مراحل سقط جنین با استفاده از داروهای سایتوتک و میزوپروستول

مراحل سقط جنین با استفاده از داروهای سایتوتک و میزوپروستول

قرص سایتوتک و میزوپروستول

 

هشدار : قبل از هر چیز باید بدانید سقط جنین حرام است و قتل به حساب می اید پس فقط این مطلب برای معرفی و موارد خاص پزشکی میباشد و بدون نظر پزشک اینکار ممنوع میباشد. می خواهیم با قرص هایي آشنا بشویم که برای مراحل سقط جنین مناسب هست . 

 

به گزارش تالاب سایتوتک «میزوپروستول»  در زنان باردار می تواندباعث نارسایی هاي هنگام تولد، سقط جنین، و تولد زودرس شود. پارگی رحم  زمانی که سایتوتک در زنان باردار برای القاء زایمان یا برای سقط جنین فراتراز هفته هشتم بارداری مصرف کرده اند گزارش شده هست. سایتوتک باید برای کاهش خطر ابتلا به زخم  معده تجویز شود.

 

قرص هاي غذایی سایتوتک حاوی هردو دوز  ۱۰۰ mcg یا ۲۰۰ میکروگرم میزوپروستول، یک پروستاگلندین E1 آنالوگ مصنوعی هست.میزوپروستول، مایع چسبناک محلول در آب هست.مواد تشکیل دهنده غیر فعال از قرص روغن کرچک، هیپرملوز، میکروسلولز  و گلیکولاتglycolate نشاسته سدیم هیدروژنه هست.

 

سایتوتک «میزوپروستول» مصنوعی «سنتتیک»یک پروستاگلاندین برای جلوگیري از تشکیل زخم در معده در طول درمان با آسپرین یا داروهای غیراستروئیدی ضد التهابی غیر استروئیدی «NSAIDs» هست. NSAIDs و آسپرین برای درمان درد، تب، ورم مفاصل، و شرایط التهابی بهرهگیری قرار می گیرد.

 

سایتوتک در فرم کلی به نام میزوپروستول در معرض هست. عوارض جانبی رایج سایتوتک حاوی اسهال، تهوع، یا گرفتگی معده هست.دوز غذایی سایتوتک برای زخم معده  بزرگسالان ۲۰۰ میکروگرم چهار بار در روز همراه با غذا هست.

 

سایتوتک مقدور هست با آنتی اسیدها که حاوی منیزیم هست تداخل داشته باشد. داروهای دیگر نیز مقدور هست با سایتوتک تداخل  کنند. سایتوتک نباید در زمان بارداری  برای پیشگیری از زخم معده به علت آسیب جنین بهرهگیری شود.این دارو براحتی از شیر مادر عبور می‌کند. این دارو احتمال آسیب رساندن به  نوزاد را دارد. قبل از تغذیه با شیر مادر با پزشک خود مشورت کنید.

 

در تعداد زیادی از کشورها، زنان برای سقط با هیچ‌گونه منع قانونی روبه‌رو نیستند با این حال خودسرانه از داروهای سقط جنین بهرهگیری نکنید..

 

میلیون‌ها نفر از زنان در سراسر دنیا با خیال راحت به بارداری خود با داروی mifepristone یا RU 486  برای نخستین بار در اواخر ۱۹۸۰s معرفی شده بود خاتمه میدادند.

 

به گزارش تالاب تحقیق در دو دهه قبل چند رژیم بسیار خوب را شناسایی کرده هست برای سقط جنین نخست دکتری با میزان موفقیت ۹۵ تا ۹۸ درصد، متشکل از ۲۰۰ میلی گرم mifepristone به دنبال ۴۰۰ یا ۸۰۰ میکروگرم سایتوتک که زنان، به   روشهای جراحی مثل آسپیراسیون مکشی یا ساکشن دستی و یا اتساع و کورتاژ «D & C» ترجیح می‌دهند.

 

از آنجا که mifepristone یک داروی سقط جنین ثبت شده هست، فروش و بهرهگیری ازآن در تعداد زیادی از کشورها با قوانین سقط جنین محدود مجاز نیست. در مقابل، سایتوتک یک داروی ضد زخم معده هست که تحت نام هاي گوناگون تجاری در بیش از۸۵کشوربه ثبت رسیده هست، ۳ تحقیقات نشان داده هست که میزوپروستول  سایتوتک به تنهایی حدود ۸۵ درصد در القای سقط جنین بهرهگیری میشود که همچون روش پیشنهاد شده پیروز هست.

 

سایتوتک طبق معمول در قالب قرص ۲۰۰ میکروگرمی فروش می‌رسد. . زنان با دستگاه پیشگیری از بارداری داخل رحمی «IUD» در محل باید آنرا قبل از بهرهگیری از میزوپروستول بردارند.

