با این روش در کمتر از یک ساعت سقط جنین کنید

با این روش در کمتر از یک ساعت سقط جنین کنید

روشی هایي برای سقط کردن سریع جنین با استفاده از این روش شما می توانید در 30 دقیقه جنین را سقط کنید در ادامه می توانید با این روش در کمتر از یک ساعت سقط جنین کنید تالاب را دنبال نمایید .

 

رويدادها پنهانی زیادی در جامعه با جدیت در جریان است، مسائلی که جامعه نسبت به آن آگاه بوده اما مدارا میکند و مسکوت می ماند. سقط جنین‌هاي غیر قانونی از این دست مسائل است، به وِیژه بارداری‌هاي نا مشروع.

 

سقط‌هایي که اینروزها زیر پوست شهر یا شاید همین بیخ گوشمان در حال اتفاق افتادن است و تاسف‌بار این که تعداد زیادی از انها در مراکزغیر قانونی و بدون مجوز صورت می گیرد و هزار و یک آسیب و عوارض همراه دارد.

 

به گزارش تالاب به نقل از خبرنگار «قانون» در لباس متقاضی سقط غیر قانونی ، به یکی از مراکز غیرقانونی سقط مراجعه کرده که گزارش آنرا در ادامه میخوانید:

 

سقط تا 90 درصد پاسخ میدهد
جای مخوفی نیست، مثل آن جاهایی که توی فیلم‌ها می دیدیم یا توی کتاب‌ها می‌خواندیم، دوره آن جور مکان‌ها به سر آمده، نه تاریک و نمور است نه خون از دیوار می‌چکد،سفید، شیک و تمیز است و بانو ماما جوان و خوش پوش با روی خندان به استقبال‌مان می آید، آمده ایم تا برای سقط بچه فرضی دوست فرضی مان که نا مشروع هم هست کمک بگیریم،دعوت‌مان می کند روی صندلی بنشینیم نه این که وحشتناک باشد نه، اما هر چه باشد توی این اتاق خون ریخته شده، روی همان تخت قرمز رو به روی ما، که با پرده اي سفید از فضای اتاق جدا شده است جنین‌هاي زیادی سقط شده اند.

 

بانو ماما دوستانه می‌پرسد چه شده؟

کمی‌من و من می کنم، گویا خودم هم باورم شده، گفتم نمیدانم از کجا آغاز کنم، دوستمان از دوستش حامله است! میـــخواهد سقط کند،خانواده اش هم نباید بفهمند،خودش هم می ترسد به مطب بیاید شما اینکار را انجام میدهید؟

خیلی ساده و با لحن بی تخیلی که نشان از شنیدن مکرر این حکايت میدهد میگوید: خب بیاید سقط کند.
با شگفتی دوباره می‌پرسم: شما اینکار را انجام می دهید؟

 

در حالی‌که روی صندلی اش کمی‌به عقب میرود میگوید: بله، دوستتان باید بیاید، بیمار را باید ببینم، سنش و جثه اش را ببینم و وضعیتش را بررسی کنم.سونوگرافی اش را ندارید؟ برایش سونو بنویسم؟

 

گفتم خودش سونو گرفته و می داند که جنین 9 هفته دارد.
مو هاي روشنش را زیر شال مرتب میکند و با حوصله توضیح میدهد: بیمار با بیمار فرق دارد،برای یک بیمار دارو میگذاریم، برای یک مرض ساکشن می کنیم، باید بیمار را ببینیم و وضعیتش را بررسی کنیم،من خودم قرص گذاشتن را پیشنهاد میکنم.

 

اگر خودت هستی که بگو خودم هستم تا رهنمونی کنم، چون از این کارها میکنند، این قدر از این بیمار‌ها داریم که بعد میگویند خود ما هستیم و خجالت مي‌کشیديم از اول بگوییم، اگر دوستت است که بگو بیاید برایش دارو می‌گذارم، که به احتمال 90 درصد پاسخ میدهد اگرهم نشد ساکشن میکنم، ولی باید ببینم مشکلی ندارد، مثلاً نباید بیماری قلبی داشته باشد.

