بازی محلی بسیار جالب بوجاق توتدی

مجموعه : بازی های محلی
بازی محلی بسیار جالب بوجاق توتدی

بازهای محلی زیبا و سرگرم کننده از نقاط مختلف ایران

 

نام محلی: بوجاق توتدی
اهداف کلی: آشنایی با اشکال هندسی ، تقویت قدرت جهش و تعادل
اهداف جزیی: تسریع و دقت در انجام عکس العمل ها
تعداد بازیکن: 5 نفر
سن بازیکنان: 10 الی 15 ساله
ابزار لازم: یک قطعه گچ
محوطه بازی: زمینی به ابعاد 4 × 4 متر

 

 شرح بازی:
 مربع 4 × 4 متر که رسم شد دایره ای به شعاع نیم متر در وسط مربع می کشیم. سپس حریم گوشه ها را تعیین می کنیم. بدین صورت که از هر گوشه ی مربع به اندازه ی نیم متر از هر دو ضلع را مشخص کرده و با گچ به هم وصل می کنیم بهتر است که خود بازیکنان در خط کشی زمین بازی همکاری کنند.

 

با شمارش دهدهی بازیکنان (10 الی 100) عدد صد به هر بازیکنی نصیب شود در مرکز دایره ی وسط مستقر خواهد شد و سایرین در حریم گوشه ها.

 

با شروع بازی ، آنهایی که در گوشه ها قرار دارند سعی می کنند با حرکات سریع و فریبنده و همکاری یکدیگر ، حواس بازیکن وسطی را بهم زده و در فرصتی مناسب با جهش و سرعت ، گوشه های خود را عوض کنند.

 

چون در چهار سو هستند، بازیکن، بازیکن وسط بایستی با دقت و هوشیاری تمام جوانب را نیز نظر گرفته و در موقع تعویض گوشه ها از سوی آنها، یکی را تسخیر کند.

 

در این حال، بازیکن سنگر باخته، به وسط زمین می آید و بازی را ادامه می دهد تا شاید یکی دیگر را تسخیر کند. و الی آخر…

 

نکات: در اینجا مربی یا معلم ورزش بایستی بازیکنان را متوجه سازد که تحرک داشته باشند و بی وقفه گوشه های خود را عوض کنند، و الا بازی برای نفر وسطی، کسل کننده خواهد شد.

 

 نتیجه بازی: این بازی ضمن تقویت بدن، عامل مهارت در نگاه و تمرکز حواس او می باشد و می آموزد که چگونه با دیگران روابط صحیح و فعالیت گروهی برقرار کند.

 

جدیدترین مطالب سایت