«دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی ایران

«دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی ایران

نمایش دختران دم بخت در سریال های تلویزیونی ایران 

در تلویزیون ایران با بازی دختران دم بخت که در چند فیلم به صورت دختران دم بخت نقش بازی کرده اند را معرفی می نماییم بازیگری از آن کارهای سخت روزگار هست. یکی از مثال هاي این ماجرا این هست که شما اگر بعنوان یک دختر جوان «و حتی نوجوان» وارد این حرفه بشوید، هر آینه ممکن هست نقش دختری را بازی کنید که یا خواستگارها پاشنه در منزل تان را از جا کنده اند یا یک خواستگار سمج دارید یا در خوشبینانه ترین حالت وارد یک رابطه عاشقانه می‌شوید و در انتها ازدواج میکنید.

 

به خاطر این مثال فانتزی آخر، هر بازیگری دوست دارد برای یکبار هم که شده در آثار گوناگون نقش دختر در شرف ازدواج را بازی کند، چون شاید این مهم در زندگی عادی حالا حالاها برایش پیش نیاید یا اگر هم بیاید به آن هیجان انگیزی که در سریال ها هست، نباشد اما بازی کردن نقش عروس و دختر دم بخت شاید برای خیلی ها یک آرزو باشد ولی میباشند بازیگرانی که این مدل نقش ها دیگر برایشان خاطره هست و زمانی که صحبت از این قبیل کاراکترها می‌شود، دقیقا نمی‌دانند از کدام سریال شان فکت بیاورند؛ بازیگرانی که از همان سال هاي ابتدایی حضورشان در حرفه بازیگری شروع به عروس بودن کردند و تا آن جا پوست شان اجازه می داد«!» این نقش ها را ادامه دادند.

 

به گزارش تالاب:گرچه پرواضح هست که خود بازیگران در این میان بی تقصیرند و این طور نیست که شرط شان برای بازی در فلان سریال، عروس شدن باشد. بالاخره فیلمنامه ها این طور نوشته می شده و در آن برهه هاي حساس قدیم، این افراد بودند که توانایی بازی در این نقش ها را داشتند.

 

در این مقاله بازیگرانی که به وفور در سریال ها عروس شده اند یا انتخاب ازدواج آقاپسرها بودند یا تازه ازدواج کرده بودند و روزهای ابتدایی زندگی مشترک را می گذرادند، زیر ذره بین ما قرار گرفتند. حیف که هیچ کدامشان راضی نشدند به گفتگو، تا درمورد این ماجرا نظر بدهند.

 

 

آتنه فقیه نصیری

 

سال تولد: 1347

 

نخستین دم بختی: خاله سارا/ 24 سالگی

 

پارتنر: خواستگار معمولی!

 

آخرین دم بختی: نشانی/ 40 سالگی

 

پارتنر: کوروش تهامی

 

«دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی ایران

 

دیدنی ترین پارتنر: رامبد جوان در دو سریال «منزل سبز» و «کت جادویی» بازیگر مقابل فقیه نصیری بود. و در تلویزیون ما خیلی کم میباشند بازیگرانی که در بیش از یک اثر زوج هم باشند اما این اتفاق برای این دو نفر افتاد. گرچه نکته دیدنی دیگر این هست که فقیه نصیری سه سال از رامبد بزرگ‌تر هست.

 

نکته: آتنه فقیه نصیری یکی از رکوردداران بازی در نقش دختران دم بخت هست. او تا چهل سالگی در قالب این نقش ماند و از این قالب خارج نشد. اگرچه در اکثر مواقع حضورش در این مدل نقش ها باورپذیر بود و اکثرا مخاطب را با خود همراه می‌کرد؛ از سریال «منزل سبز» بگیرید که با شوخی هاي سرخوشانه فرید جنگلبرد همراه می شد تا سریال «نشانی» که لهجه اش مورد دقت خیلی از علاقه مندان به سریال قرار گرفته بود.

 

لعیا زنگنه

 

سال تولد: 1344

 

نخستین دم بختی: در پناه تو/ 30 سالگی

 

پارتنر: رامین پرچمی و حسن جوهرچی

 

آخرین دم بختی: در قلب من/ 32 سالگی

 

پارتنر: علی دهکردی

 

«دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی ایران

 

دیدنی ترین پارتنر: رامین پرچمی در سریال در پناه تو که هشت سال از لعیا زنگنه کوچکتر بود، گرچه همسر دوم زنگنه در این سریال یعنی مرحوم جوهرچی هم سه سال از او کوچکتر بود. نکته دیدنی دقت این هست که پارسا پیروزفر که در سریال در قلب من هم با زنگنه همبازی بود، هفت سال از او کوچکتر بود.

 

نکته: لعیا زنگنه به قدری دیر وارد دنیای بازیگر شد که در همان کارهای ابتدایی همۀ بازیگران مقابلش از او کوچکتر بودند. شاید همین مسئله باعث شد که او نقش دختر دم بخت چندان دوام نیاورد و خیلی زود نقش خانم هاي شاغل و مادران منزل دار را ایفا کند و بعد از دو سریال که گرچه به فاصله کوتاه از هم اکران شدند، از این ژانر فاصله گرفت.

