چگونه باردار شدن سریع | روش هایی برای بارداری سریع

چگونه باردار شدن سریع | روش هایی برای بارداری سریع

چگونه باردار شدن سریع

زوج هایی که تصمیم دارند بچه دار شوند و زنانی که قصد بارداری دارند بهتر است برای بارداری سریعتر به این نکات توجه نمایید .

 

نکاتی برای بارداری

یک زن در هر چرخه قاعدگی 25 درصد احتمال دارد که باردار شود. البته در صورت داشتن رابطه جنسی محافظت نشده، تخمک گذاری منظم و وجود اسپرم کافی و با کیفیت، این اتفاق می‌افتد. وجود هر گونه مشکلی در لوله‌های فالوپ، تخمک گذاری و یا اسپرم‌های مرد شانس باروری را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.

 

اگر تخمک گذاری انجام نشود، اسپرم وجود نداشته باشد و یا لوله‌های فالوپ بسته و یا غیرفعال باشد، احتمال بارداری به صفر میرسد. در صورت عدم وجود مشکل خاصی، باروری طبیعی ممکن است چند ماه طول بکشد. پس بهتر است آرامش خود را حفظ کنید و از روابط زناشویی خود لذت کافی ببرید.

 

تخمک گذاری در زنان

احتمالا شنیده اید که تخمک گذاری و بیشترین شانس بارداری در روز ۱۴ پس از اولین روز پریود قبلی رخ میدهد. با این حال، بازه سیکل قاعدگی در سنین مختلف، متفاوت خواهد بود.

 

بنابراین ۱۴ یک عدد قطعی و همگانی برای تخمک گذاری نیست. همچنین، روز‌های باروری در روز تخمک گذاری پایان مییابد و بهترین روز‌ها برای داشتن رابطه جنسی ۴ -۵ روز قبل و روز تخمک گذاری است.

 

داشتن رابطه جنسی  با همسر قبل از تخمک گذاری

هنگامی که تخمک از تخمدان خارج میشود، باید طی ۱۲ تا ۲۴ ساعت بارور شود، در غیر این صورت فرصت باروری از دست می‌رود. از آنجایی که تقریبا غیرممکن است که زمان دقیق تخمک گذاری را بدانیم، بهتر است تا پیش از آن اسپرم‌های زیادی در رحم و لوله‌های فالوپ حضور داشته باشند تا به محض رها شدن تخمک، لقاح صورت گیرد. طول عمر اسپرم در بدن زن حدود ۵ روز است.

چگونه باردار شدن سریع | روش هایی برای بارداری سریع

روش هایی برای بارداری سریع

 

در نتیجه بهتر است از چند روز قبل از تخمک گذاری، ان‌ها را ذخیره کنید! سبک زندگی سالمی داشته باشید تا بارداری سالم تری پیش رویتان باشد. داشتن سبک زندگی سالم موجب تسریع باروری میشود. بهتر است پیش از اقدام برای بارداری سلامت عمومی خود را بررسی کنید و رژیم غذایی سالمی را پی بگیرید.

 

برنامه غذایی سرشار از اسید فولیک و فولات «سبزیجات برگ سبز، اسفناج، کلم، کلم بروکلی، جوانه گندم»؛ به باروری کمک می کند. همچنین از آنجایی که سیستم عصبی و مغز جنین، دقیقا پس از لقاح شروع به رشد می کند، سلامت او را تضمین می کند. نوشیدن آب به مقدار کافی و خوردن غذا‌های غنی از اسید‌های چرب امگا ۳؛ پروتئین، کلسیم و ویتامین‌ها همگی به روش بارداری سریع کمک میکند.

 

زمان تخمک گذاری خود را پیدا کنید

در “پنجره باروری” «دو تا سه روز پیش از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری» رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید.

 

وزن مطلوب خود را حفظ کنید

BMI «وزن به کیلوگرم تقسیم بر «قد به متر به توان دو»» را محاسبه کنید و وزن مطلوب خود را بدست آورید. اگر اضافه وزن دارید، وزن اضافی خود را از دست بدهید تا احتمال باروری افزایش یابد. اگر کمبود وزن دارید، ممکن است مشکلاتی در تخمک گذاری داشته باشید. هر روز فعالیت بدنی سبکی مانند پیاده روی داشته باشید.

