تاثیرات روانی و جبران ناپذیر استفاده از ماده گل

مجموعه : ترک اعتیاد
تاثیرات روانی و جبران ناپذیر استفاده از ماده گل

مواد گل چه عوارضی دارد ؟ 

 

گل نام مواد مخدری است که امروز بساط جوانان شده است و یک روانگری بیش نیست در ادامه می توانید با تاثیرات روانی و جبران ناپذیر استفاده از ماده گل تالاب را دنبال نمایید. 

 

ماری‌جوانا «Marijuana» یا حشیش «Hash» یا نام شایع آن “گل” از جمله موادمخدر کند کننده فرایند هاي طبیعی بدن است، بدین معنی که با تاثیرگذاشتن بر پیام رسان هاي عصبی، سرعت انتقال انها از مغز به بدن را کاهش می‌دهد.

 

حشیش نوعی ارام بخش خفیف است که مصرف آن باعث احساس آرامش و خواب عمیق میشود که البته ادامه مصرف آن باعث مشکلات بسیاری خواهد شد.

 

به گزارش تالاب بعلاوه این ماده مخدر دارای خاصیت توهم زایی خفیف نیز می باشد، بدین معنی که فرد تاحدودی حقایق ها رابا اوهام و خیالات ترکیب می‌کند.
حشیش رابا نام هاي گوناگونی از جمله ماری جوانا، علف، گراس، وید،بنگ، پات، و سیگاری نیز می‌شناسند. 

 

ماری‌جوانا طبق معمول به صورت کشیدنی و یا خوردنی مصرف میشود و به سه شکل زیر موجود است:

برگ خشک شده گیاه کانابیس یا شاهدانه که در سیگار خالی یا لول هاي کاغذی ریخته شده و کشیده می‌شود «سیگاری» و شایع ترین روش مصرف به شمار می‌آید.

 

شیره خشک شدن گیاه که طبق معمول به تنباکو مخلوط شده و سپس کشیده میشود و یا گاهی ازآن برای تهیه غذا یا طبخ کیک و شیرینی استفاده می‌شود.

 

به صورت قرص و یا اسپری دهانی برای درمان بعضی از بیماری هاي مزمن ذهنگامی که دود حشیش از طریق ریه ها وارد بدن میشود، اجزای آن به سرعت وارد جریان خون شده و به سوی مغز و سایر قسمت هاي بدن هدایت می‌شوند.

 

احساس نشئگی و لذتی که از مصرف حشیش به فرد دست میدهد ناشی از چسبیدن عناصر تشکیل دهنده آن به گیرنده هاي کانابینوئیدی در مغز می باشد. گیرنده هاي عصبی نوعی از سلول هاي مغز هستند که بعضی از مواد می‌توانند برای مدتی به آن چسبیده و تاثیرات خاصی را در بدن ایجاد کنند.

 

به گزارش تالاب عناصر موجود در دود حشیش نیز بر روی همین سلول ها و پالس هاي عصبی آن تاثیر می گذارند. اکثر این گیرنده هاي عصبی در قسمتی از مغز قراردارند که بطور مستقیم در احساس لذت، حافظه، تمرکز، احساسات و درک از دوران نقش دارند و بنابر این تاثیرات مصرف حشیش نیز باعث تحریک و یا اختلال دراین قسمت ها می‌شود. علاوه بر قسمت هاي فوق، اجزای تشکیل دهنده حشیش، چشم ها، گوش ها، پوست و معده را نیز تحت تاثیر قرار میدهند.

 

اثرات مصرف حشیش به صورت غذایی حدودا یک ساعت بعد ظاهر میشوند و همین باعث میشود که مصرف کنندگان بتوانند به سادگی حجم زیادی ازآن را مصرف کنند. در صورتی که حشیش کشیده شود، اثرات آن به سرعت نمایان میشوند.

 

با این حال مصرف تدخینی به صورت طولانی مدت میتواند اثرات جانبی بیشتری برای فرد به همراه داشته باشد. حشیش به شکل صنعتی «مصنوعی» نیز ساخت میشود که خطر مصرف آن به مراتب بیشتر از حشیش طبیعی است.

تاثیرات روانی و جبران ناپذیر استفاده از ماده گل

عوارض و تاثیرات مصرف ماده مخدر گل

 

اگر چه تعداد زیادی از افراد تصور میکنند چون حشیش یک گیاه است و به صورت طبیعی ساخت می‌شود مصرف آن خطر چندانی به همراه ندارد، ولی حقایق این است که مثل تنباکو، مواد شیمیایی موجود در حشیش نیز خطرناک بوده و می‌توانند مشکلات زیادی برای سلامتی فرد در پی داشته باشند.

 

مصرف دائمی حشیش، ریسک بروز اختلالات روانی آنرا تا دو برابر افزایش داده و می‌تواند باعث ابتلا به شیزوفرنی شود. مطالعات انجام شده نشان داده است که بین مصرف حشیش در گذشته و بروز عوارض ذهنی در آینده به خصوص برای کسانی که از لحاظ ژنتیکی آسیب پذیر هستند، رابطه محکمی وجوددارد.

 

در صورتی که فرد پیشینه مشکلات روحی و روانی، افسردگی و یا پارانویا را داشته باشد، مصرف حشیش باعث بدتر شدن وضعیت و تشدید اینگونه مشکلات خواهد شد. 

 

به گزارش تالاب برای کسانی که دچار مشکلات قلبی هستند، مصرف حشیش باعث افزایش تپش قلب و فشار خون شده و میتواند خطر ساز باشد. علاوه بر آن، مصرف طولانی مدت و دائمی حشیش میتواند باعث ایجاد احساس خستگی مفرط و بی انگیزگی و همینطور کاهش میزان تمرکز و کیفیت یادگیری می‌شود.

 

علاوه بر این استفاده دائمی از حشیش باعث کاهش کیفیت اسپرم در مردان، و پیشگیري از تخمک گذاری در زنان میشود. مصرف حشیش در دوران بازداری باعث آسیب رسیدن به جنین میشود.

 

مصرف مداوم حشیش باعث توسعه یافتن بیماری اعتیاد و مزمن شدن آن می‌شود. معتادان به حشیش همه ی وقت خودرا صرف پیدا کردن، خریدن، و مصرف کردن آن میکنند.

 

انها حتی در شرایطی که سایر جنبه هاي زندگی مثل خانواده، تحصیل و یا کارشان به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد نیز نمیتوانند اعتیاد خودشان را بازرسی کنند. معتادان حشیش دچار تلورانس و مقاوم شدن بدن میشوند و برای رسیدن به همان لذت و نشئگی قبلی باید مقدار بیشتری مواد مصرف کنند.

 

در صورتی که انها نتوانند میزان کافی مواد مصرف کرده و یا تصمیم به متوقف کردن مصرف بگیرند با عوارض خماری رو به رو می‌شوند. بعضی از این عوارض عبارتند از:

تاثیرات روانی و جبران ناپذیر استفاده از ماده گل

حرص و ولع مصرف

کاهش اشتها

مشکلات خواب

از دست دادن وزن

پرخاشگری و عصبانیت

تحریک پذیری

بی قراری

کابوس هاي شبانه

 

این عوارض طبق معمول ١٠ ساعت پس از قطع مصرف شروع شده و تا یک هفته ادامه پیدا میکنند.

تاثیرات روانی و جبران ناپذیر استفاده از ماده گل

 

جدیدترین مطالب سایت