زمان مناسب برای سونوگرافی آنومالی جنین

زمان مناسب برای سونوگرافی آنومالی جنین

سونوگرافی آنومالی جنین

در زمان بارداری می بایست سونوگرافی آنومالی جنین را انام دادکه باید زمان مناسب را دانست نوعی غربالگری هست که غربالگری آنومالی جنینی نامیده می‌شود

 

تعداد زیادی از مادران در اواسط حاملگی، از سونوگرافی آنومالی می پرسند.این سونوگرافی نوعی غربالگری هست که غربالگری آنومالی جنینی نامیده می‌شود و که به معنی جست وجو درمورد مشکلات زیاد در آناتومی کودک می باشد.

 

آیا قبل از انجام سونوگرافی آنومالی مثانه پر باشد؟

این سونوگرافی شکمی زمانی انجام می شود که حداقل مثانه تان پر شده باشد. برخی از پرسنل از شما میخواهند که 36 اونس « 1 لیتر مایع» را گذشته از آن بنوشید. برای بیشتر زنان حامله، این مسئله دردناک هست و سایرین دردی را از مثانه پر تجربه نمی‌کنند.

 

اگر جز افرادی هستید که از پر بودن مثانه ناراحت می‌شوید، تحمل کنید چون معاینه سریعی هست. مایع موجود در مثانه، به تکنسین کمک می‌کند که بهتر فرزندتان را مشاهده نمایید. زمانی که مایع نیاز نیست، به شما اجازه میدهند که مثانه را خالی کنید.

 

در زمان سونوگرافی، روی یک میز دراز می‌کشید و سونوگرافی کننده، مبدل را روی شکمتان به حرکت در می آورد. تصویر هاي فرزندتان روی صفحه، نمایش داده می شود.

 

سونوگرافی کننده موارد زیر را بررسی می کند:

* سیستم هاي عضوی مهم
* دور سر
* طول ران
* اطلاعات جفت
* ضربان قلب
* تاهنجاری هاي زیاد
* جایگاه جنین
* جنسیت فرزند

 

زمان انجام این سونوگرافی آنومالی:

اواسط حاملگی « بین هفته هاي 18 تا 22 بارداری» برای سونوگرافی گزینه می‌شود چون در این مرحله میتوان تعداد زیادی از اندام ها را در معاینه سونوگرافی دید. رحم هنوز شلوغ نشده و می‌توان راحتتر مشکلات را بررسی کرد.

 

دکتر یا ماما میتواند برای غربالگری، یک مرکز را توصیه کند. گذشته از رفتن به بیمارستان، از این که مرکزی که گزینش میکنید با بیمه شما پوشش داده می‌شود، مطمئن شوید.

 

برخی از زوج ها وسوسه می شوند که سونوگرافی ارزانتر و با کیفیت کمتر راکه توسط تکنسین هایي که آموزش دیده نیستند، انجام شود. به زوج ها گفته می شود که ممکن هست سونوگرافی اول، مشکل وجود داشته باشد ولی در سونوگرافی هاي بعدی مشکلی دیدن نشود.

 

حتی اگر گذشته از این غربالگری انجام داده اید، انجام آن برای دیدن فرزندتان لذت بخش خواهد بود. اگر دکتر هر چه راکه می بیند، توضیح می‌دهد، متعجب نشوید. این کاری هست که انها انجام میدهند و شاد می‌شوند که به شما نشان دهند که دنبال چه چیزی میباشند و چه چیزی در صفحه نمایش داده می شود.

 

پیشنهاد ما به شما

** همسر خود را نیز بیاورید. دیدن بچه دیدنی هست حتی اگر شبیه آن چیزی که تصور می‌کردید نباشد. عکس هاي قدیمی تر، سیاه و سفید و سونوگرافی هاي دو بعدی، آشنا تر میباشند. تصویر هاي متعددی بخواهید و اگر می‌خواهید یک CD ویا DVD بگیرید.

 

جدیدترین مطالب سایت