ماده مخدر کروکودیل را بیشتر بشناسید

مجموعه : ترک اعتیاد
ماده مخدر کروکودیل را بیشتر بشناسید

ماده مخدر کروکودیل و شناخت آن

 

با ورود ماده هاي مخدر اخیر که در مشخص نیستند از چه نوع از ماده ها ساخته می‌شود برای بهتر شناختن این مواد با ما همراه باشید بابهترین ها از خانواده هاي عزیز خواهشمندیم با شناخت مواد مخدر گوناگون آگاهی خود را بالا ببرند تا گذشته از اتفاق افتادن برای فررزندانشان راه حلی پیدا کنند

 

به گزارش تالاب:دزومرفین از مشتقات ماده مخدر هروئین هست که تاثیرات تسکین وآرام بخشی بسیار سریع وقدرتمندی دارد. این ماده مخدر نخستین بار درسال ۱۹۳۲کشف شد و قدرت آن ۸ تا ۱۰ برابر اکثر از مرفین هست.درابتدا دزومرفین در کشور سوئیس با برند پرمونید به خاطر واکنش سریع در مواردی مثل، تهوع و دپرسیون تنفسی مورد بهرهگیری قرار میگرفت.

 

ماده مخدر کروکودیل را بیشتر بشناسید

 

دزومرفین نسبت به مرفین مسکن قویتری هست و خیلی سریع جذب میشود و نیمه عمر کوتاه تری دارد و بعنوان یک مسکن، داروی خوبی محسوب میشود.به همین علت بود که بعنوان دارو در ابتدا ساخته شد و در اروپا به طور محدود مورد بهرهگیری قرار گرفت این دارو جزو داروهای توهم زا نیست و اکثر نشئگی ایجاد میکند و با شیشه و مت آمفتامین متفاوت هست.

 

ماده مخدر کروکودیل را بیشتر بشناسید

ماده مخدر کروکودیل و شناخت آن

 

سوء استفاده از دزومرفین

کروکودیل برای نخستین بار در شرق و مرکز سیبری درسال ۲۰۰۲ گزارش شد، اما از آن به بعد بلافاصله در روسیه و کشور های همسایه آن شیوع پیدا کرد.درسال ۲۰۱۰ دزومرفین درکشور روسیه به خاطر ساخت مخفیانه شیوع پیدا کرد. تخمین زده میشود ۱۰۰ هزار نفر در روسیه و۲۰ هزار نفر در اوکراین به این ماده بسیار خطرناک اعتیاد پیدا کرده اند.یکی از دلایلی که این ماده مخدر درحال گسترش سریع در تعداد زیادی از نقاط دنیا هست سادگی ساختن آن و دسترسی افراد کم درآمد به آن هست .

 

ماده مخدر کروکودیل را بیشتر بشناسید

 

چرا نام کروکودیل

نکته مهم در باره این مواد مخدر، اسمی هست که برای آن گزینش شده هست که چرا به این ماده کروکودیل گفته میشود؟چون وقتی این ماده از طریق تزریق وارد رگ مصرف کننده می‌شود به علت حل نشدن کامل درخون به صورت توده در می‌آید، این ماده مخدر، شروع به ایجاد عفونت هاي پوستی کرده و تخریب جزئی بافت بدن از همان ناحیه تزریق آغاز میشود، رنگ پوست سبز و ناهموار شده و مثل پوست کروکودیل میشود.

 

ماده مخدر کروکودیل را بیشتر بشناسید

چرا کروکودیل محبوب شد

 

کروکودیل یک ماده مخدر زامبی هست، چیزی که کروکودیل را تا این حد وحشتناک کرده، این هست که این ماده بدن مصرف کننده را آهسته آهسته از درون متلاشی می‌کند زخم هایي که کروکودیل ایجاد میکند با زخم هاي دیگر متفاوت هست و مستقیما سر وقت استخوان ها می‌رود و با ایجاد کردن زخم هاي عمیق «قانقاریا » و در نهایت فاسد شدن قسمت هاي بدن جان مصرف کننده را می‌گیرد.

