راه های مناسب اعتماد مدیر به کارمند

راه های مناسب اعتماد مدیر به کارمند

راه های مناسب اعتماد مدیر به کارمند

 

هر مدیر و مدیر عاملی قبل از اینکه کارمندی را استخدام کند اول باید اعتماد به وی کند این اعتماد سازی باید مراحلی داشته باشد در ادامه مطلب راه های مناسب اعتماد مدیر به کارمند با تالاب همراه باشید.

 

برای این که اعتماد کامل مدیران را بدست آورید و ثابت کنید که کارمند با لیاقتی هستید می توانید از راهکارهای ارائه شده در زیر استفاده نمایید. اینکه در چشم رئیس خود چگونه به نظر برسید برای هر فردی می تواند اهمیت داشته باشد چرا که می تواند در پیشرفت های کاری، دریافت سمت های جدید و بهتر و در نهایت، افزایش درآمدتان نقش داشته باشد.

 

در ادامه راهکارهایی برشمرده خواهند شد که با کمک آنها، خواهید توانست به موفقیت هایی در محیط کار که می تواند به چشم رئیس بیاید دست پیدا کنید. این راهکارها را با هم مرور می کنیم:

 

مسئولیت کامل کار خود را برعهده می گیرید

راه های مناسب اعتماد مدیر به کارمند

 به گزارش پارس ناز زمانی که شما در زمینه خاص فعالیت خود مسئولیتی را برعهده می گیرید و در انجام آن نهایت تلاش خود را می کنید و تمام مسئولیت های مربوط به آن را خود به برعهده می گیرید، باعث خواهد شد که خیال رئیس تان از آن روند آسوده شود و بتواند به سایر جریانات مربوط به شرکت یا آن کمپانی رسیدگی کند.حتی اگر گاهی لازم باشد بهتر است برخی از مسئولیت های دیگر را نیز به عهده بگیرید. این کار می تواند در موفقیت نهایی شما تاثیر داشته باشد.

 

در مورد چرایی کاری پرسش می کنید

راه های مناسب اعتماد مدیر به کارمند

گاهی پیش می آید که رئیس به هر دلیلی شفاف سازی کاملی در مورد اهداف جدید، آخرین زمان تحویل پروژه و یا جزئیات آن نمی کند و همین امر سبب می شود که در مواقعی ارتباط موثری در میان افراد درگیر در آن پروژه به وجود نیاید.

 

اما پرسش از یک چرایی می تواند مسیر شرکت را مشخص کند. ممکن است تمام اعضای گروه سرشان را پایین نگه داشته اند و آنچه به آنها گفته می شود را گوش می کنند به گزارش تالاب اما در یک لحظه کارمندی با پرسش از چرایی یک روند و با جسارت خود نشان دهد که در پی گیری آن به سمت جلو کاملا مصصم است.در واقع یک رئیس هوشمند به دنبال آن است که چنین فردی را در میان کارمندان خود بیابد.

 

می پذیرید که چیزی را نمی دانید

راه های مناسب اعتماد مدیر به کارمند

زمانی که با حرکت سر خود نشان می دهید که چیزی را درک نکرده یا نمی دانید، در چنین مواقعی رئسا عمدتا با احترام از اینکه از آنها کمک خواسته اید، استقبال هم می کنند.

 

بسیاری از کارمندان از انجام چنین کاری واهمه دارند چرا که از واژه «نمی دانم» سخت گریزان هستند. برخی از کارمندان این را نشانه ای از ضعف تلقی می کنند. از آن طرف رئیس به آن فرد اعتماد بیشتری می کند و می داند که او در گروه افرادی نیست که برای هر چیزی پاسخی داشته باشد.

 

خودتان به صورت خودجوش عمل می کنید

راه های مناسب اعتماد مدیر به کارمند

زمانی که رئیس تان مسئولیتی را به عهده شما گذاشته و برای آن زمانی را نیز درنظر گرفته اهمیت دارد که خودتان به طور خودجوش و بدون آنکه وی بخواهد نظارت دائمی به کار شما داشته باشد یا تذکری بدهد کار را پیش ببرید.یکی از مدیران در این باره من می گوید من عمدتا چنین افرادی را استخدام می کنم. آنها خوب نیستند بلکه فوق العاده هستند چرا که هر کاری را به عهده شان می گذارید به بهترین نحو به پایان می رسانند.

