کارهایی که موجب سقط جنین در دوران بارداری میشود

کارهایی که موجب سقط جنین در دوران بارداری میشود

معرفی روش هایی که موجب سقط جنین میشود

سقط جنین یکی از دردناک ترین اتفاقات میتواند برای یک خانواده و علی الخصوص برای مادر باشد ، برای آشنایی با روش هایي که موجب سقط جنین در دوران بارداری می‌شود را در ادامه می‌توانید بخوانید .

 

کارهایی که موجب سقط جنین در دوران بارداری میشود

روش هایی برای جلوگیری از سقط جنین

 

1-سقط جنین و خوردن غذاهای خام

در قبل مادران سوپ ندول با گوشت نیمه پخته و با سوشی چندان می خوردند و فرزندان سالم نیز متولد میشد. غذاهایی که با حرارت پخته نمی‌شود حاوی باکتری هایي مثل اشرشیا اي کلای، کمپیلوباکتر، لیستریا و سالونلا که می‌تواند باعث سقط جنین، مرده زایی و تولد نوزاد نارس شود. باید بدانید که فقط غذای کاملا پخته شده را مصرف کنید. شیر غیر پاستوریزه نخورید زیرا حاوی لیستریا هست که یکی از عوامل سقط جنین بشمار میرود.

 

2-سقط جنین و مالیدن شکم در دوران بارداری

بعضی مادران فکر می‌کنند که با مالیدن مداوم شکم به جنین خود آرامش می‌دهند یا این که در زمان بارداری ترک هایي بر روی شکم ایجاد می‌شود و نگران این ترک ها میباشند و برای از بین بردن این ترک ها از کرم ها و روغن هاي مختاف بهرهگیری میکنند و شکم خود را ماساژ می‌دهند که این کرم و روغن ها جذب شده و ممکن هست خطرناک باشد. بهتر هست در صورت بهرهگیری نیز در مقادیر کم و بدون ماساژ بهرهگیری کنید. و شکم خود را نه این که مالش ندهید بلکه در زمان طولانی و در همۀ طول روز و با فشار نمالید.

 

3- سقط جنین و راه رفتن

بعضی زنان فکر میکنند اگر چندان راه بروند زایمان راحتری خواهند داشت در صورتیکه راه رفتن بیش از حد باعث زایمان زودرس شده و در کسانی که دهانه رحم آن ها کاملا بسته نیست خطرناک هست. شما باید بطور ملایم راه بروید و از انجام ورزش هاي خطرناک در دوران بارداری که تهدید کننده سلامتی شما و جنین شماست پرهیز کنید.

 

4-سقط جنین و خوردن غذا و نوشیدنی سرد

در دوران بارداری، دمای بدن کمی بالاتر از حالت عادی هست. اگر شما در فصل تابستان هستید، و احساس خستگی و ناراحتی میکنید. نباید آب و یا غذای خیلی سرد بخورید اگرچه بسیار لذت بخش هست اما ممکن هست برای شما و جنین ضرر داشته باشد با خوردن آب سرد عروق شکم و رحم منقیض شده و ممکن هست روی جنین اثرگذار باشد. بنابراین پیشنهاد می شود که از خوردن آب یخ در دوران بارداری بپرهیزید.

 

5-سقط جنین و خوردن بیش از حد آناناس، پاپایا و خربزه

در واقع این سه گزینش سرشار از مواد مغذی میباشند اما در بارداری اثرات خوبی بر روی بدن مادر و جنین ندارند.مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد این میوه ها ممکن هست باعث ایجاد سقط جنین شود.

 

6- سقط جنین و چای هاي گیاهی غیر مجاز در بارداری

بعضی چای هاي گیاهی در دوران بارداری خوب میباشند و بعضی اساس سقط را فراهم می‌کند. بعضی چای ها مثل چای زیره سبز، چای آفتابگردان، چای شیرین بیان، چای تمشک دارای اثرات منقبض کننده بر روی رحم دارند و ممکن هست بهرهگیری از آن ها در دوران بارداری باعث سقط جنین و یا تولد نارس نوزاد شود. شما بهتر هست قبل از مصرف هریک از این چای ها حنما با دکتر خود مشورت کنید و برترین تصمیم را بگیرید.

 

در دوران بارداری مصرف بعضی از گیاهان یا بصورت چای و یا عرقیجات ممکن هست دارای اثرات ضد و نقیض باشند در این جا مقالات مربوط به گیاهان متعارف مصرفی را معرفی می‌کنیم:

 

خوردن رسم نعنا در دوران بارداری

خوردن کاسنی در دوران بارداری

عرق رازیانه و بارداری

آویشن در بارداری

گلپر در بارداری

زعفران در بارداری

 

7- سقط جنین و مصرف افراطی چای و قهوه

چای و قهوه هر دو دارای مقدار زیادی کافئین میباشند که در تکامل جنین اثرگذار خواهند بود. در بارداری مخصوصا خانم هایي که کارمند میباشند مدام عادت به خوردن چای دارند. در سه ماه اول بارداری که هنوز اوضاع مادر اثبات نشده هست سعی کنید حدالامکان مصرف چای را محدود و قهوه را اصلا مصرف نکنید. با چگونگی مصرف قهوه در بارداری اکثر بدانید.

 

8- سقط جنین و مصرف فلفل تند و یا پودر فلفل تند

در دوران بارداری مصرف بعضی از ادویه هاي تند مثل زیره، تخم بادیان، دارچین،فلفل سیاه و تند، غذا هاي سرخ شده و یا غذاهایی با خواص تند برای جنین ممکن هست ضرر داشته باشد.

 

اگرچه خوردن این غذاها آسان و لذیذ هست اما غذا هاي تند باعث کاهش دفع در سیستم هضم و جذب شده و باعث از دست دفتن مقدار زیادی آب در روده می شود.درنتیجه یبوست یجاد می شود. بدنبال آن زن باردار برای دستشویی رفتن فشار زیادی را به مثانه و شکم وارد می کند.

 

به گزارش تالاب در دراز مدت فشار وارد شده مانع رشد درست جنین شده هست و در صورت ادامه فشارها احتمال سقط و تولد نوزاد نارس در اثر پاره شدن کیسه آب و خروج مایع آمنیوتیک وجود دارد.

جدیدترین مطالب سایت