 

مصرف مکمل‌ های ویتامین و اسید فولیک روزانه را فراموش نکنید

مکمل‌های ویتامین دارای ۶۰۰ میکروگرم اسید فولیک هستند و مصرف روزانه ان‌ها حداقل ۳ ماه قبل از بارداری به پیشگیری از نقص‌های مادر زادی در جنین و افزایش احتمال باروری کمک می کند و یک روش بارداری سریع محسوب می‌گردد.

 

سیگار کشیدن را متوقف کنید

چگونه باردار شدن سریع | روش هایی برای بارداری سریع

روش هایی برای حامله شدن

 

زنان سیگاری دیرتر از دیگر زنان باردار میشوند. همچنین، سیگار کشیدن در دوران بارداری احتمال ابتلای جنین به اختلالات ژنتیکی را بالا می‌برد. در این رابطه تاثیر دود سیگار بر جنین، تخریب ریه های جنین پیش از تولد را در سایت ستاره بخوانید.

 

الکل مصرف نکنید

مصرف الکل منجر به برهم خوردن نظم چرخه قاعدگی، مشکلات تخمک گذاری و اختلالات هورمونی می‌شود. اگر قصد باردار شدن دارید، مصرف الکل می تواند موجب ناباروری شود.

 

مصرف کافئین را محدود کنید

مصرف کافئین مانع جذب آهن در خون میشود و همچنین ممکن است باعث کم آبی بدن شود. به طور خلاصه همه ی ي این عوامل ممکن است منجر به ناباروری در زنان شود.

 

مصرف شکر و شیرینی را به حداقل برسانید

شکر یکی از فرم‌های مرگبار کربوهیدرات است! خوردن بیش از حد شکر باعث کاهش سطح انسولین در بدن میشود. رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات باعث ایجاد مقاومت در برابر انسولین در بدن میشود.

چگونه باردار شدن سریع | روش هایی برای بارداری سریع

امشب میخوام باردار شوم

 

اگر شما در حال اقدام برای بارداری باشید، مانع از آن میشود. شیرین کننده‌های طبیعی یا میوه‌ها جایگزین سالمی برای شکر هستند. مصرف شیرینی‌جات و فست‌فود را در بارداری به حداقل برسانید.

 

آب بنوشید

آب نه تنها رحم را سالم نگه می‌دارد، بلکه باعث افزایش مخاط دهانه رحم میشود. اسپرم‌ها به راحتی به مخاط ضخیم‌تر جذب می‌شوند و به شما در روش بارداری سریع کمک میکنند.

 

به میزان کافی خواب و استراحت داشته باشید

چگونه باردار شدن سریع | روش هایی برای بارداری سریع

باردار کردن همسر

 

خواب خوب برای عملکرد مناسب تمام اعضای بدن بسیار ضروری است. عادت به خواب نامنظم یا بی خوابی ممکن است بر روی هورمون تاثیر بگذارد. بر هم خوردن تعادل هورمونی بدن، موجب ناباروری میشود.

 

استرس را کنار بگذارید

استرس موجب بروز مشکلات زیادی در بدن میشود و یکی از آن‌ها مشکلات ناباروری است. افزایش سطح استرس مادر در دوران بارداری، بر هورمون‌هایی که باعث رها شدن تخمک از تخمدان‌ها میشود، تأثیر می‌گذارد. در نتیجه منجر به تاخیر در تخمک گذاری یا عدم تخمک گذاری میشود.

 

اگر مشکل پزشکی خاصی دارید مطمئن شوید که شرایط کاملا تحت کنترل است

برخی بیماری‌ها مانند آسم، دیابت، بهداشت دهان و دندان، چاقی یا صرع نیاز به بررسی پزشکی پیش از بارداری دارند. همچنین واکسیناسیون‌های مورد نیاز پیش از بارداری را انجام دهید.

چگونه باردار شدن سریع | روش هایی برای بارداری سریع

باردار کردن زن

 

در مورد هر یک از دارو‌هایی که مصرف می کنید، با پزشک متخصص زنان و زایمان صحبت کنید. این شامل مکمل‌های غذایی یا گیاهی نیز میشود. از تماس با مواد شیمیایی و سمی که می تواند باعث آلودگی در محل کار و خانه شود، اجتناب کنید. از تماس با گربه و مدفوع ان نیز خودداری کنید.