 

خانواده‌ها در جریان باشند، بهتر است!
برای بانو ماما توضیح دادم که دوستم از اینکار خیلی میترسد، و این که می ترسد نتواند در آینده آبستن شود.

 

در پاسخ می گوید: اگر واقعیتش را بخواهید چون اینکار خلاف و غیر قانونی است، تا آزمایش و سونو را نبینیم اصلا توضیح نمی دهیم، اگر بیماری از راه برسد و بگوید میـــخواهد همچین کاری را انجام بدهد توضیح نمی دهیم، همه ی جور بیماری هم داریم، بازرس هم ممکن است بیاید، نه این مطب بلکه هر مطبی چون کار خلاف و غیر قانونی است، باید ببینیم سونو و آزمایش دارد، ببینیم که واقعا آبستن است، اگر دوست پسر هم داشته باشد اشکالی ندارد، یکی هم هست که می گوید دوست پسر هم ندارد و با چندین نفر بوده، ولی بیمار باید بیاید.

بیماری که شوهر دارد با بیماری که شوهر ندارد خیلی تفاوت دارد، بیماری که خانواده‌اش نمی دانند با بیماری که خانواده اش درجریان هستند خیلی تفاوت دارد، کسیکه خانواده اش نباید بفهمند میگوید سریع کار را در مطب انجام بدهید ، ولی بیماری که خانواده اش در جریان باشند می تواند قرص بگذارد ولی ممکن است حالش بد شود، کسیکه نباید خانواده اش بدانند گزینه خوبی برای قرص گذاشتن نیست.

 

شوهر نداشته باشد، دست ما بازتر است
سعی کردیم ترغیبش کنیم بیشتر توضیح بدهد، گفتیم مشکل این است که نتوانسته ایم قانع‌اش کنیم به مطب بیاید، اما خانوم ماما بر افروخته شد و با صدای بلند گفت:به مریضتان بگویید اگر نمی‌خواهد به مطب بیاید آنقدر صبر کند تا بچه بزرگ شود و به جهان بیاید، کارش اشتباه بوده، جلوگیري نکرده،باید بیاید زودتر کارش را انجام دهد نه این که بترسد.

 

پرسیدم باید دوست پسرش رضایت بدهد؟
بانو ماما که کمی‌از عصبانیتش کاسته شده با مهربانی می گوید: نه، اصلا میگوید دوست پسر ندارد، شناسنامه که دارد، اتفاقا وقتی شوهر نداشته باشد دست ما باز تر است، دوست پسر نمیتواند شاکی شود چون خودش هم پایش گیر است، مثلاً شما اگر شوهر این بانو باشید ممکن است فردا بگویید بانو شما چرا اینکار را برای زن من انجام داده اید، ولی وقتی دوست پسر باشد خودش هم کارش خلاف بوده و نمیتواند مدعی شود، به این خاطر است که ما باید بیمار را ببینیم و بدانیم در چه شرایطی است، اگر وزن بالایی دارد قرص خیلی موثر نیست، ولی بیماری که لاغر باشدقرص تاثیر بهتری دارد،اگر میـــخواهد خانواده اش در جریان قرار نگیرد برایش ساکشن انجام میدهیم که نیم ساعت طول میکشد.

با این روش در کمتر از یک ساعت سقط جنین کنید

شرایط متمایز برای سقط جنین
ادامه دادم دوست من هفته نهم بارداری است، یعنی از دو ماه هم گذشته است میتواند با ساکشن سقط کند؟

با تخیلی آسوده می گوید:بله، البته باید ببینم دهانه رحم باز است،بسته است، ممکن است اول لازم باشد از قرص استفاده کند تا دهانه رحم باز شود بعد برایش ساکشن انجام دهیم، مشاهده نمایید راه زیاد است من هم که گفتم اینکار را برای دوستتان انجام میدهم، بیمار باید به مطب بیاید، راستش برای بیماری که بترسد دوست ندارم کاری انجام دهم، از اول کارش اشتباه بوده، از حالا هم هر چه بیشتر بترسد و کار را عقب بیندازد سخت تر می شود، هزینه بیشتر می شود، از نظر شرعی هم گناهش بیشتر میشود، این مسئله زیاد اتفاق می‌افتد، در طول روز 4 الی 5 نفر برای اینکار به مطب مراجعه می کنند، ولی بیماری که می ترسد و به مطب نمی آید، خب بیماری هم هست که وقتی می گوییم روی تخت برود همکاری نمیکند.

 

برای بانو ماما توضیح می دهم که ترس از عدم بارداری در آینده یا خون ریزی شدید دارد، در پاسخ می گوید:

اولا که همینطور چیزی نیست، بیماری دارم که سه بار پشت سر هم به مطب مراجعه کرده و سقط جنین کرده به فرض که همینطور اتفاقی هم بیفتد،چه کاری میتواند انجام دهد؟ به هرحال راهی ندارد، و باید بین بد و بد تر یکی را انتخاب کند، ولی قرص و ساکشن که ما انجام می دهیم، قطعا بعد از این عمل امکان بارداری مجدد دارند، ولی وقتی قرص استفاده کند ممکن است خون ریزی داشته باشد، اگر ساکشن کند، خون ریزی هم نخواهد داشت، ولی اگر قرص بگذارد ممکن است پنج ساعت دیگر بچه سقط شود.در حال حاضر آنقدر داروها و روش‌هاي جدید آمده و خطر سقط جنین را پایین آورده، جای نگرانی برای بارداری دوباره نیست، بشما قول میدهم 6 ماه دیگر هم به مطب ما مراجعه میکند، بیمار‌هایي که ما داریم 6 ماه به 6 ماه مراجعه میکنند!

 

مراجعه دخترهای 15 ساله!
درمورد هزینه سقط جنین که می‌پرسیم، میگوید: ساکشن حدود 700 تا 750 و قرص هم حدود 500 تا 550 هزار تومان.

شما از قول من به دوستتان بگویید نترسد، باور کنید بدون اغراق می گویم، خانومی‌هست با ظاهر معقول، برایش قرص گذاشتیم، دو ماه بعد دوباره مراجعه کرد و تا الان سه بار به مطب مراجعه کرده و سقط جنین انجام داده، خیلی هم دختر لاغر و ظریفی است، اصلا تصور نمی کنید چه طور توانسته تحمل کند، دختر‌هاي 15-14 ساله برای سقط به مطب مراجعه میکنند، دوستتان اگرهم بترسد چاره دیگری ندارد، اگرهم دیر اقدام کند هزینه اینکار می تواند از 500 هزار تومان به دو یا سه میلیون تومان برسد، در حال حاضر میشود با ساکشن بچه را خُرد کرد، ولی اگر دیر شود باید زایمان کند، هم هزینه بالا میرود و هم خطرش بیشتر است، همین هفته بهتر است بیاید و کار را تمام کند، بیمار‌هایي هستند 18-17 ساله، برایشان قرص میگذاریم، می روال خانه سقط می کنند هیچکس هم نمی‌فهمد.

 

در حالی‌که بلند میشویم تا مطب را ترک کنیم می‌پرسم اگر سقط کند بعد از چه مدت بدنش به حالت عادی بر می گردد؟

می گوید: دراین سن 6 هفته،اما اگر از سه ماه بگذرد بیشتر طول میکشد، و حتی 6 هفته دیگر احتمال بارداری هم وجوددارد، اما قضیه سقط بعد از سه ماه متمایز است، چون بعد از سه ماه سقط نیست، بیشتر حالت زایمان دارد.

تا در خروجی مطب ما را رهنمونی می کند، و مدارم تاکید می کند که دوستمان را سریعتر راضی کنیم به مطب مراجعه کند…

 

جدیدترین مطالب سایت