مردان وحشی بورنئو با توانایی عجیب (+تصاویر)

مجموعه : عجیب ترین ها
مردان وحشی بورنئو با توانایی عجیب (+تصاویر)

مردان وحشی بورنئو با توانایی عجیب

 

در جهان عجایب فراوانی وجود دارد یکی از انها ماجرای مردان وحشی بورنئو با توانایی عجیب بوده است.

 

آنها را مردان وحشی صدا می‌زدند. گفته شد در یک جنگ دریایی این مردان عجیب و غریب شکار شده‌اند، مردانی که با وزن کمتر از 30 کیلوگرم می‌توانستندوزنه‌هایی با بیش از 100 کیلو را بلند کنند.

 

«مردان وحشی بورنئو»، این مام را روی برادران کوتوله‌ای گذاشته بودند که در سیرک بارنوم نمایش اجرا می‌کردند. آنها از شخصیت‌های محبوب و جذاب سیرک بارنوم به شمار می‌رفتند زیرا با وجود کوتوله بودن قادر به انجام کارهای عجیب و خارق‌العاده‌ای بودند که همه تماشاگران را به وجد می‌اورد.

 

از تولد تا ورود به سیرک :

«واینو و پلوتانور» نام‌های مستعار هیرام و بارنی داویس بود. آنها در حقیقت دو برادر از یک خانواده کشاورز اهل مورنت‌ورنون اوهایو بودند که به یک نوع بیماری روانی مبتلا بودند.

 

فاصله سنی هیرام و بارنی دوسال بود یعنی یکی از انها در سال 1825 و دیگری سال 1827 متولد شده بود. این دو برادر یک متر و یک سانتی متر بیشتر قد نداشتند و با این قد کوتاه وزن آنها به کمی بیش از 30 کیلوگرم می‌رسید. آنها اندامی بسیار کوچک و لاغر داشتند به طوری که اگر موهای بلند خود را کوتاه می‌کردند مطمئنا با پسر‌بچه‌ها اشتباه گرفته می‌شدند.

مردان وحشی بورنئو با توانایی عجیب (+تصاویر)

کشف هیرام و بارنی :

سال 1850 سیرک بارنوم به محل زندگی برادران کوتوله در اوهایو رفت. در آنجا بود که صاحب سیرک این دو برادر را دید و از آنها دعوت کرد تا در سیرک مشغول به کار شوند.

 

در سیرک بارنوم رسم بر این بود که همه افرادی که نمایش می دادند می‌بایست داستان زندگی خود را برای هر چه هیجان انگیزتر شدن نمایش‌ها و جذب تماشاچی بیشتر روی صحنه تعریف کنند اما هیچ‌یک از این داستان‌های زندگی واقعیت نداشت.

 

وقتی هیرام و بارنی را به سیرک آوردند داستان زندگی‌ای که برای انها اعلام شد اصلا باور کردنی نبود.

 

در همه جا اعلام کردند در سیرک بارنوم دو برادر از بورنئو، سومین جزیره بزرگ جهان که در اندونزی واقع است، آورده‌اند.

 

می‌گفتند که ملوان‌ها برای به دام انداختن آنها بسیار تلاش کرده‌اند و پس از یک جنگ وحشیانه توانسته‌اند هیرام و بارنی را به دام بیدازند.

 

سیرک به هر کجا که می‌رفت همه برای دیدن قدرت باورنکردنی کوتوله‌ها صف می‌کشیدند. همه سعی می‌کردند هر طوری شده بلیت نمایش را به دست بیاورند تا شاید شانس کشتی گرفتن با آنها را داشته باشند و ببینند که چگونه هریک از آنها تا وزن 136 کیلوگرم را می‌توانند بلند کنند.

 

هیرام و بارنی همکاری خود را با سیرک بارنوم تا 25 سال ادامه دادند. آنها توانستند در این مدت 200 هزار دلار درآمد داشته باشند که در ان زمان پول بسیار زیادی به شمار می‌رفت.

 

مرگ هیرام و پایان کارک

با رسیدن سال 1905، هیرام از دنیا رفت و بارنی تنها ماند. با مرگ یکی از مردان وحشی بورنئو دیگر صحنه نمایش جایی برای بارنی نداشت زیرا تماشاچی‌ها دیدن دو برادر کنار هم را دوست داشتند، برای همین بارنی از دنیای نمایش خداحافظی کرد و هفت سال بعد یعنی در سال 1912 او نیز از دنیا رفت.

 

جدیدترین مطالب سایت