ایده های مناسب برای کم کردن درد در رویش دندان نوزاد

مجموعه : بهداشت کودک
ایده های مناسب برای کم کردن درد در رویش دندان نوزاد

ایده های مناسب برای کم کردن درد در رویش دندان نوزاد 

هنگامی که نوزاد نیش دندانش شروع میشود ممکن است دردهای زیادی را تحمل کند ، سایت تالاب اید های مناسبی دارد در ادامه تالاب را دنبال کنید.

 

نوزادان معمولا هنگامی که دندان درمی آورند با درد و گریه های متوالی پدر و مادر را ناراحت می کنند. راه کم کردن درد این دوران را ما به شما خواهیم گفت. دندان در آوردنِ نوزاد اگرچه برای والدین هیجان‌انگیز است اما کودک کمتر از این تغییر ظاهری خوشحال می‌شود

 

با ظاهر شدن نشانه‌های رشد دندان روی لثه، نوزاد با احساس درد، ورم و آب ریزش دهان روبرو می‌شود. همچنین ممکن است در خوابیدن و خوردن هم برای مدت کوتاهی دچار مشکل شود.از دیگر علائم دندان در آوردن در نوزاد تب خفیف، یبوست و کشیدن گوش است. در این وضعیت بهترین کار برای کمک به نوزاد پیدا کردن روشی جهت به حداقل رساندن درد و التهاب است.

 

به گزارش تالاب برخی از والدین از ژل‌های دندانی برای آرام کردن فرزندشان استفاده می‌کنند اما طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا این ژل‌ها دارای مقداری ماده سمی belladonna است. واکنش بدن به این ماده در کودکان زیر دو سال غیر قابل پیش بینی است و آنان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

به گزارش “مادر نیچر نت‌ورک”، روش‌های درمانی طبیعی برای تسکین درد، ورم و بی قراری‌های ناشی از دندان در آوردن وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از:

 

– ماساژ دادن لثه: والدین می‌توانند انگشت خود را پس از شستشو روی لثه نوزاد قرار داده و آن را ماساژ دهند این کار موجب تسکین موقت درد می‌شود.

 

– قرار دادن پارچه سرد روی لثه: به والدین توصیه می‌شود پارچه‌ای را مرطوب کرده و داخل یخچال قرار دهند سپس پارچه را روی لثه نوزاد گذاشته تا آن را بی حس کند.

 

– مصرف خوردنی منجمد: در صورتیکه کودک قادر به خوردن غذای جامد است تکه‌های منجمد شده موز و هویج را داخل دهان کودک قرار داده تا با جویدن آن درد دهان از بین برود. اما مراقب باشید که هنگام جویدن تکه‌های کوچکتر موجب خفگی کودک نشود.

 

– قرار دادن قاشق یخ روی لثه: در صورتیکه هنوز دندان نوزاد در نیامده یک قاشق فلزی را داخل یخچال گذاشته و زمانیکه خنک شد روی لثه نوزاد قرار می‌دهیم. همچنین از گذاشتن قاشق داخل فریزر خودداری کنید چون امکان چسبیدن آن به صورت و دهان نوزاد وجود دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت