روش هایی مناسب برای ترک کردن راحت سیگار

مجموعه : ترک اعتیاد
روش هایی مناسب برای ترک کردن راحت سیگار

چگونه به راحتی سیگار را ترک کنیم ؟ 

 

ترک کردن سیگار کار بسیار سختی برای افراد هست در ادامه میتوانید با روش هایي مناسب برای ترک کردن راحت سیگار تالاب را دنبال نمایید. 

 

خرد خرد آشامیدن و خوردن

ترک کردن راحت سیگار , خوردن مکرر آب خنک میتواند جای گزین کشیدن سیگار شود. همینطور، دوپامین یک ماده شیمیایی هست که در مغز توزیع میشود و میتواند باعث کم شدن خلق و خوی بد انسان شود.

 

به پاداش هاي جای گزین دقت داشته باشید

شما میتوانید خیلی زود از مزایای زندگی فارغ از دود لذت ببرید. لیستی از تغییرات مثبت را از زمانی که آغاز به دیدن شان میکنید، با خود نگاه دارید. انها می‌تواند حاوی بازرسی احساسات، صرفه جویی در هزینه، بوی بهتر، بهتر شدن مزه غذاها و پر انرژی تر شدن شما باشند.

 

بیشتر مسواک بزنید

یکی از فوائدی که پس از ترک سیگار فورا به چشم شما می‌آید این هست که دهان شما بوی بهتری می‌دهد و نفس شما نیز از بوی بهتری برخوردار میشود.

 

از خوردن الکل اجتناب کنید

مصرف مواد الکل دار یکی از رایج ترین چیزهایی هست که افراد رابه سوی مصرف سیگار متمایل می‌کند. الکل بر روی تعهدتان تاثیر می‌گذارد و می‌تواند قولی که بخود دادید را از بین ببرد.

 

در مناطقی که امکان کشیدن سیگار وجود ندارد، حضور یابید

ازآن دوران که خواهان ترک سیگار شدید می‌توانید در مکان هایي حضور یابید که امکان کشیدن سیگار وجود ندارد؛ بطور مثال: سینما، کتابخانه و یا فروشگاه. اماکن دیگر می‌تواند گرایش شما رابه کشیدن سیگار افزایش دهد.

 

دلایل تان برای ترک سیگار رابه ذکر بیاورید

لیستی از دلایلی که برای ترک سیگار دارید را تهیه کنید. آنرا در هر جایی که حضور زیادی دارید قرار دهید. بطور مثال آشپزخانه، سر کاار، کنار شیشه دستشویی. انها را در اماکنی قرار دهید که به سادگی بتوانید نگاهی به آن بیاندازید. بعضی از افرادی که اقدام به ترک سیگار کرده اند بیان داشته اند نگاه به عکس خانواده و فرزندانشان در امر ترک سیگار بسیار مفید بوده هست.

 

فعالیت هر روز داشته باشید

ورزش کردن توانایی این رابه شما میدهد تا بتوانید حواس خودرا از تمایل به کشیدن سیگار پرت کنید. زمانی که شما فعالیت میکنید، خودرا از دسترس مواد شیمیایی که به حلق و خوی شما آسیب میرساند دور نگه داشته و اضطراب را کاهش میدهید.

 

تقویم تان را پر کنید

در طی هفته هاي نخستینی که اقدام به ترک سیگار نموده اید، جدولی از چزیهایی که می‌خواهید یا نیاز به انجام شان دارید ایجاد کنید. برنامه هایي برای صرف وعده هاي خوراکی با خانواده و رفقا فراهم کنید، و تلاش کنید تا از کشیدن سیگار اجتناب ورزید.

 

چیزهای دیگری را درون دهان خود بگذارید

بخشی از تمایل به سیگار کشیدن به این علت هست که چیزی در دهان خود می‌گذارید. هنگامه ترک سیگار میتوانید به جویدن آدامس هاي بدون قند، آب نبات هاي سخت مشغول شوید.

 

شاهراه زندگی تان را ایمن سازید

از بعضی افراد بخواهید آن دوران که به حمایت احتیاج دارید کنارتان باشند.. برترین انتخاب می‌تواند دوستی باشد که سیگار را ترک کرده هست.

 

بهرهگیری از کافئین را محدود سازید

کافئین به بعضی افراد کمک می‌کند تا صبح بیدار بمانند و وقتی خسته میباشند هوشیار بمانند. اما این باعث می‌شود تا احساس تنش، ترس و اضطراب در دیگران ظاهر شود. اگر کافئین مسبب ایجاد حس تنش و اضطراب در شما میگردد، کنارش بگذارید.

 

به حالت هاي بد دقت کنید

حالت هاي نامناسب مثل اضطراب، عصبانیت و ناامیدی دلایل دیگری میباشند که غالباً افراد رابه سوی کشیدن سیگار سوق می‌دهد. حالت هاي بد برای همه ی افراد رخ می‌دهند. راه هایي را بیابید تا شما را از این حال در بیاورند. مثلا بودن با رفقا، یا انجام کارهای لذت بخش.

 

از افراد مزاحم دوری کنید

اگر چه حضور رفقا وخانواده میتواند حمایت کننده باشد ولی همواره این طور نیست. بلکه بعضی می‌توانند تصمیم به ترک سیگار رابا خلل روبه‌رو سازند.

 

در مسیر بمانید

زمانی که شما در دوهفته اولیه ترک سیگارید، شما در مسیری هستید که عمری آزاد از نیکوتین باشید. اما در هنگام اختلال به ذکر بیاورید که اتفاقی زودگذر به معنای شکست شما نیست.

 

جدیدترین مطالب سایت