آن ها میگویند که چرا آن قدر زود برگشتید. خودشان هم مدام یادآوری می‌کنند که به خاطر این قضیه مسافرتشان را نیمه کاره رها کرده و برگشته اند.

 

حاشیه های جنجالی فصل دوم سریال شهرزاد

 

ضعف ها و گاف ها از نگاه مردم

بحث داغ این روزهای اینستاگرام شهرزاد به نگاه هاي پرمعنای هاشم و عمه بلقیس مربوط هست. بخش قابل توجهی از مخاطبان معتقدند که بلقیس همان قمری هست که هاشم روزگاری عاشقش بوده هست. یک عده حتی نوشته اند که ممکن هست فرهاد هم بچه همین بلقیس باشد. خلاصه از این ها که بگذریم، یک سری ضعف ها و گاف هایي هم هست که در صفحه اینستاگرام به انها اشاره شده.

 

مثلا نوشته اند شهرزاد موقعی که برای دیدن امید به داخل عمارت بزرگ آقا رفته، مرغ آمین توی دستش نبوده و وقتی در حیاط مشغول صحبت با بلقیس شده، مرغ آمین دستش بوده. یا مثلا نوشته اند ساعت اتاق قباد یک ربع به یازده را نشان می داده اما دقیقا یک دقیقه بعد، یازده بوده.

 

برخی افراد از تغییر گریم ها در دو سکانس نمونه ایراد گرفته و مثلا گفته اند که شهرزاد توی خودرو، یک گریم داشته و وقتی وارد عمارت بزرگ آقا شده گریمش فرق کرده. از این دست تحلیل ها چندان وجود دارد و نشان می‌دهد مخاطبان خیلی با دقت کار را میبینند و انتظارشان خیلی بالاست.

 

جدیدترین مطالب سایت