مسواک ضروری تر است یا نخ دندان ؟

مسواک ضروری تر است یا نخ دندان ؟

مسواک ضروری تر است یا نخ دندان ؟

مسواک و نخ دندان دو عامل مهم در زمینه دندان ها است در ادامه ما را دنبال کنید.

 

شما خودتان اول از مسواک استفاده می کنید یا نخ دندان می زنید؟ باید بدانید که در این مورد بین کارشناسان نیز اختلاف نظر هست. استفاده روزانه از مسواک و نخ‌دندان دو توصیه همیشگی دندان‌پزشکان به بیمارانشان است؛ اما همیشه بر سر تقدم و تاخر استفاده از این دو اختلاف نظر وجود دارد. جالب‌تر اینجاست که حتی دندان پزشکان نیز در این باره نظر واحدی ندارند.

 

مزایای استفاده از مسواک قبل از نخ دندان
به گزارش تالاب اگر اول مسواک بزنید بسیاری از پلاک‌های روی سطوح دندانی را از بین می‌برید؛ در نتیجه وقت کم‌تری برای استفاده از نخ دندان صرف خواهید کرد. برخی معتقدند که اگر اول از نخ دندان استفاده کنید و سپس مسواک بزنید ممکن است پلاک‌ها به نقاط خارج از دسترس میان دندانتان منتقل کنید. بسیاری از دندان پزشکان توصیه می‌کنند که اول مسواک بزنید چون بسیاری از افراد به این شیوه عادت کرده‌اند و هیچ ضرری هم ندارد.

 

مزایای استفاده از نخ دندان قبل از مسواک
وقتی شما از نخ دندان استفاده می‌کنید همه پلاک‌ها از بین نمی‌روند و ممکن است پلاک‌هایی که به نخ دندان چسبیده‌اند در دهان شما باقی بمانند اما اگر بعد از استفاده از نخ دندان مسواک بزنید همه این پلاک‌ها از بین می‌روند. از دیگر مزایای استفاده از نخ دندان این است که فلوراید موجود در خمیر دندان در بین دندان‌های شما، جایی که قبلا پلاک بوده است، قرار می‌گیرد.

 

آیا تقدم و تاخر استفاده از نخ دندان و مسواک اهمیتی دارد؟
هیچ مدرک قطعی و محکمی وجود ندارد که ثابت کند بهتر است اول از نخ دندان استفاده کرد یا مسواک. در واقع اهمیتی هم ندارد که اول مسواک بزنید یا از نخ دندان بکشید؛ چیزی که اهمیت دارد این است حتما روزی یک بار از نخ دندان استفاده کنید. بسیاری از مردم از هر دو روش استفاده می‌کنند و نتیجه یکسانی هم داشته است.

 

اگر از هر کدوم از این دو روش استفاده می‌کنید و در ده سال گذشته دندا‌‌نهایتان سالم بوده‌اند لازم نیست روشتان را عوض کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت