حقایق جنجالی از پوشاک برند جهان

حقایق جنجالی از پوشاک برند جهان

حقایقی از پوشاک برند جهان

 

برای شناخت اصل بودن برند مورد نظرتون باید حقایقی را بدانید با ما در سایت تالاب باشید گزارشی درمورد روش شناسایی کفش هاي نایکی، جین هاي دیزل، تی شرت هاي لاگوست، لباسهای مانگو و تی شرت هاي هواداری آدیداس.

 

در ایران با دقت به حجم گسترده قاچاق همۀ وقت مسئله اصل و یا تقلبی بودن اجناس وجود داشته هست. این اتفاق به خصوص در مورد برندهای محبوب ایرانیان بسیار شایع هست و با دقت به تلاش خستگی ناپذیر دوستان آسیایی و گرچه داخلی، تشخیص تفاوت بین اصل و تقلبی تقریبا غیرممکن شده هست. گرچه به خاطر عدم وجود نمایندگی خیلی از فروشگاه ها رسما به شما میگویند جنس اصل نیست و به قول خودشان هاي‌کپی هست. ولی برخی برندها در ایران نمایندگی داشته و محصولات اصلشان وارد کشور می‌شود. در مورد این برندها فروشندگان سعی می‌کنند با دلایل گوناگون شما را قانع کنند که جنس اصل را می فروشند.

 

خارج از بحث دروغ و یا راست بودن حرفشان شما میتوانید با یاد گرفتن چند نکته ساده و بدون بحث اضافی تشخیص دهید که فروشنده چقدر صادق هست. برای همین به سراغ چند برند مشهور در ایران رفته ایم و راز تشخیص جنس اصل از تقلبی را پیدا کرده ایم تا پول تان را الکی دور نریخته و مشکل جنس تقلبی را گردن شرکت سازنده نیندازید. گرچه دقت داشته باشید که با دقت به قوانین اخیر گمرکی شاهد کم شدن قاچاق، به خصوص در بخش پوشاک هستیم و احتمالا در چند سال آینده کمتر چشم تان به جمال این جنس هاي تقلبی آشنا میشود.

 

کفش، نایکی

نایکی از محبوب ترین برندهای کتانی در ایران هست. به خاطر همین محبوبیت در فروشگاه هاي متفرقه معمولا جنس هاي کپی زیادی از این برند دیدن خواهیدکرد. باوجود نمایندگی رسمی، تعداد زیادی از فروشندگان ادعا میکنند که جنس اصل را وارد کرده و به خاطر دلایل گوناگون ارزان تر از نمایندگی می فروشند. میتوانید راست و دروغ این حرف را با چند روش ساده تشخیص نایکی اصل از فرع دریابید اول اینکه به جزییات مفید دقت کنید. سایز فونت هاي روی کفش ها باید یکی باشند. به علاوه برخی شرکت ها برند نایکی و یا نوشته هاي روی آن را تغییر می‌دهند تا از شکایت شرکت تولیدکننده فرار کنند. مثلا به جای NIKE مینویسند NICKE.

 

حقایق جنجالی از پوشاک برند جهان

ممکن هست به نظر ساده برسد ولی تعداد زیادی از افراد به این نحوه نوشته شدن کلمات دقت نمی‌کنند و کلاه سرشان می‌رود. کفی کفش هاي نایکی بیشتر مواقع با چسب به روی کفش چسبیده هست. پس اگر کفشی دیدی که دور آن دوخته شده بود، حتما به آن شک کنید. لایه کفی همۀ کفش هاي نایکی از فناوری خاصی بهره میبرد که آن ها را بسیار سبک و نرم می‌کند. به علاوه معمولا برند نایکی رو این لایه حک می‌شود.

 

به زبان کفش «لایه اي که زیربندها قرار می‌گیرد» نیز دقت کنید. روی این قسمت برند نایکی قرار می‌گیرد و حتی در بیشتر مواقع نوع وسایل کفش هم ذکر میشود. پشت زبان کفش جایی هست که نایکی اطلاعات کفش را قرار میدهد. اطلاعاتی از جمله سایز، شماره SKU و کشوری که کفش در آن ساخته شدهاست. به علاوه شماره سریال 9 رقمی روی جعبه و خود کفش باید یکی باشند. جعبه کفش هاي نایکی معمولا سه رنگ قرمز، قهوه اي و نارنجی دارند. این جعبه ها با دقت به نوع کفش ظاهری متفاوت دارند ولی یادتان باشد حتما سایز، شماره SKU، نوع کفش و بارکد داشته باشد.

 

در مجموع حتما حواستان باشد که گذشته از خرید سایت خود نایکی را چک کنید. در سایت نایکی اطلاعاتی مثل کشور سازنده کفش، رنگ و قیمت آن را دیدن خواهید کرد. اگر در سایت اسم کشور سازنده چین خورده بود، فریب کالای ساخت جای دیگری مثل تایوان را نخورید. درضمن معمولا کفش هاي نایکی در چند رنگ اثبات ساخت می‌شوند و اگر رنگی خارج از انها دید حتما تقلبی هست.