 

ماده مخدر کروکودیل را بیشتر بشناسید

 

شبه هروئین

کروکودیل از جهات بسیاری شبیه هروئین هست اما ماندگاری کمتری دارد. اما بسیار قوی‌تر از هروئین هست و خواص نشئه کنندگی و ضد دردی قویتری دارد. هروئین به طور معمول هنگام بهرهگیری ۶ تا ۸ ساعت فرد را در حالت نشئه نگه می دارد.اما نشئگی کروکودیل یا دزومرفین بسیار کوتاه و در حد یک ساعت نیم هست.

 

همین خاصیت نشئگی کوتاه تر و نیمه عمر کوتاهی که این ماده دارد درصد اعتیاد آوری آن را بالا میبرد. این ماده مخدر بعنوان جایگزینی برای هروئین تبدیل شده زیرا قیمت آن به مراتب پایین تر از هروئین هست، اما به علت اینکه مواد خطرناکی در آن وجود دارد از هروئین کشنده تر هست.ماده مخدر کروکودیل خانگی از ترکیب مواد شیمیایی با بنزین، تینر، ید، اسید کلریدریک یا همان جوهر نمک و … ساخت میشود،

 

ساخت کنندگان این ماده مخدر از بنزین بعنوان ماده حلال و از سایر مواد ترکیبی بعنوان واکنش دهنده بهرهگیری میکنند تا مواد شیمیایی به این ماده مخدر تبدیل شود.کارشناسان مبارزه با مواد مخدر ایران میگویند، ورود این ماده را به بازار هاي ایران شنیده ایم اما نه تایید میکنیم نه رد می‌کنیم واین موضوع در دست بررسی هست.

 

ماده مخدر کروکودیل را بیشتر بشناسید

 

شباهت و تفاوت کروکودیل با کراک

کروکودیل شباهت ها و تفاوت هایي با کراک در ایران دارد، ماده مخدر کراک در ایران و کروکودیل در روسیه هر دو دارای مخدری به نام دزومرفین میباشند که از کدئین ساخته میشود، با این تفاوت که در کروکودیل فقط دزومرفین هست ولی در کراک ایران، اضافه بر دزو مرفین موادی چون کافئین وجود دارد.پس میتوان گفت، کراک ایران هروئین فشرده نیست، ماده مخدر کراک در ایران و کروکودیل در روسیه برای افراد کم درآمد طراحی شده هست زیرا ساخت آن آسان و سریع و ارزان هست.

 

ماده مخدر کروکودیل را بیشتر بشناسید

 

ترک ندارد و درمانش دشوار است

باتوجه به خواصی که این ماده دارد و شبیه مرفین هست، از نظر درمانی شبیه هروئین هست ولی جدیت اکثر و اراده قویتری در درمان نیاز دارد و همکاری بیمار در درمان بسیار تعیین کننده هست. افراد معتاد به هروئین این شانس را دارند که بتوانند اعتیاد خود را ترک کنند، اما درمورد کروکودیل موضوع متفاوت هست، کرکودیل تقریبا هیچ کس را زنده رها نمی‌کند.

 

اما به طور کلی میتوان از متادون و درمان هاي جایگزین بهرهگیری کرد. گرچه باید دقت داشت که عوارض هاي پوستی این مریضی قابل درمان نیست و درمان بسیار سختی دارد، چون اگر این عفونت ها رگ هاي پوست را از بین ببرد، دارو به راحتی به این ضایعات نمی رسد، به این ترتیب فردی که آن را بهرهگیری می‌کند با خودش فکر میکند

 

اگر عفونتی هم ایجاد شد، میتواند درمانش کند، غافل از اینکه نابودی شریان ها مانع از رسیدن دارو به محل عفونت میشود و چون عفونت هاي پوستی و خونی شدیدی ایجاد می‌کند گفته میشود، با هر دوز مصرف، یک سال از عمر فرد مبتلا به کروکودیل کاسته می‌شود. استعمال کنندگان کروکودیل کمتر از دوسال عمر می‌کنند.

 

ماده مخدر کروکودیل را بیشتر بشناسید

 

چرا کروکودیل محبوب شد

علت اینکه این ماده در روسیه و اوکراین خیلی زود اکران شد این بود که ساخت آن ارزان بود و قیمت پایینی نسبت به مواد مخدر دیگر و نشئگی بیشتری نسبت به انها داشت و تعداد زیادی از افراد به جای اینکه دنبال کراک و شیشه بروند به دنبال کروکودیل رفتند.

 

جدیدترین مطالب سایت