معرفی مرتفع ترین آسانسورهای جهان

معرفی مرتفع ترین آسانسورهای جهان

آسانسور های بلند در جهان 

می خواهیم با آسانسورهایی آشنا شویم که بسیار از زمین مرفتع میباشند و حتی بعضی از انها هم در کتاب رکورد های گینس هم ثبت شده اند . 

 

برج هاي زیادی در جهان وجود دارد که از نظر ارتفاع دسته بندی شده اند، برج هاي بلند آسانسورهایی بلند هم دارند که حتی سوار شدن به انها دل و جرئت می‌خواهد. رفتن به داخل بعضی آسانسورها شما رابه دنیایی دیگر میبرد. با تالاب همراه باشید

 

سوارشدن یا رفتن داخل آسانسور شیشه اي برای بعضی افراد که ترس از ارتفاع دارند، سخت هست. تصور کنید سوار بر آسانسور شیشه اي بلندترین برج هاي جهان شده اید، چه حسی دارید؟ بی شک پایین پایتان را هم نگاه نمی‌کنید! حالا فرض کنید که سوار آسانسوری شده اید که همراه ندارید ازآن پیاده شوید ودر داخل آسانسور اشیای فرهنگی و تاریخی قرار دارد، یا آسانسوری که توسط ارواح نظارت می‌شود! با ما همراه باشید تا آسانسورهای ناب سراسر جهان را بشناسید.

 

برج سی ان، تورنتو، کانادا

 

معرفی مرتفع ترین آسانسورهای جهان

 

برج سی ان سومین برج بلند جهان هست که 457 متر ارتفاع دارد ودر شهر تورنتو کانادا قرار دارد. در فاصله 58 ثانیه آسانسور شما را از پایین ترین طبقه برج به بالاترین نقطه آن می‌برد. بالاترین نقطه اي که آسانسور در آن می‌ایستد، ارتفاع 447 متری زمین هست، فرض کنید 447 متر از زمین فاصله دارید ودر آسانسوری شیشه اي بین زمین و هوا قرار گرفته اید! سنجیدن دیدنی و درعین حال ترسناکی هست.

 

موزه دریایی بریتیش کلمبیا، ویکتوریا، کانادا

 

معرفی مرتفع ترین آسانسورهای جهان

 

یکی از قدیمی ترین آسانسور هاي جهان در ویکتوریا کانادا قرار دارد. این آسانسور که متعلق به موزه دریایی بریتیش کلمبیا هست، درسال 1899 ساخته شده هست. آسانسور در دوران خود یکی از منحصربه فردترین سازه ها بوده و برای جابه جایی قاضی در میان طبقات ساخته شده بود. قاضی مورد نظر گذشته از بهرهگیری از آسانسور از جهان میرود و ازآن پس، ازآن برای جابه جایی اجناس بهرهگیری می‌کردند. گاهی اوقات آسانسور خودبه خود آغاز به حرکت میکرد و هیچ نیروی انسانی آن را حرکت نمی داد. به خاطر همین موضوع این آسانسور به آسانسور ارواح مشهور شده هست.

 

هتل وستین سنت فرانسیس، سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

 

معرفی مرتفع ترین آسانسورهای جهان

 

هتل وستین سنت فرانسیس در سانفرانسیسکو یکی از قدیمی ترین هتل هاي لوکس جهان هست. با بهرهگیری از آسانسور هتل در کم ترین دوران، تنها 32 ثانیه، از لابی به بالاترین طبقه می‌روید!

 

ساختمان امپایر استیت، نیویورک

 

معرفی مرتفع ترین آسانسورهای جهان

 

ساختمان امپایر استیت برج 102 طبقه تجاری در منهتن نیویورک هست. یکی از نمادهای زندگی شهری تا دهه ها، ساختمان امپایر استیت بود. آسانسور شیشه اي این برج نمایی خوشگل از نیویورک می‌دهد که شاید نتوان از هیچ جای شهر چنین منظره اي را تماشا کرد، به خصوص در شب! در طبقه 102 برج، رصدخانه اي وجود دارد که علاقه مندان برای بازدید از رصدخانه می‌توانند از سایت امپایر استیت بلیت بازدید را تهیه کرده و آسمان و شهر نیویورک را از یکی از بالاترین نقاط شهر تماشا کنند.