 

قیمت هم که دیگر خودتان میدانید. کفش نایکی با قیمت هاي ارزان کتانی هاي معمول فروخته نمیشود. مگر اینکه حراج خاصی باشد که در آن صورت باید از فروشگاه مطمئن باشید. در مجموع کفش هاي نایکی به راحتی بی نظیر و سبکی در جهان شناخته می‌شوند. اگر کفش سفت بود و به نظرتان سنگین آمد آن را کنار بگذارید.

 

شلوار جین، دیزل

معمولا ایرانی ها برای خرید شلوار جین خیلی خود را در خرج نینداخته و از برندهای ترکیه اي و ساخت داخل بهرهگیری می‌کنند. با این حال چه برندباز باشید یا نه، حتما برند شلوار جین دیزل را دیده اید و به احتمال قوی مدل تقلبی آن را بارها پوشیده اید. تقریبا روی همۀ شلوارهای جین داخل بازار اسم برندهای بزرگ این صنعت حک شده و بعضا با قیمت هاي بالایی نیز فروخته می‌شوند. ولی راه تشخیص برند اصلی دیزل از تقلبی ها چیست؟

زحقایق جنجالی از پوشاک برند جهان

 

داخل شلوار جین دیزل اتیکتی قرار دارد که روی آن سر یک سرخپوست نقش بسته هست. دور این سر سرخپوست نوشته شده هست SIESELE-ONLY- THE-BRAVE DIESEL و زیر آن سایز شلوار چاپ شده هست. در برخی مدلهای قدیمی تر بالای سر سرخپوست نوشته RR 55 77 نیز حک شده هست. معمولا یک خط چین دورنگ زیر کله سرخپوست قرار دارد که روی آن با فونت بسیار ریزی کلمه DIESEL نوشته شده هست.

 

تعداد زیادی از کپی کارها ممکن هست برند دیزل را ماند خودش چاپ کنند ولی معمولا به سراغ این جزییات نمی‌روند. زیر اتیکت تصویر کله سرخپوست راهنمای شست و شوی شلوار قرار دارد که روی آن کشور سازنده نیز معرفی شده هست. معمولا شلوارهای دیزل در چهار کشور ایتالیا، تونس، مراکش و رومانی ساخت میشوند. روی برچسب شست و شو و اطلاعات مربوط به شلوار به چند زبان گوناگون نوشته شده هست.

 

به علاوه مدل شلوار با اسم MOD معرفی شده هست که باید با نوع شلواری که خریده اید تطابق داشته باشد. شلوارهای اخیر شرکت دیزل با اتیکت هاي آویزان از شلوار فروخته میشوند. روی این اتیکت ها معمولا سایز و کد رجیستری فروش با اسم R نوشته شده هست. بیشتر اطلاعات روی برچسب شست و شو در این جا هم نوشته میشوند و حتما بررسی کنید تا کلیه اطلاعات با یکدیگر یکسان باشند.

 

بیشتر شلوارهای جین دیزل یک لوگو روی جیب کوچک سمت راست شلوار دارند. معمولا در این قسمت جمله Diesel Industry به چشم می‌خورد که با یک D قرمز رنگ همراه هست. زیر آن هم با فونت قرمز جمله DENIM DIVISION نوشته شده هست. راستی حواستان به دکمه هاي شلوار جین هم ب اشد. دکمه شلوار جین دیزل حتما لوگوی D مثل شرکت دیزل را دارند. حواستان باشد این مارک درست حک شده باشد و دکمه ها کاملا جلا داشته باشند.

 

لاگوست، تی شرت

شرکت لاگوست با اینکه تنوع محصولی زیادی داشته و حتی در حوزه هاي غیر از پوشاک نیز وارد شده هست، اما معمولا با تی شرت هایش شناخته می‌شود. در ایران نیز تقریبا در بیشتر فروشگاه هاي پوشاک تی شرت هاي این برند وجود دارند و با قیمت هاي مختلفی فروخته میشوند. شناسایی تی شرت هاي اصل این برند از تقلبی ها کمی سخت هست و باید دقت زیادی داشته باشید. مدلهای تقلبی معمولا دکمه هایي دارند که روی آن کلمه Lacoste نوشته شده هست.

 

حقایق جنجالی از پوشاک برند جهان

 

برخی تی شرت هاي تقلبی این برند به جای کلمه Lacoste از تصویر تمساح بهرهگیری میکنند که اشتباه هست. در کل حواستان باشد روی دکمه هاي تی شرت این برند هیچ چیز نوشته و یا حک نشده هست. به علاوه حواستان باشد وقتی تی شرت را میپوشید علامت تمساح این برند حتما سمت چپ سینه شما باشد. روی برچسب تی شرت هاي این شرکت نوشته شده هست Designed in France, Made in Peru.

