رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

مجموعه : عجیب ترین ها
رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

رسم و رسومات جنگل آمازون

آمازون یکی از بزرگ ترین جنگل های تاریخ جهان هست در ادامه می توانید با عرف و رسوم عجیب افرادی که در جنگل آمازون زندگی میکنند سایت تالاب را دنبال نمایید.

 

رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون , دانشمندان تخمین می زنند که این جنگل بیش از دو و نیم میلیون گونه حشره و بیش از چهل هزارگونه درخت و گیاه, 1500 نوع پرنده و بیش از دو هزار نوع ماهی دارد.به گزارش تالاب آمازون علاوه بر گیاه و جانور دارای قبایل بومی و مردمی هست که در مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند وهرگز کسی را جز افراد قبیله خودشان ندیده اند. بعضی از این مردم بومی آدمخوار میباشندو هر کاشفی به آن‌ها نزدیک میشود را می کشند و می‌خورند.

 

آفتاب کمی میتواند از میان انبوه برگ و درختان این جنگل عبور کند. زمین جنگل آنقدر تاریک هست که حتی در طول روز هم باید با چراغ دستی در آن راه بروید تا بتوانید دیدن نمایید. حیوانات بسیاری مانند میمون و مار از درختان بالا میروند تا به نور خورشید رسیده و گرم شوند و آنگاه برای پیدا کردن غذا روی زمین می‌آیند. جنگل آمازون مکان بسیار جالبی پر از چیزهای اعجاب انگیز هست که به بعضی از آن‌ها اشاره میکنیم:

 

قبایل بومی

بیش از ده قبیله از گروه‌های کوچک انسانی دربخش‌های دورافتاده جنگل آمازون زندگی میکنند. بعضی از آن‌ها نسبت به غریبه‌ها و کاشفانی که به مناطق زندگی آن‌ها سفرمیکنند مهربان و کنجکاو هستند. آن‌ها چیزهایی که دارند مانند پوست حیوانات, تیر و کمان‌های دست ساز رابا وسایل کاربردی کاشفان مانند کارد و ظروف پخت و پز مبادله میکنند.

 

قبایل دیگر بسیار وحشی و خطرناک هستند. شمار زیادی از کاشفان در ماجراجویی‌های خود مفقود الاثر شدند و هرگز پیدا نشدند. هیچ کس نمیداند چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده هست. بدبختانه افرادی که به مناطقی از آمازون که پر از بومی‌های خطرناک هست سفر می‌کنند حتی نمی‌دانند که مورد تعقیب قرار گرفته اند تا این‌که به آن‌ها حمله می‌شود. این بومی‌ها شکارچیان ماهری هستند که به آرامی حرکت میکنند.

 

رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

 

آدمخوار‌ها

به گزارش تالاب به نقل از به گزارش سی ان ان درسال ۲۰۰۹ اعضای قبیله کولینا در برزیل مرد جوانی را در جنگل به دام انداخته, کشته, سلاخی کرده و خورده اند. این قربانی تنها ۱۹ سال داشته هست. این منطقه جنگلی در غرب برزیل ودر مرز پرو قرار دارد. قبیله کولینا هنگام مبادله وسایلی که نیاز دارند گاهی با مردم روستای انویرا روبه‌رو میشوند.

 

آن‌ها مدت کوتاهی به روستا می‌آیند و آنگاه به جنگل برمی گردند. پلیس وقتی درباره این کشتار فهمید که مردان قبیله برای ساکنان روستای دیگری درباره خوردن اندام‌های یک مرد جوان گفت‌وگو می‌کردند. خانواده این پسرجوان به محل زندگی قبیله کولینا در جنگل رفتند. آن‌ها از دیدن بدن تکه تکه شده و جمجمه او که از یک درخت آویخته بود وحشت زده شدند. قانون برزیل به پلیس اجازه نمیدهد وارد زمین‌های بومی شود بنابر این هیچ کس دراین قتل توقیف نشد.

