نامه ای خواندنی به عمو پیکان

نامه ای خواندنی به عمو پیکان

سلام عمو پیکان عزیزم.

نمیدانم با چه رویی نگاهت کنم فقط میدانم بگویم شرمندتم… شرمنده هستم که همیشه به تو لقب لگن را داده بودیم و همیشه به تو میخندیدیم. نیستی… نیستی که ببینی چه کسی جایت را گرفته… نیستی که ببینی قاتلی امده به نام پراید که اصلا رحم ندارد.

 

نه به پیر رحم میکند نه به جوان … هر کس اشتباه کند اخرین اشتباه او خواهد بود آنقدر فیس و افاده هم دارد که قیمتش دارد سر به فلک میکشد. پیکان عزیزم … ای به قربان آن شیشه هایت بروم که با یک دستگیره ساده بالا و پایینش میکردیم درسته که کیسه هوا و ترمز ABS و فرمان هیدرولیک نداشتی اما آنهایی که جای تو آمدند این امکانات را دارند ولی کیفیت بسیار پایین که اگر نداشته باشند هم فرقی ندارد.

 

عمو پیکان… کمتر ایرانی پیدا میشود که باتو خاطره نداشته باشد… بعضی ها باتو عروسی گرفته اند بعضی ها مراسم ختم برپا کرده اند ، بعضی ها به مسافرت رفته ند و … . یادت بخیر ۱۰۰ تا سرعت بیشتر نمیرفتی ولی مردانه میرفتی و هرچند ماشینهای امروزی هم پلیس اجازه بیشتر از ۱۰۰ تا را بهشان نمیدهد.

 

نامه ای خواندنی به عمو پیکان

یادت بخیر که آن روزها از مدیرکل و کارمند بانک و بازاری و پولدار گرفته تا معلم و مسافرکش و جوان بیکار همه تورا داشتندو پشت شیشه های مهربان و البته جان سختت دنیا را یکرنگ میدیدند. عمو پیکان بغضم گرفته… میدانم که چه حرف هایی بارت میکردند و میگفتند :

 

ایمنی ندارد ، فرسوده است ، هوا را آلوده میکند ، مصرفش بالاست و هزار انگ مربوط و نامربوط که عاقبت نفست را در ۳۸ سالگیت گرفت… در مراسم ختم تو دولت قاطعانه پای خروجت از چرخه تولید ایستاد و حتی تندر ۹۰ را هم به‌عنوان جانشینت معرفی کرد و بالاخره آقای وزیر صنایع زیر باران فلاش دوربین عکاسان، ۲۵ اردیبهشت ۸۴ روی بدنه آخرینت نوشت: “پیکان ارابه‌ای بود که صنعت خودرو بر دوش آن شکل گرفت و امروز به موزه می‌رود تا نظاره‌گر اعتلای این صنعت باشد”.

 

و اما بعد رفتنت با پیش آمدن مشکلاتی در قرارداد تولید تندر ۹۰ و به تأخیر افتادن تولید، پژو RD با بدنه پژو و موتور پیکان به میدان آمد اما جای تو را نگرفت هیچ، آبروی پژو را هم بردترفند تغییر نام این بینوا به “روآ” و ادعای تقویت موتور هم نتوانست تغییرات چندانی در اقبال به آن ایجاد کند.

 

نامه ای خواندنی به عمو پیکان

آقای رئیس جمهور در همان دور اول ریاست جمهوری و در مراسم رو‌نمایی از موتور ملی، دستور تولید خودرویی ۵.۵ میلیون تومانی را برای طبقه متوسط جامعه صادر کرد که البته “علیرضا طهماسبی” وزیر وقت صنایع، همان هنگام وعده می‌دهد چنین خودرویی در آینده‌ای نزدیک تولید می‌شود. اما ۹ سال گذشت و این اتفاق نیوفتاد هیچ تازه پراید آهن پاره شد ۲۲ میلیون تومان…

 

عمو پیکان درد و دل زیادی دارم اما میدانم فایده ای ندارد چون تو دستت از دنیا کوتاه است و ما ماندیم و تعدادی خودروی بی معرفت و قاتل.

 

جدیدترین مطالب سایت