 

برج تایپه 101

 

معرفی مرتفع ترین آسانسورهای جهان

 

برج تایپه 101 آسمان خراشی در خنینی تاپیه هست که 101 طبقه دارد و بعد از برج خلیفه بلندترین آسمان خراش جهان هست. این برج 508 متر ارتفاع دارد ودر یکی از زلزله خیرترین نقاط تایوان قرار دارد. علت تولید برج در این منطقه قدرت نمایی صنعت تولید و ساز و قوی بودن سازه در برابر سهمگین ترین اتفاقات بوده هست. آسانسور این برج از سریعا ترین آسانسور جهان هست، وقتی سوار آسانسور شدید، به جایی تکیه ندهید چون درب ها در هنگام توقف آسانسور از دو طرف بسته میشود.

 

هتل بایوکه اسکای، بانکوک، تایلند

 

معرفی مرتفع ترین آسانسورهای جهان

آسانسور های مرتفع در دنیا

 

بلندترین هتل تایلند، هتل بایوکه اسکای هست. این هتل 328 متر ارتفاع دارد ودر بالای هتل رصدخانه ي 360 درجه افتتاح شده هست. در طبقه 84 برج هم سکوی دید 360 درجه وجود دارد ودر شب، در آسانسور و سکوهای دید باز نورهای رنگین جالبی بهرهگیری می‌شود.

 

برج ایفل، پاریس، فرانسه

 

معرفی مرتفع ترین آسانسورهای جهان

 

برج فلزی ایفل برای همه ی آشنا هست. نماد شهر پاریس. این برج مشهور در میدان شان دو مارس در کنار رود سن قرار دارد. تولید برج ایفل درسال 1887 آغاز ودر سال 1889 پایان یافت. اگر روزی خواستید از آسانسور این برج 324 متری بهرهگیری کنید، باید بدانید که آسانسورها از دوران افتتاح تا امروز عوض کردن نشده اند.

 

همچواند، سوئیس

 

معرفی مرتفع ترین آسانسورهای جهان

 

آسانسور بیرونی همچواند در سوئیس یکی از ناب ترین انتخاب هاي این فهرست هست. این آسانسور بلندترین آسانسور بیرونی اروپا نام گذاری شده هست و شما را در کمتر از یک دقیقه به ارتفاع 153 متری میبرد. با رسیدن به قسمت بالای آسانسور می‌توانید از منظره زیبای کوه هاي آلپ و دریاچه سوئیس لذت ببرید.

 

برج خلیفه، شهر دبی

 

معرفی مرتفع ترین آسانسورهای جهان

بلند ترین آسانسور های جهان

 

کسی نیست که بلندترین برج جهان، برج خلیفه یا شهر دبی را نشناسد. این بنا با 163 طبقه و 828 متر ارتفاع همچون بلندترین آسمان خراش جهان شناخته شده هست. نام این برج در آغاز طرح برج شهر دبی بود، ولی در روز افتتاحیه به افتخار «خلیفه بن زاید آل نهیان» برج خلیفه نام گذاری شد. سریعا ترین آسانسور جهان، آسانسورهای این برج هست که دو آسانسور در دو طرف برج 792 متر بالا می‌روال.

 

سر موانامگی، استونی

 

معرفی مرتفع ترین آسانسورهای جهان

بلندترین آسانسور ها بر روی برج های بلند 

 

یکی از آسانسورهای برتر جهان، آسانسور برج سرموانامگی در استونی هست. چشم انداز آسانسور به سوی تپه و دشت هست و شما 95 متر بالاتر از سطح زمین قرار میگیرید.

جدیدترین مطالب سایت