فروش انواع گوشت حیوانات عجیب در بازار چین (عکس)

فروش انواع گوشت حیوانات عجیب در بازار چین (عکس)

گوشت های عجیب حیوانات که به فروش میرسد

 

می خواهیم با بازاری در چین آشنا شویم که مختص گوشت فروشی هست اما نه گوساله و گوسفند بلکه حیوانات عجیب و غریب .

 

فروشگاه والمارت در چین اقدام به ارائه غذایی هایی می‌کند که مردم چین علاقه زیادی به خوردن انها دارند مانند گوشت کوسه!آمار نشان میدهد که یک خانواده آمریکایی بطور متوسط حدود ۴۰۰۰ دلار درسال از فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت خرید می‌کند. این مقدار پول بسیار زیادی هست؛ و اکنون می بینید

 

که فروشگاه والمارت در چین هم درآمد بسیار عظیمی دارد. اما چیزی در فروشگاه‌های والمارت چین وجوددارد که در هیچ فروشگاه والمارت دیگری وجود ندارد. اگر از بیرون دیدن نمایید فروشگاه‌های والمارت چین و کشور آمریکا تفاوتی با هم ندارند. اما اگر وارد آن شوید، به دلایل عجیب و احتمالا چندش آوری به شدت تعجب میکنید.

 

فروشگاه‌های والمارت چین یکی از زشت‌ترین فروشگاه‌ها در تاریخ والمارت هستند. در اینجا بعضی از صحنه هایی را دیدن میکنید که هنگام ورود به والمارت در چین با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید.

 

ارباب رجوع گوشت خامی که می خواهند را خودشان با دست خالی جدا میکنند

هیچ چیزی منزجر کننده‌تر از این نیست که دست یک میلیارد نفر گوشت شما را قبل ازاین که سر میز شامتان بیاید لمس کرده باشد. این ماجرای گوشتی هست که در فروشگاه‌های والمارت چین فروخته میشود. هزاران مشتری هرروز اجازه دارند به این گوشت‌ها دست بزنند و گوشتتشان را انتخاب کنند و بردارند.

 

از همه بدتر این که این گوشت‌ها در ظرف‌های بزرگی در فضای باز در کنار چیزهایی فروخته میشوند که مقدور هست هیچ علاقه‌ای به آن‌ها نداشته باشید.

 

فروش انواع گوشت حیوانات عجیب در بازار چین (عکس)

 

لاکپشت‌ها و قورباغه‌های زنده در کنار هم فروخته میشوند

به گزارش پارس ناز برکه و ساحل تنها مکان هایی نیستند که در آن‌ها لاکپشت وقورباغه‌های زنده پیدا میکنید. شما میتوانید به فروشگاه والمارت در چین سر بزنید وقورباغه و لاکپشت‌های زنده را دیدن نمایید. چینی‌ها به خوردن غذا های عجیب‌وغریب معروف هستند ومدیریت والمارت آنچه ارباب رجوع دوست دارند رابه آن‌ها ارائه دهند.

 

برای ما قورباغه و لاکپشت زنده در سبد خرید چیز جالبی نیست و به ندرت آن‌ها را دوست داریم. اما این یکی از قفسه هایی هست که هنگام خرید از این فروشگاه مجبورید از مقابل آن عبور کنید.

 

فروش انواع گوشت حیوانات عجیب در بازار چین (عکس)

 

ارباب رجوع میتوانند به معنای واقعی کلمه در این فروشگاه ماهیگیری کنند

دیدن کسی با یک قلاب ماهیگیری دریک فروشگاه قطعا چیز عجیبی بنظر می‌رسد، اما یکیدیگر از مناظری هست که در فروشگاه والمارت چین دیدن میکنید. ارباب رجوع اجازه دارند غذای دریایی خودرا از یک مخزن بزرگ ماهیگیری کنند و حتی تجهیزات ضروری برای این کار هم برایشان فراهم شده هست. حیوانات دریایی این مخزن نیز به خوبی مواظبت و تغذیهمیشوند. این موضوع به همان اندازه که عجیب هست خنده دار هم هست.

 

فروش انواع گوشت حیوانات عجیب در بازار چین (عکس)

 

کروکدیل‌های مرده دربخش گوشت‌های یخبسته فروخته می‌شوند

مزه غذا های چینی بسیار دورتر ازآن چیزیست که همه ما سنجیدن کرده ایم. یکی از این غذا‌ها گوشت کروکدیل هست. در فروشگاه‌های والمارت چین کروکدیل‌ها دربخش گوشت‌های یخبسته به فروش می‌رسند. اگر گوشت کروکدیل دوست ندارید این صحنه برایتان بسیار چندش آور خواهد بود. کروکدیل‌ها طبق معمولً در قفسه‌ها چیده و با یخ پوشیده میشوند. درست در کنار آن‌ها ماهی‌ها قراردارند

 

فروش انواع گوشت حیوانات عجیب در بازار چین (عکس)

 

برنج در ظرف‌های بزرگ سربازی فروخته میشود که ارباب رجوع میتوانند ازآن برداشته و بو کنند

بنظر میرسد که هیچ سیاستی برای مدیریت مواد غذایی در والمارت چین وجود ندارد. علاوه بر این‌که دست زدن به گوشت آزاد هست، هرکسی میتواند به برنج‌ها همدست بزند، بو کرده و گزینه کند.‌می‌توانید تصور کنید که چند بار باید این برنج را بشویید تا خیالتان آسان شود.