 

رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

 

بومی‌ها چوب برهای غیرقانونی را توقیف میکنند

مناطق وسیع جنگل‌های آمازون با آتش سوزی و جنگل زدایی‌های بسیاری که با هدف ایجاد زمین برای کشتزار انجام میشود ویران شده هست. بااین حال, بعضی قسمت‌های زمین از طریق مردم بومی حفاظت میشود. این زمین‌ها مستقل هستند و قوانین هیچ کشوری در آن‌ها اعمال نمی‌شود.

 

بعضی چوب بر‌ها وارد این مناطق جنگلی می‌شوند تا درختانی که غیرقانونی بریده اند را بدزدند. اما اگر از طریق مردم بومی بازداشت شوند به دشوار بزرگی افتاده اند. بومی‌ها آن‌ها را شکنجه میکنند یا حتی می‌کشند. دراین عکس, مرد جوانی را می‌بینید که از طریق آن‌ها بازداشت شده هست. بومی‌ها این عکس را انداخته و توزیع کرده اند تا دیگران را از سرنوشتشان مطلع کنند که اگر تلاش کنند وارد زمین‌های حفاظت شده آن‌ها شوند حماقت بزرگی کرده اند

 

رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

 

توپ‌های جنگلی

این سنگ‌ها یک راز واقعی هستند. صد‌ها سنگ این چنینی در جنگل‌های آمازون وجوددارد. آن‌ها مرتبط به زمان ماقبل تاریخ هستند. باستان شناسان نتوانسته اند بفهمند که آن‌ها چرا و چگونه ساخته شده اند. این گوی‌ها حفاظت میشوند. بعضی از این سنگ‌ها بش از ۲.۵ متر قطر دارند. سنگ‌ها از منابعی تشکیل شده اند

 

که بسیار دورتر از محل پیدا شدن آن‌ها قراردارند. این یعنی انسان‌های شروع که تصور میشود تنها ابزارهای بسیار ابتدایی داشته اند این سنگ‌های کروی کامل را ساخته اند. آن‌ها را کیلومتر‌ها هل داده اند, از تپه ‌ها بالا برده اند, از رودخانه‌ها و جنگل‌های انبوه گذشته اند و به این نقطه رسانده اند.

 

بعضی معتقدند این سنگ‌ها با اهداف مذهبی ساخته شده اند, با این حال هیچ شاهد واقعی وجود ندارد که این ادعا را تایید کند. منشا و هدف آن‌ها یک راز باقی مانده تا زمانی که کسی چیزی در اسناد باستان شناسی پیدا کند که آنرا توضیح دهد.

 

رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

 

ماهی‌ها نمیتوانند در رودخانه جوشان شنا کنند

در بنگاه جنگل‌های آمازون پرو, رودخانه‌ای وجوددارد که آبش آنقدر داغ هست که هرچیزی که اتفاقی داخلش بیفتد را می‌کشد. دمای این رودخانه به بیش از ۹۳ درجه سانتیگراد می رسد. همه وقت} روی این رود بخار آب جوش جریان دارد. هیچ کس دلیل آنرا نمی‌داند. بعضی معتقدند که یک کمپانی معدنی سبب گسستگی

 

ساختار‌ها زمین گرمایی زیرزمینی شده و گازهای داغی را از اعماق زمین وارد این رودخانه میکند. مردم محلی فکر میکنند که این رودخانه انرژی معنوی دارد. مردم بومی آمازون برای نیایش و آوازخوانی در اطراف آن جمع میشوند و بازدیدکنندگان هم به آن‌ها ملحق میشوند. فقط باید مراقب باشند داخل آب نیفتند تا تبدیل به سوپ لذیذ آدمخواران نشوند.

 

رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

 

جنگ‌های قبیله‌ای

در بعضی قسمت‌های جنگل آمازون, جنگ‌های طولانی بین قبایل جریان دارد. آن‌ها مدام به هم حمله میکنند, مردان رقیب یک دیگر را می کشند و زنان جوان رابه اسارت می گیرند. این جنگ‌ها بدون اخطار شروع میشوند و خشونت آن‌ها غیرقابل یقین هست. آن‌ها از سلاح‌های ابتدایی, اما کشنده استفاده میکنند.

 

به دلیل احتمال حمله, شمار زیادی از قبایل چادرنشین هستند. آن‌ها مجبورند مدام به قسمت‌های مختلف جنگل مهاجرت کنن تا از دشمنانشان دور بمانند. این جنگ‌ها جمعیت قبایل را محدود نگه می‌دارد و مانع رونق آن‌ها میشود.

 

رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

 

ماری که بیش از ۹ متر طول دارد

درسال ۱۹۲۲ یک کشیش کاتولیک به نام پدر ویکتور هینز به رودخانه آمازون دربخش دورافتاده‌ای از برزیل در منطقه پارا رفته بود. او گزارش داد که ماری دیده که بیش از ۲.۵ متر طول داشته هست. هفت سال بعد وقتی کشیش باز به همان منطقه رفت مجدد مار را دید. دومین بار مار در آب شنا می‌کرد و چشمانش آنقدر بزرگ بود

 

که ابتدا آن‌ها رابا چراغ‌های قایق اشتباه گرفت. مارهای بوآ که ۳ تا ۹ متر طول دارند در جنگل‌های آمازون عادی هست. البته مارهای بزرگتری هم وجود دارند.

 

رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

 

 

آمازونی‌های آدم ندیده

به گزارش تالاب شمار زیادی از مردم قبایل بومی در مناطقی زندگی می‌کنند که هیچ ارتباطی با بقیه جهان ندارند. زندگی آن‌ها بر اساس رابطه با طبیعت هست که مردم دنیای نوین احتمالا هرگز آنرا درک نمی‌کنند. آمازون منطقه‌ای غنی و هم چنین «شش‌های زمین» هست. همه درختان و گیاهان اکسیژن ساخت کرده و هوا را از کربن دی اکسید

 

که منبع تغییرات آب و هوایی هست پاک میکنند. این یکی از دلایل اصلی نیاز به نجات جنگل‌های آمازون هست. شمار زیادی از داروهای موثر از گیاهان و منابع این جنگل کشف شده اند. برای نظیر, آسپیرین که شایع‌ترین داروی مسکن جهان هست از یک ماده شیمیایی ساخته میشود که از پوست درخت استخراج میشود.

 

هزاران داروی موثر بالفعل وجود دارند که هنوز کشف نشده اند. تنها یک درصد از گونه‌های گیاهی و درختان دقیقا لیست و محاسبه شده اند. درصد کمی ازآن‌ها از نظر خاصیت درمانی مورد آزمایش قرار گرفته اند. آمازون واقعا یکی از گنجینه‌های جهان هست که همه ی باید قدرش را بدانیم

 

سر سنگی باستانی کنده کاری شده

این سر حکاکی شده در دهه ۱۹۵۰ در بخشی از آمازون کشف شد که با داشتن سرهای سنگی بزرگ معروف هست. این یکی انحصار به فرد هست, زیرا خصوصیت‌های صورت آن شباهتی به مردم بومی ندارد. یک باستان شناس دریک فیلم مستند سال ۲۰۱۲ متوجه شد که این سر نشان دهنده هیچ یک از فرهنگ‌های پیش از تاریخی نیست

 

که موقعساخت سر وجود داشته اند. در عوض, خصوصیت‌های صورت شبیه قفقازی هاست که جای تعجب دارد, زیرا هیچ ارتباطی بین مردم بومی و سفید پوست‌ها مقدور نبوده هست. بعضی معتقدند که سفیدپوستی که دراین سنگ نمایش داده شده یک بازدیدکننده فرا زمینی بوده به مردم بومی کمک کرده

 

با تکنولوژی مورد نیاز برای استخراج سنگ و کنده کاری سر و انتقال آن از معدن به جنگ آشنا شوند. جالب هست که نگاه این سر رو به آسمان هست. شورشیان این سر را ویران کرده اند, با این حال مقدور هست سرهای دیگری هم وجود داشته باشد که نیاکان همین قبایل آن‌ها را ساخته اند.

 

رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

 

دام عنکبوت

یک عنکبوت کوچک شگفت انگیز در جنگل آمازون وجوددارد که هنوز نام ندارد. این عنکبوت توانایی دفاعی انحصار به فردی دارد که می‌تواند طعمه‌ای بسازد که بسیار بزرگتر از خودش هست و آنرا در میان تارهای خود قرار می دهد تا شکارچیان را بترساند. این عنکبوت برای ساخت مجسمه طعمه عنکبوت که بسیار واقعی بنظر می رسد,

 

از قسمت هایی از تارش, آلودگی هایی که دراین قسمت جمع شده اند, قسمت هایی از حشرات و مو های ریخته خود استفاده میکند. این طعمه برای سایر حشرات جنگل ترسناک هست. این تنها گونه شناخته شده عنکبوت هست که از این طریق استفاده میکند و احتمالا عنکبوت جدیدی هست که جدیداً کشف شده هست.

 

رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

 

عنکبوتی که اندازه توپ بسکتبال هست

اگر عنکبوت قبلی به اندازه کافی برایتان جالب نبود عنکبوت واقعی دیگری رابه شما معرفی میکنیم که به اندازه یک توپ بسکتبال هست. رتیل هایی در جنگل آمازون ونزوئلا وجود دارند که بسیار بزرگ هستند. بومیان ادعا می‌کنند عنکبوت هایی را دراین منطقه دیده اند که وقتی روی پاهای عقب خود بلند میشوند به اندازه انسان هستند.

 

حکایت هایی درباره سگ هایی وجوددارد که از طریق این عنکبوت‌ها شکار و خورده شده اند. حکایت دیگر درباره بچه‌ای می گوید که از طریق یک عنکبوت غول جسد برده شده هست. درسال ۲۰۰۸ گروهی از کاشفان به دنبال پیدا کردن چنین عنکبوت هایی به آمازون رفتند و توانستند عنکبوتی به اندازه یک توپ بسکتبال پیدا کنند, اما نتوانستند عنکبوتی به اندازه انسان پیدا کنند. با این حال به این معنی نیست که چنین عنکبوتی وجود ندارد.

 

رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

 

بومیان بلند قد و سفید پوست

یکیدیگر از شواهد رابطه سفیدپوستان با قبایل بومی آمازون این عکس هست که مردم سفید پوست و قدبلندی از آمازون را نشان می‌دهد. رئیس این قبیله بیش از ۲.۱ متر قد دارد و زنان هم دقیقا قدبلند هستند. آن‌ها آدمخوار هستند. این قبیله اولین بار در قرن هجدهم از طریق کاشف اسپانیایی کشف شد.

 

او درسال ۱۵۴۲ درباره برخوردش با این قبیله نوشت و وصف کرد که آن‌ها بسیار بلند قد و سفید پوست هستند و چشمان آبی و مو های بلوند دارند. آن‌ها بومی هایی با ظاهر اروپائی بودند که در منطقه بسیار دور افتاده‌ای از جنگل آمازون زندگی می کردند. آخرین مواجهه ثبت شده از طریق الکساندر همیلتون رایس درسال ۱۹۲۵ بود که این عکس هم گرفته شد. مقدور هست نوادگان عکس بالا هنوز هم زنده باشند.