 

اگر تی شرت فاقد این جمله بود بدانید تقلبی هست. به علاوه روی برچسب داخلی لباس کلمه Denanlay هم نوشته میشود. سایز تی شرت هاي لاگوست با عدد نمایش داده می‌شود و اگر حروفی مثل XL و S و غیره دیدید آن را کنار بگذارید. کلا طرف تی شرت هاي ساخت کشور های آسیایی نروید. اگر به دنبال جزییات بیشتری می‌گردید به لوگوی تمساح دقت کنید.

 

رنگ این لوگو سبز روشن هست و جزییات به مفید روی آن رعایت شده هست. در صورتی که طرح زمخت بود حالتی شبیه نقاشی کودکان داشت بدانید که با جنس تقلبی مواجه هستید. درضمن حواستان باشید دکمه هاي ساخت شرکت لاگوست از جنس مروارید میباشند و مدلهای تقلبی معمولا از پلاستیک بهرهگیری میکنند. مدلهای اصلی برچسب شست و شوی لباس دارند که نحوه شست و شو و جنس لباس در آن ذکر شده هست. درحالی که مدلهای فرعی معمولا از آن بی بهره اند. حواستان باشد روی برچسب شست و شو حتما کلمه Devanlay چاپ شده باشد.

 

لباس زنانه، مانگو و لویی ویتن

برندهای مشهور زنانه کمی در ایران شعبه دارند و تنها برخی برندهای خاص بازار ایران را جذاب ارزیابی کرده اند. بیشتر این برندها نیز فقط لباسهای زنانه نداشته و برای مردان نیز لباس ساخت می‌کنند. ولی به خاطر تنوع لباسهای زنانه این شرکت ها بعنوان برندهای برتر در اساس پوشاک خانم ها شناخته شده اند. برند مانگو و لویی ویتن از معروفترین برندهای حال حاضر میباشند که ممکن هست جنس تقلبی اش به پست شما بخورد.

 

حقایق جنجالی از پوشاک برند جهان

 

مانگو: لباسهای گوناگون برند مانگو را با روشهای مختلفی میتوان شناسایی کرد. مثلا شلوار جین این شرکت حتما یک برچسب با نوشته PISA POCKET PANTS دارد. این جمله روی یک نوار باریک به صورت دوخته شده داخل شلوار هم دیده میشود. به علاوه روی برچسب پشت شلوار جین نیز علامت برند مانگو حک شده هست. شلوارهای مانگو دکمه اي بوده و روی دکمه هاي آن نیز برند مانگو نوشته شده هست. درضمن معمولا روی شلوار این برند دو دکمه اضافی هم عرضه میشود.

 

لویی ویتن: یکی از سرشناس ترین اقلام این شرکت در ایران کیف هاي زنانه آن هست. کیف هاي اصل این شرکت دارای یک نوشته سریال مثل روی چرم خود میباشند که اطلاعات کیف را نشان میدهد. نوشته اي مثل SD 1018. دو حرف ابتدایی نشان دهنده کشور سازنده میباشند. خواندن این عدد هم روش خاصی دارد. در این مورد عدد صفر و هشت نشان دهنده سال ساخت یعنی 2008 میباشند. دو عدد یک هم نشان دهنده هفته اي که کیف ساخته شده هست. یعنی هفته 11 سال 2008. به علاوه دوخت کیف هاي این شرکت به شدت منظم و محکم میباشند و رنگ ثابتی دارند.

 

لباس ورزشی آدیداس

آدیداس هم مثل نایکی از برندهای مشهور بین اسپورت شان هست. این برند در ایران بیشتر به خاطر لباسهای ورزشی، به خصوص لباسهای طراحی شده برای تیم هاي فوتبال مشهور هست. حقیقتا اصل بودن هر کدام از لباسهای آدیداس با روش متفاوتی سنجیده می‌شود و فرمول ثابتی برای آن وجود ندارد. به خاطر همین به سراغ تی شرت هاي تیم هاي باشگاهی که طرفدار بیشتری دارند رفته ایم.

 

حقایق جنجالی از پوشاک برند جهان

 

برای سنجش اصل یا تقلبی بودن این تی شرت ها اول به سراغ جنس شان بروید. جنس لباسهای ساخت آدیداس معمولا از پلی استری خاص و باکیفیت هست که هنگامی که آن را لمس می‌کنید حس لطافت و دوام را کاملا متوجه می‌شوید. دوخت لباس آدیداس نیز خیلی دقیق هست. این دوخت با فاصله و خیلی محکم انجام شده هست.

 

برچسب ها روی لباس دوخته شده اند و با حرارت به لباس اضافه نشده اند. دوخت این برچسب ها نیز فقط از درون لباس قابل دیدن هست. حتما شماره سریال مجزا برای خود دارند. شماره هایي که پشت لباس با حرارت چسبیده شده اند جنس خاصی داشته و وقتی روی انها دست میکشید کاملا رویه نرمی دارند و در صورتی ک جنس مدلهای تقلبی کاملا پلاستیکی هست. حتما به قیمت لباسهای آدیداس نیز دقت کنید. قیمت جهانی این لباس ها حدود 40 تا 800 دلار هست و اگر قیمت کمتری به شما توصیه شد بدانید تقلبی هست.

 

جدیدترین مطالب سایت