روش‌های پیشگیری از بارداری ناخواسته

روش‌های پیشگیری از بارداری ناخواسته

راهکار های برای پیشگیری از بارداری ناخواسته

یکی از روش‌هاي ساده برای پیشگیری از بارداری ناخواسته دقت به زمان تخمک گذاری در خانم‌ها و رعایت نکات پیشگیرانه در رابطه جنسی در آن زمان هست.

 

امروزه دقت به کیفیت زندگی جای کمیت را گرفته هست و تعداد زیادی از زوجین برای بارداری و پرورش فرزندان خود برنامه‌ریزی‌هاي اساسی انجام می دهند. حال در این میان بارداری ناخواسته مسئله‌اي هست که میتواند شما را از هدف‌هاي تربیتی و برنامه ریزی‌هایتان دور کند. در این مقاله قصد داریم روش‌هاي پیشگیری از بارداری ناخواسته را به شما آموزش دهیم و همینطور شما را با نحوه صحیح رویارویی با این موضوع آشنا نمائیم.

 

استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بارداری ناخواسته

متاسفانه هنوز باورهای نادرستی در مورد روش‌هاي گوناگون از جمله بهرهگیری از قرص و آی‌یودی وجود دارد و بعضی با نادرست خواندن این باورها هنوز به انها اعتقاد دارند؛ باورهایی مثل قرص نازایی می‌آورد! آی‌یودی باعث عفونت می شود! و بسیاری باورهای دیگر.

اما خوشبختانه این باورها درباره بهرهگیری از كاندوم وجود ندارد و همۀ می دانند كاندوم تاثیر و تداخل عملی با هیچ دارویی كه مصرف می‌كنند یا مریضی‌اي كه به آن مبتلا میباشند ندارد. بهرهگیری از کاندوم تنها روشی هست كه هم از بارداری ناخواسته پیش گیری می‌كند و هم مانع انتقال عفونت‌هاي مقاربتی می شود. به همین علت آقایان با فکر آسوده‌تری در بحث سلامت باروری و خانواده شرکت می کنند.

 

مساله مهم دیگری هم كه در مورد كاندوم شایان ذكر هست، عدم محدودیت برای بهرهگیری از این روش هست. از آنجا كه این محصول دارویی نیست، می توان آن را از هر فروشگاه لوازم بهداشتی یا حتی سوپرماركت‌هاي بزرگ خریداری كرد. برای بهرهگیری از آن لازم نیست هیچ معاینه و بررسی‌اي توسط پزشك انجام شود و هرگز عارضه‌اي در اثر بهرهگیری از آن گزارش نشده هست.

 

پیشگیری از بارداری ناخواسته

 

درصد بسیار اندكی كه به علت حساسیت به لاتكس كاندوم دچار خارش و قرمزی اندام تناسلی می‌شده‌اند نیز امروزه میتوانند از محصولات دیگر كاندوم كه به بازار آمده هست بهرهگیری كنند. انواع گوناگون كاندوم در سیستم ارائه خدمات دولتی وخصوصی در دسترس همگان وجود دارد. برای مطالعه در خصوص کاندوم بر روی مقاله انواع کاندوم مردانه و زنانه و روش بهرهگیری از کاندوم کلیک کنید.

 

روش‌های پیشگیری از بارداری ناخواسته

  کاندوم وسیله اي هست كه از بارداری ناخواسته پیشگیری می‌كند

  
قرص‌های جلوگیری از بارداری – قرص LD – قرص HD

ممکن هست خانم‌ها مصرف قرص‌شان را فراموش کنند یا آقایان پس از رابطه جنسی متوجه شوند کاندوم پاره شده و یا از آلت تناسلی‌تان خارج شده هست که نتیجه آن قوی شدن احتمال بارداری ناخواسته هست. در این مورد باید از یک روش اورژانسی پیشگیری از بارداری کمک بگیرید.

 

نباید زمان را از دست بدهید چون هرچه از موعد ارتباط مثبت و مشکوک کمتر قبل باشد، احتمال موفقیت شما به صددرصد نزدیک‌تر خواهد بود. شما تا ۱۲۰ساعت بعد از آن مقاربت مشکوک، برای جبران و پیشگیری از یک بارداری ناخواسته فرصت دارید. برای این پیشگیری اورژانسی معمولا خانم ها از قرص LD یا HD و یا قرص‌هاي تری فازیک بهرهگیری میکنند.

 

پیشگیری از بارداری ناخواسته

به این صورت که برای قرص LD، ۴ تا قرص را یکجا بهرهگیری می کنید و سپس ۱۲ساعت بعد هم ۴ قرص دیگر می خورید. برای قرص HD هم به محض در اختیار گرفتن قرص، دو تا مصرف کرده و ۱۲ ساعت بعد هم دوتای دیگر میخورید. برای قرص‌هاي تری فازیک هم باید در ابتدا ۴ تا قرص سفید رنگ و سپس ۴ تای دیگر هم ۱۲ ساعت بعد بخورند. تهوع و استفراغ از عوارض مصرف قرص‌هاي LD، HD و تری فازیک هست به شکلی که نیمی از مصرف کنندگان حالت تهوع و ۲۰ درصد هم استفراغ را تجربه می کنند.

قرص لونورژسترول قرص دیگری هست که در موارد اورژانسی به شما در بارداری ناخواسته کمک میکند. از مزایای این قرص می توان به آمار پایین‌تر حالت تهوع و استفراغ «فقط ۲۰ درصد امکان تهوع و ۶ درصد امکان استفراغ» نسبت به قرص‌هاي اشاره شده در بالا و آمار موفقیت ۹۹ درصد در پیش گیری از بارداری ناخواسته اشاره نمود.

 

طریقه مصرف این قرص به این صورت هست: کافی هست دو قرص لونورژسترول را از داروخانه تهیه و «قیمت آن بسیار پایین هست و بدون نسخه در همۀ داروخانه‌ها موجود می‌باشد» میل کنید. شما فقط به همین دو قرص احتیاج دارید. مراقب باشید این روش پیشگیری اورژانسی هست و نباید برایتان عادی و همیشگی باشد.

 روش‌های پیشگیری از بارداری ناخواسته

قرص لونورژسترول قرصی هست که در موارد اورژانسی به شما در بارداری ناخواسته کمک میکند

  
توجه به دوره تخمک گذاری برای جلوگیری از بارداری ناخواسته

یکی از روش‌هاي ساده برای پیشگیری از بارداری ناخواسته دقت به زمان تخمک گذاری در خانم‌ها و رعایت نکات پیشگیرانه در رابطه جنسی در آن زمان هست. برای تخمین زدن روز تخمک گذاری کافی هست زمانی را كه دوره پریود بعدی شما آغاز میشود در نظر بگیرید، سپس ۱۲ تا ۱۶ روز از آن كم كنید.

 

این چند روز، همان محدوده زمانی هست كه احتمال تخمك‌گذاری خانم‌ها در آن بسیار چندان هست. برای خانم‌هایي كه یك دوره كامل انها ۲۸ روز طول می‌كشد، چهاردهمین روز معمول روز تخمك‌گذاری هست. برای بهرهگیری از این روش، شما باید بدانید كه دوره كامل شما معمول چند روز طول می‌كشد. حال شما باید در این بازه زمانی دقت بیشتری در رابطه جنسی داشته باشید تا احتمال بارداری برنامه ریزی نشده کاهش یابد.

 

جدیدترین مطالب سایت