 

چگونه از اوقات فراغت کاری خود استفاده می کنید

راه های مناسب اعتماد مدیر به کارمند

یکی از مدیران بر این باور است که کارمندانی که برای ایجاد لحظات شاد برای خود تلاش می کنند، معمولا عملکرد بهتری هم دارند.زمانی که رئیس تان ببیند شما با میل کردن یک ناهار خانگی لحظات استراحتی را برای خود فراهم آورده اید، می داند که به خودتان اهمیت می دهید و می دانید که چگونه اوقات فراغت خود را به بهترین نحو سپری کنید.

 

همین که کارمندی لحظاتی را از مانیتور به دور می ماند، چیزی یادداشت می کند یا تماس تلفنی می گیرد همه می تواند نشانه این باشد که آن کارمند می داند که چگونه به بهترین نحو از زمان استفاده کند.

 

زبان بدن تان چگونه تغییر می کند

راه های مناسب اعتماد مدیر به کارمند

بدون آنکه بخواهید از روی عمد نشانه هایی را به رئیس تان نشان دهید به طور غیرمستقیم و از طریق زبان بدن تان این کار انجام می پذیرد.اینکه در یک جلسه چگونهمی نشینید یا چگونه به علامت مخالفت ابروها را بالا می آورید، همه و همه مورد توجه رئیس تان قرار می گیرد.

 

یکی از مدیران در این باره می گوید، زبان بدن کارمندانم، چگونگی صحبت کردن و رفتار آنها با دیگران و کارمندان بزرگ تر از خودشان، نحوه نگاه کردن آنها می تواند به من در شناخت آنها سرنخ هایی بدهد. کارمندان گوناگون در موارد مشابه برخوردهای متفاوتی از خود نشان می دهند.

 

تا چه اندازه به اهداف بلند مدت می اندیشید

راه های مناسب اعتماد مدیر به کارمند

حتی اگر کاری که مشغول انجام دادن آن هستید شغل محبوب شما نباشد و همزمان برای سایر مشاغل هم اقدام کرده اید، برای رئیس تان اهمیت دارد که تا چه اندازه در کار خود هدفمند هستید.

 

یکی از مدیران در این باره می گوید، من به اهداف کوتاه و بلند مدت کارمندانم توجه می کنم و تا جایی که بتوانم آنها را در رسیدن به آن اهداف شان یاری می کنم.

 

منفعت شرکت یا مجموعه ای را که در آن مشغول به کار هستید به منفعت فردی خود ترجیح می دهید

راه های مناسب اعتماد مدیر به کارمند

آنچه بسیاری از شرکت ها به دنبال آن هستند یافتن افرادی است ک بتوانند به آنها اعتماد داشته باشند اما این وفادار بودن به سیستم به ساعت های حضور شما در آنجا وابسته نیست.اینکه آیا به منافع خود می اندیشید یا در مواقع لزوم با گروه همراهی می کنید و منافع شرکت را در ارجعیت قرار می دهید، برای مدیران و مسئولان آن مجموعه اهمیت فراوانی دارد.

 

نشان می دهید که علاقمند به یادگیری هستید

راه های مناسب اعتماد مدیر به کارمند

میان افراد موفق در کار و سایرین تفاوت هایی وجود دارد و یکی از این تفاوت ها آن است که آنها علاقه فراوانی به یاد گرفتن دارند و رشد دارند.اگر رشد نکنید از بین خواهید رفت. یکی از مدیران در این باره می گوید من هرگز کارمندی که هیچ علاقه ای به یاد گرفتن و رشد ذهنی و فکری خود نداشته باشد

 

در مجموعه ام نگه نمی دارم چرا که روند کار ما سریع و روبه جلو است.من برای به جلو حرکت کردن و رقابت با سایر کمپانی ها و رسیدن به اهدافم به افرادی که سریع رشد می کنند احتیاج دارم.

 

مظلوم نمایی کردن و تقصیر را به دیگران نسبت دادن در برنامه کاری تان نیست

راه های مناسب اعتماد مدیر به کارمند

همان طور که در موارد قبلی هم به آن اشاره شد، کارمندی که نتواند مسئولیت کاری را که انجام می دهد به طور کامل به عهده بگیرد، دائم دیگران را مقصر می داند. این یکی از بزرگ ترین اشکالاتی است که امکان دارد یک کارمند داشته باشد.چنین افرادی عمدتا شکایت می کنند و از عملکرد بد دیگران ابراز نارضایتی می کنند

 

و گاهی هم رفتارهای منفی دیگری را از خود نشان می دهند.یکی از مدیران می گوید عمر ماندن چنین افرادی در شرکت من عمدتا بسیار کوتاه است.

 

 

جدیدترین مطالب سایت