 

اکثر حاملگی تا ۱۲ ساعت پس از مصرف اول سایتوتک خاتمه یافته هست. بطور کلی، بیش از یک چهارم از زنان سقط جنین را در ۲۴ ساعت اول، سنجیدن میکننداگر چه گاهی اوقات طول میکشد اگر ناموفق باشد کل فرایند مقدور هست تکرار شود.

 

دستورالعمل برای جنین مرده  از ۱۳-۲۰ هفته:

گرچه سایتوتک به تنهایی نیز میتوانید برای سقط جنین در سه ماهه دوم بهرهگیری  شود، شانس عوارض جدی مثل پارگی رحم و یا افزایش خون ریزی همچون پیشرفت بارداری را دارد. دسترسی به مواظبت هاي اضطراری دریک بنگاه دکتری لازم هست، و زنان نباید تلاش به تنهایی برای سقط جنین کنند. انها همینطور باید برای عبور  یک جنین و جفت دراین مرحله آماده  شوند.

 

هنگامیکه خون ریزی و انقباضات شروع می‌شود، بهتر هست آنرا برای رفتن به بیمارستان و گزارش سقط جنین اماده باشند . در کشورهایی که سقط جنین  به شدت از طریق قانون محدود میشود، پرسنل بیمارستان مقدور هست لازم به گزارش تمام تلاش سقط جنین به مراجع قانونی باشند.

 

مرحله ۱: قرار دادن تنها یک قرص  ۲۰۰-میکروگرم در انتهای واژن  کافیست در سه ماهه دوم به علت این که  رحم به دارو حساس تر هست. مصرف بیش از حد دراین مرحله از بارداری خطرناک هست.

 

حدود نیمی از زنان باسن  حاملگی از ۱۳-۲۰ هفته سقط جنین را در ۱۰-۱۵ ساعت پس از نخستین مصرف واژینالی از میزوپروستول با ۸۰-۹۰ درصدموفقیت میباشند. اتمام سقط جنین در عرض ۲۴ ساعت و حداکثر در ظرف۷۲ساعت می باشد .

 

سقط در سه‌ماهه اول کمترین عوارض را دارد.عوارض سقط بسته به ‌نوع روش گزینه‌شده متمایز هست.رایج‌ترین عارضه ي داروها اسهال هست.تهوع، استفراغ، دل‌پیچه «کرامپ‌هاي شکمی» و تب از دیگر عوارض مصرف این داروهاست.

 

در بعضی از زنانی که از روش سقط داروئی بهرهگیری می کنند سقط کامل صورت نمی‌گیردوبیشتر موارد ناقص هست.و نیاز به بهرهگیری از روش‌هاي دیگر مشابه کورتاژ هست. عفونت، خون ریزی‌هاي شدیدوسقط ناقص، پارگی و آسیب رحم یا دهانة آن، و ادامة بارداری از جمله عوارض سقط جنین با سایتوتک هست.

 

خون ریزی و انقباضات رحمی «گرفتگی»، اثرات مورد نظروعوارض بهرهگیری از میزوپروستول برای القاء سقط جنین که قویتر از یک دوره قاعدگی عادی خواهد بودو مقدور هست دردآور باشد. تا یک هفته با ادامه لکه بینی، در اکثر موارد،وجوددارد.  داروهای ضد درد غیر استروئیدی ضد التهابی مثل ایبوپروفن مقدور هست جهت تسکین دل درد  لازم باشد.تب ولرز از عوارض جانبی رایج میباشند، اما تب کمتر رایج هست، اما میتواند رخ دهد و طبق معمول در عرض چند ساعت ازبین می رود.ازدیگر عوارض تهوع، استفراغ، و اسهال هست.

• خون ریزی خیلی سنگین «خیساندن بیش از دو پدبهداشتی در اندازه ضخامت بزرگ هر یک ساعت برای بیش از دو ساعت پیوسته»؛

• خون ریزی پیوسته برای چند روز در نتیجه ایجادسرگیجه

• خون ریزی که متوقف میشود امابعد از دوهفته  یک شروع ناگهانی خون ریزی بسیار سنگین هست، که مقدور هست نیاز به کورتاژ و یا D & C به دنبال باشد .

• خون ریزی اندک یا بدون خون ریزی در تمام هفت روز اول بعد از بهرهگیری میزوپروستول، که مقدور هست نشان دهد که هیچ سقط جنینی رخ نداده هست و نیاز به یک دور تکرار میزوپرستول باشد.

• و تب و لرز بیش از ۲۴ ساعت، که نشان میدهد که یک عفونت مقدور وجود داشته باشد هست که به درمان با آنتی بیوتیک نیاز هست.

در بیشتر کشورها، میزوپروستول را می‌توان در داروخانه ها همچون سایتوتک و یا بعضی از نام هاي تجاری دیگر همچون یک داروی ضد زخم معده خریداری شده هست.

 

یا خرید به اصطلاح “داروهای سقط جنین” در بازار سیاه و یا از منابع اینترنت ناشناخته هست پیشنهاد نمی‌شود.

 

جدیدترین مطالب سایت