 

 

کمند امیرسلیمانی

 

سال تولد: 1352

 

نخستین دم بختی: پدرسالار/ 22 سالگی

 

پارتنر: ناصر هاشمی

 

آخرین دم بختی: عرف شیدایی/ 31 سالگی

 

دیدنی ترین پارتنر: ناصر هاشمی/ متولد 1335 در سریال پدرسالار

 

«دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی ایران

 

نکته: کاراکتر آذر در سریال «پدرسالار» جزء پدرسوخته ترین«!» عروس ها در تاریخ سریال سازی ایران بود، شخصیتی که نام کمند امیرسلیمانی را در ذهن همۀ جا انداخت و هنوز هم خیلی ها وی را با آن کاراکتر می شناسند، اگرچه امیرسلیمانی بعد از آن سریال در چندین اثر دیگر هم نقش دختر دم بخت را بازی کرد اما هیچ وقت بعد از آن چنین عروسی نشد تا آذر دیگر تکرار نشود. نکته دیدنی دقت دیگر، پارتنر او در این سریال بود، ناصر هاشمی زمانی که در این سریال بازی میکرد سی و نه ساله بود، یعنی اختلاف سن او با کمند امیرسلیمانی 17 سال بود.

 

 

زیبا بروفه

 

سال تولد: 1354

 

نخستین دم بختی: زیر گنبد کبود/ 20سالگی

 

پارتنر: خواستگار معمولی!

 

آخرین دم بختی: موج و صخره/ 36 سالگی

 

پارتنر: مجید صالحی

 

«دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی ایران

 

دیدنی ترین پارتنر: فرهاد جم در سریال پول کثیف نقش مقابل بروفه را بازی می‌کرد. اختلاف سنی این دو هم از نکات دیدنی ماجراست، جم نزدیک به 10 سال از بروفه بزرگتر هست.

 

نکته: خوشگل بروفه از آن دست بازیگرانی بود که اکثر از اینکه نقش همسر یا عروس را بازی کند، نقش دختر منزل را بازی می‌کرد و در اکثر آثاری که بازی میکرد، همۀ وقت در چند قسمت در مورد خواستگار یا خواستگارهای او صحبت می شد و همیش گزینش دم دستی برای ازدواج بود. سریال موج و صخره که در سال 90 از تلویزیون اکران شد، آخرین تجربه بروفه در نقش تازه عروس بود. او بعنوان یک دختر سی و شش ساله نقش عروسی را بازی میکرد که به همراه همسرش برای ماه عسل به کیش رفتند.

 

 

زهره فکور صبور

 

سال تولد: 1357

 

نخستین دم بختی: روزگار جوانی/ 20 سالگی

 

پارتنر: بهزاد خداویسی

 

آخرین دم بختی: پنچری 39 سالگی

 

پارتنر: رضا داوودنژاد

 

«دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی ایران

 

دیدنی ترین پارتنر: بهزاد خداویسی از دیدنی ترین پارتنرهای هست. اختلاف سنی این دو نفر هم نزدیک به 14 سال هست اما با این وجود در روزگار جوانی با هم همبازی بودند.

 

نکته: این بازیگر هم از آن دست افرادی هست که ماندگاری زیادی در این مدل نقش ها داشته و یک جورهایی به صورت بالقوه دم بخت هست! فکورصبور اگر تا یکی دو سال دیگر در این ژانر بماند و باز هم در سریال ها نقش دختر دم بخت را بازی کند، به راحتی رکورد فقیه نصیری را می شکند، چون او فاصله زیادی تا رسیدن به چهل سالگی ندارد. اگر سریال دردسرهای عظیم یک فصل دیگر هم ادامه داشته باشد، به قول جواد خیابانی باید اسم فکورصبور را در صدر لیست دختران دم بخت بنویسیم، گرچه با خودکار نه، با مداد!

 

 

 

سحر ولدبیگی

 

سال تولد: 1356

 

نخستین دم بختی: دختران/ 23 سالگی

 

پارتنر: خواستگار معمولی!

 

آخرین دم بختی: باغ سرهنگ/ 36 سالگی

 

پارتنر: قصد ادامه تحصیل دارد!

 

«دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی ایران

 

دیدنی ترین پارتنر: رامین ناصرنصیر در سریال پشت کنکوری ها نقش همسر ولدبیگی را بازی میکرد، ترکیب این دو نفر در آن سریال جزء ترکیبات جذاب آن اثر از آب درآمده بود.

 

نکته: سحر ولدبیگی به علت جثه ریز و چهره اي که دارد از آن مدل بازیگران هست که حالا حالاها میتواند در این مدل نقش ها باشد؛ یعنی خیلی برای مخاطب تلویزیون سخت هست که وی را در نقش مادری ببینند که مثلا در حال نصیحت کردن فرزندش هست یا مثلا پسر یا دخترش را به مدرسه میبرد. تفکر خیلی ها نسبت به ولدبیگی چیزی شبیه به تفکر سپهر در سریال پاورچین هست، انها هنوز فکر می‌کنند سن او برای این حرف ها خیلی خیلی کم هست

 

 

مهراوه شریفی نیا

 

سال تولد: 1360

 

نخستین دم بختی: روز حسرت/ 27 سالگی

 

پارتنر: پوریا پورسرخ

 

آخرین دم بختی: معمای شاه/ 34 سالگی

 

پارتنر: حسین نورعلی

 

«دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی ایران

 

به نقش مادر رسیده؟ بله، سریالهای ساعت شنی، خداحافظ بچه و کیمیا.