 

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

با انجام تغییرات زیر در رژیم غذایی خود، به باروری سرعت ببخشید:

 

1- غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان‌ها را بخورید

2- صبحانه کاملی بخورید

3- از خوردن چربی‌های خودداری کنید

4- مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید

5- فیبر بیشتری بخورید

6- از منابع غنی از پروتئین مانند گوشت قرمز و حبوبات استفاده کنید

7- لبنیات با چربی بالا را انتخاب کنید

8- از مصرف سویا و محصولات ان اجتناب کنید

 


 

چگونه باردار شدن سریع | روش هایی برای بارداری سریع

 

حالت هایی بهتر برای باردار شدن

هنگامی که در حال اقدام برای بارداری هستید، می‌خواهید بهترین حالت برای باردار شدن را امتحان کنید تا افزایش احتمال بارداری خود را به حداکثر برسانید. هیچ روش اثبات شده‌ای برای بارداری وجود ندارد. با این حال ایجاد تغییراتی در زمان بندی، حالت و میزان تکرار رابطه جنسی، میتواند شانس بارداری را افزایش دهد.

 

بهترین حالت برای باردار شدن

در هر رابطه جنسی محافظت نشده در دوران تخمک گذاری، صد‌ها میلیون اسپرم منتشر شده در هر ارگاسم مردان، ممکن است به بارداری منجر شود. ورود هر اسپرم به واژن، می تواند تخمک را بارور کند. از نظر علمی هیچ حالت خاصی در رابطه جنسی، احتمال باروری را افزایش نمیدهد. با این حال، برخی موقعیت‌ها ممکن است بهتر از دیگران باشند تا اطمینان حاصل شود که اسپرم‌های شناور راه خود را به تخمک پیدا می‌کنند.

چگونه باردار شدن سریع | روش هایی برای بارداری سریع

نکاتی برای باردار شدن سریع زن

 

حالت missionary «قرار گرفتن مرد در بالا» و موقعیت‌های doggie-style «قرار گرفتن مرد در پشت» اجازه می‌دهد نفوذ عمیق تری صورت گیرد و اسپرم در نزدیکی دهانه رحم تخلیه شود. در موقعیت‌های ایستاده و حالت‌هایی که زن در بالا قرار دارد، جاذبه زمین در خلاف باروری فعالیت میکند! با این حال، ایستادن، دقیقا بعد از رابطه جنسی شانس باروری را کاهش نمیدهد.

چگونه باردار شدن سریع | روش هایی برای بارداری سریع

بارداری سریع

 

اسپرم‌ها، شناگران بسیار خوبی هستند و پس از ورود به واژن، ان‌ها میتوانند طی ۱۵ دقیقه به دهانه رحم برسند. گرچه برای باروری بهتر، لازم نیست پس از رابطه جنسی، پا‌های خود را در هوا نگه دارید و یا به پشت روی تخت بخوابید، اما قرار دادن یک بالش زیر کمر کمک می کند تا اسپرم‌ها در مسیر درست قرار بگیرند.

 

زمان بندی رابطه جنسی

بهترین زمان برای بارداری، در بارورترین مرحله در دوره قاعدگی است. پنجره «باروری» پنج روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری است. دو روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری بیشترین احتمال باروری وجود دارد. داشتن رابطه جنسی در این روز‌ها بهترین حالت برای باردار شدن است و به شما بیشترین شانس بارداری را می‌دهد.

چگونه باردار شدن سریع | روش هایی برای بارداری سریع

بارداری سریع زن

 

در بازه تخمک گذاری، تخمدان یک تخمک بالغ را آزاد میکند. تخمک آزاد شده از مسیر لوله‌های فالوپ وارد رحم میشود. در این مسیر، اسپرم با تخمک برخورد کرده و تخمک بارور میشود. طول عمر اسپرم در حدود پنج روز است؛ بنابراین اگر در حال تلاش برای بارداری هستید، هدف شما حضور اسپرم زنده در لوله‌های فالوپ، در زمان تخمک گذاری است.

 

چگونه زمان تخمک گذاری خود را پیدا کنید؟

یک راه ان شمارش روز‌های سیکل قاعدگی است. تقویم سیکل‌های قاعدگی خود را نگه دارید یا از یک برنامه برای پیگیری ان استفاده کنید. هر سیکل از روز اول پریود آغاز میشود و در روز قبل از شروع سیکل بعدی به پایان میرسد. به دنبال روز میانی سیکل خود باشید. اگر یک سیکل ۲۸ روزه دارید، تخمک گذاری در روز ۱۴ ام اتفاق می‌افتد.

 

آیا می دانید؟

همه ی ي زنان در اواسط سیکل خود تخمک گذاری نمیکنند. اگر مشکل باروری دارید، احتمالا تخمک گذاری پیش یا پس از نقطه میانی سیکل شما اتفاق می افتد. با پزشک خود در مورد روش‌های تعیین زمان تخمک گذاری صحبت کنید.

 

تغییر در ترشحات واژن

هنگامی که تخمک گذاری میکنید، ترشحات واژن روشن و ضخیم میشود، مانند سفیده تخم مرغ.

 

افزایش دمای بدن پایه «BBT»

دمای بدن پس از تخمک گذاری کمی افزایش می‌یابد. صبح زود، پیش از این‌که از تخت برخیزید، میتوانید BBT را با دماسنج اندازه گیری کنید. توجه: این روش تنها به شما می‌گوید که تخمک گذاری کرده‌اید و نمی‌تواند تخمک گذاری را پیش بینی کند. با این حال، اگر درجه حرارت بدن خود را در چند سیکل پیاپی بررسی کنید، میتوانید زمان تخمک گذاری را پیش بینی کنید.

 

می‌توانید کیت تخمک گذاری را از داروخانه‌ ها تهیه کنید

این آزمایش با بررسی تغییرات هورمون در ادرار، به شما اطلاع میدهد که در آستانه تخمک گذاری هستید. برای اطلاعات بیشتر به دستورالعمل موجود در کیت مراجعه کنید.

 

افزایش تعداد و تکرار رابطه جنسی

حتما شنیده‌اید که داشتن رابطه جنسی مکرر کیفیت و کمیت اسپرم را کاهش می‌دهد. بعضی از تحقیقات نشان داده است که اسپرم در فاصله‌های ۲ تا ۳ روزه بدون رابطه جنسی، کیفیت بالایی دارد. مطالعات همچنین نشان داده است که زوج‌هایی که هر ۱-۲ روز رابطه جنسی دارند، شانس بارداری بالاتری دارند.

چگونه باردار شدن سریع | روش هایی برای بارداری سریع

داشتن رابطه جنسی هر روزه در پنجره باروری، احتمال بارداری را به شدت افزایش می‌دهد. سعی کنید رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، اما خودتان را وادار نکنید. استرس زیاد شانس بارداری را کاهش میدهد. به طور کلی، تعداد ایده آل رابطه جنسی برای بارداری، همان مقداری است که با ان احساس راحتی میکنید.

 

استفاده از لوبریکانت «روان کننده» و باروری

حدود دو سوم زنان در طول رابطه جنسی از روان کننده استفاده میکنند. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که روان کننده‌ های مبتنی بر آب مانند Astroglide و K-Y باعث کاهش تحرک اسپرم در حدود ۶۰ تا ۱۰۰ درصد میشود. البته مطالعاتی که بر روی زوج‌های متقاضی باروری انجام شده است، نشان داده که استفاده روان کننده هیچ تاثیر منفی بر باروری ان‌ها نداشته است.

چگونه باردار شدن سریع | روش هایی برای بارداری سریع

از سویی دیگر، روان کننده با ایجاد لذت و راحتی در رابطه جنسی، باعث میشود که زوج‌ها تمایل بیشتری به رابطه جنسی داشته باشند. اگر درمورد استفاده از روان کننده‌ها، نگران هستید، میتوانید از برند‌های دوستدار اسپرم مانند Pre-Seed استفاده کنید.

 

در نظر داشتن نکات زیر می‌تواند شانس باروری را افزایش دهد

ارگاسم مرد. انزال مرد برای باردار شدن ضروری است. گرچه زن برای بارداری نیازی به ارگاسم ندارد، اما ارگاسم او میتواند حرکت اسپرم به سوی رحم را آسان کرده و بهترین حالت برای باردار شدن را ایجاد کند.

 

1- بازرسی وزن

لاغری مفرط و چاقی بیش از حد، احتمال باروری را کاهش می‌دهد.

 

2- ترک سیگار

سیگار کشیدن احتمال ناباروری و سقط جنین را افزایش میدهد و باعث کاهش تحرک اسپرم می‌شود.

 

3- کاهش مصرف کافئین

مصرف کافئین در مقادیر زیاد – بیش از پنج فنجان قهوه در روز – موجب کاهش احتمال باروری میشود.

 

مراجعه به پزشک

اگر برای بارداری اقدام کرده‌اید و تاکنون ناموفق بوده اید، بهتر است به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

 

پس از چه مدت باید نزد پزشک بروید؟

این زمان بستگی به سن شما دارد: زنان زیر ۳۵ سال باید حداقل ۱ سال قبل از مراجعه به پزشک برای باروری اقدام کنند. زنان بالای ۳۵ سال پس از ۶ ماه اقدام ناموفق بایستی به پزشک مراجعه کنند. در صورت بروز هر یک از شرایط زیر در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

 

1= پریود نامنظم یا قطع پریود

2= آندومتریوز

3= بیماری التهابی لگن

4= سابقه سقط جنین

5= جراحی فتق و یا مشکل با بیضه‌ها «در مردان»

 

سخن آخر

هر نوع رابطه جنسی محافظت نشده امکان بارداری را در پی دارد. اما داشتن زمان بندی، وضعیت مناسب و تکرار کافی رابطه جنسی شانس بارداری را افزایش میدهد.

چگونه باردار شدن سریع | روش هایی برای بارداری سریع

اگر در اقدام برای بارداری ناموفق بودید، خودتان و همسرتان را تحت فشار قرار ندهید. بارداری به طور طبیعی ممکن است چندین ماه طول بکشد – به ویژه اگر در سن 30 سالگی یا بیشتر باشید.

 

نکاتی مهم برای بارداری آسان برای خانم ها

زیاد هزینه نکنید

هزینه‌ي لازم برای لباس‌های‌ بارداری اغلب دو برابر لباس‌های‌ معمولی شماست و زیاد آسان یا جذاب نیستند. هزینه‌ای که صرف خرید این‌گونه لباس‌ها می کنید را تا حد ممکن کم کنید و سعی کنید از لباس‌های‌ گشادی که هم اکنون دارید استفاده نمایید.

 

قفسه‌ای در معرض داشته باشید

گذاشتن وسایل روی طبقات بالا یا کابینت‌های‌ پایین می تواند مشکل بزرگی برای شما باشد، خصوصاً زمانی که شکمتان بزرگ‌شده و کمردرد دارید. بهتر است وسایل مورد نیاز را در قفسه‌هایی در معرض بگذارید.

 

آب بدن را حفظ کنید

بدن شما زمانی که فرد دیگری را داخلتان می‌سازد آب زیادی استفاده می کند. از این رو شما باید حتما برای حفظ سلامت خود H20 را در بدن جایگزین کنید. متأسفانه اگر دچار حالت تهوع شدید هستید شاید نگهداشتن آب زیاد در بدن کار سختی باشد.

 

اگر نمی توانید در طول روز اندازه‌ي کافی آب بنوشید ناامید نشوید – گزینه‌های‌ دیگری نیز برای شما وجود دارد. خوراکی‌هایی مانند خیار و طالبی جایگزین‌های‌ مناسبی برای آب هستند.

 

الکترولیت ها و پتاسیم دوست شما هستند

برای تعداد زیادی از مادران گرفتگی عضلات پا یا دیگر عضلات در طول بارداری می تواند بسیار آزاردهنده باشد. ساده ترین راه برای مبارزه با این حالت دردناک حفظ الکترولیت و پتاسیم در بدن است. بجای نوشیدنی‌های‌ ورزشی و قندی به سراغ آب‌های‌ دارای الکترولیت بروید و در طول روز یک یا دو موز مصرف کنید.

 

اگر شب از گرفتگی عضلات رنج می برید وادار نیستید دراز بکشید و ان را تحمل کنید. بلند شده و شروع به کشش یا ماساژ ماهیچه کنید. با اینکار گرفتگی متوقف‌شده و شما آسان تر به خواب خواهید رفت.

 

آمادگی داشته باشید

بالأخره این اتفاق می‌افتد: بر اثر هورمون‌ها شما یک لحظه خوبید و سپس حس میکنید خسته و بی‌حوصله شده‌اید. این اتفاق نباید شما، دوستان یا خانواده را شگفت‌زده کند. ان‌ها را برای رویارویی با این شرایط در طول بارداری و حتی پس از تولد نوزاد آماده کنید. اگر برای این لحظه آماده نشده باشید

 

ممکن است ناگهان جیغ وحشتناکی برای یک موضوع پیش‌پاافتاده بر سر یکی از عزیزان خود بکشید. از ان‌ها از قبل بخواهید در این شرایط شما را درک کرده و در صورت نیاز کمی تنهایتان بگذارند.

 

جدیدترین مطالب سایت