زیبا و جوانترین زن خلبان در دنیا

زیبا و جوانترین زن خلبان در دنیا

زیبا و جوانترین زن خلبان ۷۷۷ در دنیا !

این خلبان که در جهان باعث خبر ها شده هست همچون جوانترین خلبان به شمار می‌آید خلبان شدن اصلا کار راحتی نیست، سخت تر از آن اما به چالش کشیدن کلیشه هاي جنسیتی و مبدل شدن به هوانوردی مونث هست.

 

جوانترین خلبان زن بویینگ , خلبان شدن اصلا کار راحتی نیست، سخت تر از آن اما به چالش کشیدن کلیشه هاي جنسیتی و مبدل شدن به هوانوردی مونث هست.

 

ما این موضوع نتوانست مانع موفقیت خلبانی هندوستانی به نام آنی دیویا بشود. دیویای سی ساله اکنون جوانترین فرمانده ي زن شرکت بویینگ در سرتاسر دنیاست و اکنون به آرزوی کودکی خود رسیده هست.

 

آرزوی بزرگ

دیویا میگوید: از دوران کودکی همۀ وقت دوست داشتم یک خلبان بشوم. در آن دوران کسی راکه در مورد خلبانی اطلاعاتی داشته باشد، نیافتم. راهنمایی نداشتم. پرواز تنها خواسته ي من بود.

 

دیویا تسلیم نمیشود. علاقه اش را دنبال می‌کند.‌ به جستجوی افرادی می‌پردازد که بتوانند وی را به سمت هدفش رهنمون شوند. در نهایت و در هفده سالگی برای حضور در مدرسه ي پرواز ثبت نام کرد. اکثر همکلاسی هاي او پیشینه ي پرواز داشته یا دارای پدر یا مادری از خانواده ي این صنعت هوایی
بوده اند.

 

وی می‌گوید: هیچ چیزی درمورد ي هواپیما و تکنولوژی نمی دانستم و پیشینه ي پرواز یا راهنمایی مجرب نداشتم و حضور در این مدرسه برای من چون ورود به دنیای ناشناخته ها بود.

 

زیبا و جوانترین زن خلبان در دنیا

پیش به سوی موفقیت

همینطور وی باید تفاوت هاي فرهنگی را درمی‌یافت، چون از شهری کوچک در جنوب شرقی هند به پر جمعیت ترین ایالت هندوستان نقل مکان کرده بود.

طبق گفته هاي دیویا حتی طرز لباس پوشیدن وی نیز با دیگران تفاوت داشت. دوستانش همگان از شهرهای مفید و پر از امکانات آمده بودند و در برترین مدارس تحصیل کرده بودند. آنی اخلاق کاری و تعهد قوی نسبت به موفقیت را عامل پیشرفت خود میداند حتی با این که در آغاز با مشکلاتی مواجه بوده هست.

 

 

حمایت خانواده

دیویا خوش شانس بود که حمایت خانواده اي دوست داشتنی را پشت سر خود حس می‌کرد. او در این باره میگوید: والدینم بزرگ ترین حامی من بودند. با این که مشکلات مالی مانع پرداخت هزینه هاي مدرسه ي من می شد، اجازه نمی دادند به اینگونه مسائل توجهی نشا ن دهم.

 

زیبا و جوانترین زن خلبان در دنیا

وی دوره ي آموزشی خود را در نوزده سالگی به اتمام رسانده و خیلی زود کار خود را در شرکت ایر ایندیا
آغاز میکند و اکنون دارای ده سال پیشینه ي کاری همچون یک خلبان هست.

وی همۀ وقت با چهره ي شگفت زده ي افراد گوناگون مواجه می‌شود. مردم همۀ وقت از من میپرسند شما خلبان هستید؟ گویی نیت دارند بگویند که تو چگونه با این سن کم خلبانی می کني.

 

پرواز، پرواز و پرواز

دیویا از لحظه لحظه ي شغلش لذت میبرد. همۀ چیز شغلم را دوست دارم، سفر، حتی پوشیدن یونیفورم. پرواز پر از ماجراجویی هست. هدف بعدی من فرماندهی هواپیماهایی پیشرفته تر هست. همینطور آموزش؛ من عاشق این هستم که خلبان تربیت کنم. من بسیار خوشحالم چون داستان زندگی
من میتواند الهام بخش بی شماری باشد.

 

زیبا و جوانترین زن خلبان در دنیا

 

مهمتر از همۀ این که با وجود موفقیت، این شخصیت فریبا همچنان متواضع هست. تعداد زیادی از افراد سخت تلاش میکنند و به جایی نمی‌رسند. فرصت هاي پیش رو نیز در مسیر موفقیت اهمیت بسیار بالایی دارند. به نظرم خود من در برترین مکان و در برترین زمان حضور داشته ام. من میخواستم که خلبان بشوم، اما شانس هم با من یار بود و صد گرچه شرکت ایر ایندیا نیز با دادن فرصت پیشرفت به من سهم بسزایی در موفقیت من داشت.

جدیدترین مطالب سایت