 

نکته: مهراوه خیلی زود وارد دنیای بازیگری شد و از آن زودتر هم از مرحله دختر منزل بودن گذشت. او در سریال کیمیا که سال قبل اکران شد، نقشش را بعنوان یک دختر دبیرستانی آغاز کرد، بعد دم بخت شد و به یک مثلث عشقی رسید، بعد از آن هم طی دو مرحله ازدواج کرد و بچه دار هم شد! همۀ این پکیج در کنار هم باعث شده مهراوه شریفی نیا را بتوان در همۀ دسته بندی هاي بازیگران زن قرار داد.

 

 

بازیگران دهه شصتی که فعلا روی دور کاراکترهای دم بختی میباشند.

 

دختران دم بخت در فیلم و سریالهای ایرانی آلبوم: اخبار فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : چهارشنبه, 15 شهریور 1396 15:57 یک سوژه بامزه؛ چرا «دختر دم بخت» در سریالهای تلویزیونی و فیلمهای سینمایی، نقش اثبات چند بازیگر خاص هست؟ با انها آشنا هستید؟.

 

عروس های تازه نفس!

 

بالاخره در سینما و تلویزیون هم بودند کسانی که نسبت به این تکرارهای پی در پی غر زدند و اعتراض کردند و همین اعتراض ها باعث شده چهره هاي اخیر پا به عرصه بگذارند. در میان بازیگران خانم دهه شصتی هم گرچه میباشند بازیگرانی که در همین سال هاي اندک ورودشان به این عرصه، چند باری دم بخت بودن را تجربه کردند و فعلا روی دور عروس بازی میباشند.

 

نفیسه روشن

 

سال تولد: 1361

 

نخستین دم بختی: اغما/ 26 سالگی

 

«دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی ایران

 

او هم از آن بازیگرانی بود که در مدت حضورش در نقش هاي زیادی بازی کرد و تا مدت ها نقش دختر مفید و سر به زیر خانواده را بازی میکرد؛ دختری که با حفظ نجابت همۀ وقت یک کیس مفید ازدواج برای آقاپسرها بود.

 

 

لیلا اوتادی

 

سال تولد: 1362

 

آخرین دم بختی: چرخ فلک/ 33 سالگی

 

«دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی ایران

 

این بازیگر پرحاشیه تلویزیون هم از آن دست بازیگرانی هست که فعلا علاقه زیادی برای بازی در نقش مادر و زنان جاافتاده ندارد و هنوز هم ترجیح میدهد کاراکترهایی را به عکس بکشد که دائم با نامزدش تلفنی پچ پچ میکند. اوتادی اگر با همین فرمان ادامه بدهد، می‌تواند رکورد آتنه فقیه نصیری را در این اساس جا به جا کند.

 

 

بهاره افشاری

 

سال تولد: 1363

 

نخستین دم بختی: او یک فرشته بود/ 21 سالگی

 

«دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی ایران

 

هنوز خیلی ها افشاری را با کاراکتر شیطان در سریال او یک فرشته بود می شناسند. بعد از این سریال هم تا توانست نقش دختران دم بخت را بازی کرد. او چند وقتی می‌شود که سعی میکند دختران عصیانگر را کمتر بازی کند.

 

 

الناز حبیبی

 

سال تولد: 1367

 

آخرین دم بختی: پرستاران/ 29 سالگی

 

«دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی ایران

 

جوان ترین عروس این لیست پتانسیل به شدت بالایی برای ماندگار شدن در این مدل نقش ها دارد. او که در کارنامه اش نشان داده نقش دختران مفید و معقول را به خوبی به عکس میکشد، گویا حالا حالاها قرار هست در این نقش بماند.

 

 

لیندا کیانی

 

سال تولد: 1359

 

آخرین دم بختی: کشیک قلب/ 36 سالگی

 

«دختر دم بخت» در سریال های تلویزیونی ایران

 

کیانی در کارنامه اش کاراکترهای زیادی را به عکس کشیده که اکثر آنها یا در آستانه ازدواج بودند یا تازه به منزل بخت رفته بودند، گرچه او حالا چند وقتی می‌شود که اکثر نقش دختران جاافتاده را بازی میکند.

 

 

جاافتاده ها

 

لیست حقیقی بازیگران زنی که سال‌ها نقش دختر دم بخت را نقش بازی کرده اند بسیار طویل و طولانی هست. برای همین قطعا بسیاری از انها از قلم افتاده اند، مانند فریبا نادری، سحر زکریا یا آرام جعفری. اینها سال هاست که در چنین نقشی در سریالهای گوناگون نقش بازی کرده اند.

 

جدیدترین مطالب سایت