زیباترین چشم دنیا شناسایی شد (عکس)

زیباترین چشم دنیا شناسایی شد (عکس)

دانشمندان بریتانیا چشمان زنی را زیباترین چشم دنیا تشخیص دادند. عکس چشمی که در قسمت پایین مشاهده میکنید زیباترین چشم دنیا می باشد.

 

به گزارش تالاب دانشمندان علوم عصبی در بریتانیا از شناسایی زنی خبر داده اند که در چشمانش نوع کاملا متفاوتی از سلول مخروطی وجود دارد. این سلولها در واقع سلولهای دریافت کننده ای محسوب می شوند

 

که به تشخیص رنگ به ما کمک می کنند.بررسی ها و محاسبات صورت گرفته نشان می دهد که این زن ۹۹ میلیون رنگ بیشتر از سایرین می بیند.

 

از این نظر می توان گفت این زن قدرت بینایی ماورای تصور دارد که درتمام دنیا بی نظیر است.دانشمندان از عنوان tetrachromats برای این زن استفاده می کنند. این دسته از افراد که به تعداد بسیار اندکی در دنیا وجود دارند

 

چهار نوع سلول مخروطی در چشمانشان دارند حال آنکه انسانهای عادی trichromats نامیده می شوند که این یعنی سه نوع سلول مخروطی در چشمانشان دارند.

 

هر نوع از این سلولها قادر به تشخیص حدود ۱۰۰ سایه رنگ هستند بنابراین عملکرد این سلولها با یکدیگر ترکیب می شود و توانایی مشاهده یک میلیون رنگ مختلف را پیدا می کنیم و می توانیم آنها را از هم تشخیص دهیم.

 

زیباترین چشم دنیا شناسایی شد (عکس)زیباترین چشم دنیا

 

اکثر افرادی که دچار کوررنگی هستند تنها دارای دو نوع سلول مخروطی در چشمانشان هستند و به همین دلیل آنها تنها می توانند نهایتا حدود ۱۰ هزار سایه رنگ را درک کنند. اکثر پستانداران از جمله سگها و میمونهای امروزی در این ردیف قرار می گیرند.

 

حالا اما پزشکی در شمال انگلیس شناسایی شده است که در چشمش چهار سلول مخروطی وجود دارد. بدین ترتیب می توان حساب کرد که نزدیک به ۱۰۰ میلیون رنگ را تشخیص می دهد. در واقع او رنگهایی را می بیند که حتی سایر انسانها رؤیای آن را هم نمی توانند تصور کنند.

 

این زن دو سال پیش شناسایی شد و حالا تحقیقات رسمی درباره وضعیت خاص چشمانش منتشر شده است. البته دانشمندان یک ربع قرن به دنبال چنین موردی بوده اند. آنها مطمئن هستند که افراد بیشتری هم مانند این زن در دنیا وجود دارند.

 

جدیدترین مطالب سایت