زندگی دیده نشده آلبرت اینشتین از زبان خودش

زندگی دیده نشده آلبرت اینشتین از زبان خودش

زندگی دیده نشده آلبرت اینشتین از زبان خودش

آلبرت اینشتین نابغه فیزیک جهان از زندگی اش میگوید در ادامه با زندگی دیده نشده آلبرت اینشتین از زبان خودش سایت تالاب را دنبال کنید.

 

آلبرت اینشتین دانشمند نابغه دوران نه چندان دور آمریکا بوده است که نظریه های علم فیزیک را به طور کامل دگرگون ساخت. در طول تاریخ زندگی بشر، دانشمندان و نوابغ زیادی وجود داشته اند. اگر تلاش های کسانی مانند آیزاک نیوتن و ابو علی سینا نبود، ما نمی توانستیم آسایش و رفاه امروزی را داشته باشیم.

 

دانشمندان تا به حال دستاوردهای بسیاری مانند اختراع تلفن، سفر به فضا و اختراع کامپیوتر را برای ما به ارمغان آورده اند. ما در گذشته مدیون افرادی مانند نیوتون بوده ایم و امروز نیز به کسانی مانند آلبرت اینشتین افتخار می کنیم.آلبرت اینشتین دانشمند آلمانی با نظریات و تئوری های حیرت انگیز و جنجالی خود مانند تئوری نسبیت،

 

به گزارش تالاب انقلابی در عرصه علم ایجاد کرد و توانست بشر را بیش از پیش به اهدافش نزدیک نماید. از او همواره به عنوان یکی از باهوش ترین انسان هایی که روی کره زمین زندگی کرده یاد می شود. با وجود آن که همه از بیشتر مسائل زندگی او آگاهی دارند، اما درباره اینشتین حقایقی وجود دارد که کمتر کسی از آن ها آگاه است.ما در این مقاله قصد داریم ۸ حقیقت کمتر شنیده شده درباره آلبرت اینشتین را برای شما بیان کنیم. تا پایان همراه باشید.

 

۱- آلبرت اینشتین دیر شروع به صحبت کرد

زندگی دیده نشده آلبرت اینشتین از زبان خودش

دانشمند نابغه در مقایسه با دیگر کودکان، به نسبت دیر زبان گشود و تا سن ۷ سالگی نیز نسبت به حرف زدن بی میل بود. برخی ها اعتقاد داشتند که علائم مشاهده شده از ابتلای وی به سندروم آسپرگر – شکل ملایمی از بیماری اوتیسم – (اختلالی که روی زبان و رفتار کودکان تاثیر می گذارد) حکایت دارند.

 

۲- او در ریاضیات ضعیف نبود

زندگی دیده نشده آلبرت اینشتین از زبان خودش

علی رغم آن که خیلی ها گمان می کنند اینشتین در ریاضیات مشکل داشته و نتوانسته آن را با موفقیت پشت سر بگذارد، باید بگوییم که چنین چیزی صحت ندارد و او هم به ریاضی و هم به فیزیک تسلط داشته،به گونه ای که از ۱۲ سالگی شروع به یادگیری محاسبات کرده است.

 

۳- تمام ایده های بزرگ اینشتین در یک سال شکل گرفتند

زندگی دیده نشده آلبرت اینشتین از زبان خودش

در سال ۱۹۰۵ میلادی، دانشمند آلمانی ۴ مقاله منتشر کرد و در آن ها بزرگترین ایده هایش را با دیگران به اشتراک گذاشت. هر ۴ مقاله هنگام نوشتن رساله دکتری  و زمانی که او به عنوان کارمند در اداره ثبت اختراع سوییس حضور داشت، منتشر شدند. از این ۴ پژوهش، یکی از آن ها مربوط به محاسبات ریاضی تئوری نسبیت بود و سه تای دیگر نیز برای وی جایزه نوبل را به ارمغان آوردند.

 

۴- او به خاطر نظریه نسبیت جایزه نوبل را کسب نکرد

زندگی دیده نشده آلبرت اینشتین از زبان خودش

مقاله ای که وی برای نظریه نسبیت نوشت، نتوانست جایزه نوبل را برایش به ارمغان بیاورد. در عوض مقاله حاوی تشریح اثر فوتوالکتریک با استفاده از فیزیک کوانتوم، این افتخار را از آن اینشتین نمود. با این که مورد اول به شهرت بیشتری دست یافت، اما جایزه ای برای آلبرت اینشتین به همراه نداشت، زیرا سال ها طول کشید تا یکی از پیش بینی های او به نام همگرایی گرانشی اثبات شود.

 

۵- او یک بار به عنوان واسطه با گروگان گیر ها مذاکره کرد

زندگی دیده نشده آلبرت اینشتین از زبان خودش

همه می دانند که آلبرت اینشتین یک صلح طلب بود و این را در طول جنگ جهانی اول به اثبات رساند. دانش آموزان افراطی در دانشگاه برلین، رئیس دانشگاه همراه با چند تن از اساتید را به گروگان گرفتند. اینشتین که از احترام زیادی در دانشگاه برخوردار بود، همراه با مکس برن رهبر فیزیک کوانتوم، توانستند مشکل را به طور مسالمت آمیز حل کنند.

 

۶- جایزه نوبل او صرف حل و فصل مسئله طلاق شد

زندگی دیده نشده آلبرت اینشتین از زبان خودش

جایزه نوبلی که او به خاطر یکی از مقاله هایش به دست آورد، برای حل و فصل مسئله طلاق از میلِوا ماریچ مورد استفاده قرار گرفت. دانشمند آلمانی به همسرش قول داده بود که اگر جایزه را ببرد، آن را برای طلاق به او خواهد داد. برای همین مسئله یاد شده تا سال ۱۹۲۲ به طول انجامید.

 

۷- ریاست جمهوری رژیم صهیونیستی به آلبرت اینشتین پیشنهاد شد

زندگی دیده نشده آلبرت اینشتین از زبان خودش

علاوه بر دستاوردهای علمی، اینشتین به خاطر موضع گیری ها و دیدگاه های سیاسی اش نیز شهرت داشت. همه او را به عنوان یک صلح جو و کسی که پس از جنگ جهانی دوم از منع گسترش صلاح های هسته ای حمایت می کرد، می شناختند. در سال ۱۹۵۲، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریاست جمهوری این سرزمین اشغالی را به نابغه آلمانی پیشنهاد داد، اما آلبرت اینشتین پیشنهاد ارائه شده را رد کرد و آن را نپذیرفت.

 

۸- مغز او یک بار دزدیده شد

زندگی دیده نشده آلبرت اینشتین از زبان خودش

قرار شد پس از مرگ اینشتین، جسدش سوزانده شود، اما پزشکی که در سال ۱۹۵۵ میلادی قرار بود بدن او را کالبد شکافی کند، نقشه های دیگری در سر داشت. وی این فرصت را به دست آورده بود که روی مغز ۱٫۲۲۵ کیلوگرمی یکی از نوابغ قرن مطلالعه کند، بنابراین آن را همراه با چشم های اینشتین دزدید. وی بعدها چشم ها را به چشم پزشک اینشتین اهدا نمود.

 

این پزشک چندین بار مغز را جا به جا کرد و برای آن که بتواند آن را در شیشه های کوچک نگه دارد، مغز را به چندین قسمت کوچک تقسیم نمود. با این حال هرگز مطالعه ای روی آن صورت نگرفت. ۴۳ سال پس از این ماجرا، نمونه ها به پرینستون باز گردانده شدند.

جدیدترین مطالب سایت