نکاتی مهم برای آماده سازی دانش آموزان برای رفتن به مدرسه

مجموعه : بهداشت کودک
نکاتی مهم برای آماده سازی دانش آموزان برای رفتن به مدرسه

آماده سازی دانش آموزان به مدرسه 

اول مهر هنگام رفتن دانش آموزان به مدرسه هستش و باید والدین به چند نکته کلیدی دقت کنند در ادامه می‌توانید ما را دنبال نمایید .

 

به گزارش تالاب آغاز مدرسه برای هر بچه مدرسه‌ای سخت است. البته هستند بچه‌هایی كه مدرسه را برای دیدار مجدد رفقا، بازی و شیطنت دوست دارند.از گروه دوم كه استثنا هستند! بگذریم، انچه بچه‌ها را برای مدرسه رفتن تشویق می‌كند، خرید وسایل مدرسه است. چراكه پریشانی و هیجان كودكان برای آغاز مدرسه،

 

لابه‌لای‌ بوی نویی كیف، برق كفش نو، دفترهای رنگارنگ، رنگ‌های متنوع مداد و خودكار و… گم می شود و به انها كمك می‌كند مجدد همه ی ی قید و بندهای مدرسه را بردباری كنند‌ اما جدا از رنگ و زیبایی و پروژه لوازم مدرسه، باید با بچه‌ها همراه شد كه وسایل رابه درستی گزینه كنند تا دچار صدمه جسمی نشوند.

 

تأثیر منفی استفاده طولانی از كوله‌پشتی نامناسب
گردن درد و سردرد ناشی از فشار كوله بر اعصاب و عضله‌های این نواحی
صدمه به ستون فقرات و خروج آن از محور اصلی

 

كاهش گنجایش تنفسی و فشار به قفسه سینه به‌دلیل سنگینی كوله و كشش به عقب كوله
ایجاد برجستگی در استخوان‌های كمر و پشت و ایجاد تحدب در این بخش‌ها كه به آن حالت گوژپشتی می گویند‌
درد عضلانی و گرفتگی عضلات كمر- لگن

 

مراقبت از موها در مدرسه
مقنعه و روسری، اگر چه موها را از صدمه گرد و خاك پشتیبانی می‌كنند‌ اما از آن طرف هواخوری و استفاده از آفتاب را برای موها كم می‌كنند. به همین دلیل ممكن است عوارضی مانند قارچ‌ پوستی، موخوره، كدری رنگ مو و… دیده شود. بنابر این با آغاز فصل درس و مدرسه و استفاده از مقنعه در كودكان باید به سلامت مو های انها بیشتر دقت كرد.

 

در مدرسه آزاد باشند
باید شرایط در مدرسه طوری فراهم شود كه بچه‌ها حتماً در مدرسه و سر كلاس، مقنعه‌شان را دربیاورند. به این ترتیب خطر صدمه به موها به طرز چشمگیری كاهش پیدا می‌كند.

 

موها را كوتاه كنید
كوتاه بودن موها به حفظ سلامت بچه‌ها در فصل درس و مدرسه بیشتر كمك می‌كند؛ به‌مخصوصاً درباره دخترها كه باید از مقنعه استفاده كنند.

 

آفتاب‌خوری
موها و كف سر به آفتاب نیاز دارند. بنابر این در روزهای تعطیل حتماً با فرزندتان به پارك بانوان بروید و بگذارید مو های او بدون مقنعه و روسری كمی آفتاب بخورد. این آفتاب مشكلات احتمالی كف سر را نیز از بین می برد.

 

هواخوری
به محض رسیدن به خانه مقنعه را از سر برداشته و اگر موها را بسته‌اید، آنها را باز كنید.

 

محكم نبندید
اگر مو های فرزندتان بلند است، بهترین روش برای حفظ سلامت موها، بافتن انها است. اگر به قدری بلند نیست كه بافته شده و اینقدر هم كوتاه نیست كه بدون جمع كردن زیر مقنعه باشد، آن را با كش پارچه‌ای به شكلی كه به ریشه مو صدمه نرسد، انها را جمع كنید. به هیچ‌وجه موها را زیر مقنعه باز نگذارید.

 

شست‌وشوی ملایم
حتماً باید یك روز در میان حمام بروند. در دوران بلوغ یا درصورتی كه تحرك بدنی بالا می‌رود و تعرق عمده می شود، شست‌وشوی روزانه با شامپوی روزانه پیشنهاد می شود.

 

فرق سر را عوض كنید
اگر مو های فرزندتان را همه ی ی وقت از فرق سر كج ‌ یا از میانه باز می‌كنید، جهت آن را تغییر دهید. یكی از راهكارهای جلوگیری از صدمه به موها و نازك شدن انها، تغییر جهت فرق است.

 

مقنعه را بشویید
اگر مانتو و شلوار بچه‌ها را هفته‌ای یك‌بار می‌شویید، مقنعه انها را دو یا سه روز یك‌ بار بشویید، در آفتاب پهن كنید و بعد ازآن با اتوی داغ، اتو كنید.

 

به متخصص مراجعه كنید
درصورت مشاهده هر نوع تغییر نامناسب در موها یا پوست سر، حتماً فرزندتان را نزد متخصص پوست و مو ببرید.

 

جدیدترین مطالب سایت