 

فروش انواع گوشت حیوانات عجیب در بازار چین (عکس)

 

کوسه هم در این فروشگاه فروخته میشود

علاوه بر کروکدیل میتوانید کوسه‌ها را هم دربخش گوشت‌های یخبسته این فروشگاه دیدن نمایید. کوسه‌ها حیوانات مهربانی نیستند و دیدن آن‌ها به این شکل اصلا جالب نیست. اما از نظر چینی‌ها این یک بازاریابی بی مشابه در والمارت هست. این کوسه‌ها را هم هرکسی می‌تواند لمس کرده و کوسه موردنظر خودرا گزینه کند.

 

فروش انواع گوشت حیوانات عجیب در بازار چین (عکس)

 

والمارت چین گوشت الاغ یخبسته هم دارد

فهرست غذا های عجیب چین دربخش گوشت‌های یخبسته تمامی ندارد. والمارت چین به ارباب رجوع محترم خود گوشت الاغ می‌فروشد. ظاهراً میلیون ها الاغ هر سال در کشتارگاه‌های چین کشته می‌شوند. درسال ۲۰۱۱ حدود ۲.۴ میلیون الاغ کشته شدند. شمار افرادی که گوشت الاغ می خورند خیلی عمده نیست، اما بخش قابل توجهی از جمعیت چین را تشکیل می‌دهند.

 

فروش انواع گوشت حیوانات عجیب در بازار چین (عکس)

 

این فروشگاه یکی از شلوغ‌ترین فروشگاه‌های والمارت جهان هست

چین کشور بزرگی هست و والمارت وقتی تصمیم گرفت فروشگاه‌های خودرا در این کشور ۱.۳ میلیارد نفری باز کند آینده خوبی برای آن تصور می‌کرد. شلوغ بودن این فروشگاه از نظر سودآوری خبر خوبی هست، اما با توجه به شمار کم فروشگاه‌های والمارت در چین برای برای خریداران خبر بدی هست. چین شلوغ‌ترین فروشگاه‌های والمارت جهان را دارد و مجبورید به خصوص در ساعات اوج و فصول خرید برای پیدا کردن قفسه و رسیدن به صندوق‌ها بجنگید.

 

فروش انواع گوشت حیوانات عجیب در بازار چین (عکس)

 

میتوانید آب پرتقال و روغن رابا هم بخرید

والمارت پیشنهاد‌ها و کالاهای ارزانی در چین ارائه میدهد، یکی از پیشنهادهای عجیب این فروشگاه روغن ذرت و آب پرتقال هست که با هم ارائه می‌شود. چینی ها این پیشنهادهای ترکیبی را دوست دارند و به سرعت قفسه‌ها را خالی میکنند، اما از این ایده در والمارت‌های کشور آمریکا پیشباز نشد.

 

فروش انواع گوشت حیوانات عجیب در بازار چین (عکس)

 

قسمت‌های بسته بندی شده خزندگان

در فروشگاه‌های والمارت چین قسمت‌های مختلف هر نوع خزنده رابه صورت بسته بندی شده ودر اندازه‌های مختلف پیدا میکنید. افرادی که نمی توانند یک کروکدیل کامل بخرند به این قسمت می‌آیند و یک بسته سر، پا یا دم کروکدیل میخرند. این قسمت یکی از پرطرفدار‌ترین بخش‌ها برای چینی هاست.

 

فروش انواع گوشت حیوانات عجیب در بازار چین (عکس)

 

آزمایشگاه‌های سیار فروشگاه‌های والمارت

آزمایشگاه‌های سیاری در فروشگاه‌های والمارت چین وجود دارند که فروشگاه به فروشگاه می‌روال تا مواد غذایی را از نظر آلاینده‌ها که یکی ازآن‌ها آفت کش‌ها هستند مورد بررسی قرار دهند.

 

فروش انواع گوشت حیوانات عجیب در بازار چین (عکس)

 

اردک‌های پوست کنده در دسترس دید

اردک مزه خوبی نزدیک به مرغ دارد، اما احتمالا دوست ندارید اردکی را خرید کنید که در فضای باز آویخته شده هست. والمارت وادار شد به علت فروش اردک‌های منقضی شده دو میلیون دلار درسال ۲۰۱۱ پرداخت کند. مجبورید برای پیدا کردن راه در میان جمعیت بجنگید، خدمت کردن به یک جمعیت یک میلیاردی میتواند ترسناک باشد. خریداران والمارت چینی با جنگیدن برای پیدا کردن راه در میان جمعیت و قفسه‌ها آشنا هستند.

 

ازدحام‌ها و شلوغی هنگام پیشنهادات مخصوصاً و فصول تعطیل اکثر می‌شود. باتوجه به نزدیکی بیش ازحد در این مکان فوق شلوغ و این‌که افراد چه میزان در چنین شرایطی عرق میکنند میتوانید تصور کنید که با چند نفر با لباس‌های خیس از عرق برخورد خواهید کرد.

 

جدیدترین مطالب سایت