 

رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

 

ماریکوکسی «Maricoxi»

ماریکوکسی آمریکای جنوبی شبیه پاگنده‌های آمریکای شمالی هست. ماریکوکسی‌ها شبه انسان‌های بزرگ و شبیه میمونی هستند که میتوانند ۳.۶ متر رشد کنند. آن‌ها مانند انسان‌های شروع زندگی می‌کنند. با استفاده از تیر و کمان شکار میکنند و دهکده‌های کوچک می‌سازند.

 

کاشف بریتانیایی معروف, کلنل پرسی اچ. فاوست «Colonel Percy H. Fawcett» آن‌ها را درسال ۱۹۱۴ کشف کرد. کلنل آن‌ها را بسیار مو دار وصف کرد که تنها با خرخر کردن گفت‌وگو میکنند و وقتی به دهکده آن‌ها نزدیک شوید مانند دشمن با شما برخورد میکنند. کلنل همراه با تیمش مجدد درسال ۱۹۲۵ به آن منطقه بازگشت

 

و به دنبال شهر گم شده‌ای گشت که شایعه شده بود در جنگل وجوددارد. او و کل تیمش مفقود الاثر شدند. هیچ کس نمیداند چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده هست. احتمالاً از طریق ماریکوکسی‌ها کشته شده باشند.

 

رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

 

 

مپینگواری «Mapinguari»

این جانور با مو های قرمز قهوه‌ای و چنگال‌های تیز خود بسیار ترسناک بنظر می‌رسد. وقتی روی پاهای عقب خود می‌ایستد بیش از ۱.۸ متر قد دارد. با این حال, گوشتخوار نیست. این جانور گیاهخوار هست و قسمت‌های داخلی و نرم درختان رابا استفاده از پنجه‌های خود می‌خورد. این جانور طبق معمولً

 

در جنگل‌های آمازون بولیوی و برزیل دیده می‌شود. او شب‌ها به دنبال علوفه به عنوان غذا می گردد و تا جاییکه مقدور هست از آدم‌ها دوری میکند. بهمین دلیل به ندرت دیده میشود. اگر آنرا در جنگل دیدن نمایید با صدای بلند و جیغ مانند خود کوشش میکند شما را بترساند. این جانور چنان بوی بدی دارد

 

که به قول مردم بومی باعث میشود موقعیت خودرا گم کنید. این جانور از آب دوری می‌کند و دوست دارد گله وحشی پکاری‌ها را همراهی کند که پستانداران کوچکی شبیه خوک هستند.

 

رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

شهر غول‌ها

این شهر گم شده درسال ۲۰۱۲ در جنگل‌های آمازون اکوادور کشف شد. نقطه مرکزی شهر یک هرم عظیم هست که ۷۸ متر بلندی دارد. از آنجا که همه ی چیز دراین شهر در مقیاس بزرگی وجوددارد نام آنرا شهر غول‌ها گذاشته اند. نه تنها ابعاد ساختمان ها, بلکه اندازه ابزارهای دستی هم بسیار بزرگ هست.

 

این ابزار‌ها آن‌قدر بزرگ بودند که غیرممکن هست یک انسان معمولی توانا به استفاده ازآن‌ها بوده باشد. علاوه بر این, سنگ هایی که برای ساخت شهر استفاده شده اند بسیار عظیم و فاصله معدنی که ازآن استخراج شده اند بسیار دور بوده هست. محققانی که اینسایت را مطالعه کرده اند عقیده دارند

 

به گزارش تالاب افرادی که این شهر را ساخته اند بین ۳. ۶ تا ۴. ۸ متر بوده اند. هم چنین انواع خاصی از تکنولوژی را داشته اند که به آن‌ها اجازه می‌داده سنگ‌ها را از چنین فاصله‌ای بیاورند و با دقت لیزر برش دهند. باستان شناسان میگویند درست مانند راز اهرام مصر باستان که هیچ تکنولوژی شناخته شده‌ای وجود نداشته که در آن زمان به چنین شهری دست یابند.

 

رسومات عجیب انسان ها در جنگل آمازون (عکس)

 

جدیدترین مطالب سایت