شرایط لازم آماده‌ بودن برای بچه دار شدن

شرایط لازم آماده‌ بودن برای بچه دار شدن

طریقه بچه دار شدن

 

برای داشتن بچه اي باید توجه داشت که شما شرایط بچه دار شدن را دارید پدر و مادر بودن بسیار دیدنی و سرگرم‌کننده استبرای بعضی از افراد پاسخ به این سوال یکی از آسان‌ترین سوالات دنیاست. زیرا همۀ وقت خود را در قالب والدین تصور کرده‌اند و زندگی خود را بر زمینه آن چیده‌اند. عده‌اي نیز در حال پایین و بالا کردن جوانب این موضوع میباشند و برای سالها به آن می‌اندیشند و فکر میکنند پیش‌ازاین تصمیم باید تردیدهایشان برطرف شود. بعضی نیز پاسخشان به این سوال منفی هست.

 

جز هرکدام از این افراد باشید، چه قطعا بخواهید اینکار را با یک تصمیم هوشیارانه انجام دهید، چه برای مادر یا پدر شدن تردید دارید، یا نمی دانید برای به عهده گرفتن این مسئولیت این‌چنین طولانی آمادگی دارید یا خیر، امیدواریم مطالب زیر به شما کمک کند تا تصمیم بهتری بگیرید.
 
یک موضوع مهم در ابتدا این هست که هیچ‌کس مجبور به بچه‌دار شدن نیست. جهان برای افرادی که میخواهند به جمعیت آن اضافه کنند، کوچک نیست. این که میخواهید صاحب فرزندی شوید و این که چه آرزو و امیدهایی دارید همگی کاملا به شما مربوط می شود.

 

فاکتور سختی

مادر و پدر بودن بسیار دیدنی و سرگرم‌کننده هست. اینکار به‌طوری رضایت‌بخش هست که تا زمانی که این نقش را نپذیرفته‌اید نمیتوانید لذت آن را درک کنید اما درعین‌حال سخت‌تر از همۀ کارهایی هست که تاکنون انجام داده‌اید.

 

سخت هست زیرا بیشترین میران وقت و انرژی شما صرف آن می شود و تنها زمان کوتاهی برای استراحت و بازیابی خود، خواهید داشت. اینکار سخت خواهد بود چراکه اکثر والدین زمان، پول، حمایت عاطفی، زمان تحصیل و آمادگی برای کاری که دوست دارند انجام بدهند را نخواهند داشت. سخت هست زیرا زمانی که بچه ها شما را کلافه میکنند کاملا در چهره شما مشهود هست. سخت هست زیرا هر اشتباهی که شما انجام داده و بدهید عزیزترین فرد زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار میدهد: یعنی فرزندتان!

 

داشتن فرزند، یکی از تغییرات اساسی زندگی هست و به این خاطر که زنان عموما مسئولیت اصلی را در قبال فرزندان دارند، قطعا تاثیری که این اتفاق بر زندگی آن‌ها خواهد داشت، اکثر از مردان هست. در واقع اولویت جامعه در تربیت فرزندان اکثر بر روی زنان هست.

 

پتی ویپلر موسس آلبوم “والدین دست در دست” کالیفرنیا معتقد هست: «پدر و مادری که حیاتی‌ترین نقش برای پروراندن نسل آینده به‌حساب می آید به‌صورت اقتصادی و شبیه به یک سرگرمی دیده می شود. زنان حقوق، حمایت و مشارکت کافی در جامعه پیدا نمیکنند درنتیجه به یک فرد خسته و کسل تبدیل می شوند.»

 

امروزه مردان اکثر از قبل در نقش پدری فعالیت میکنند. اما همچنان کارهای مربوط به منزل نظیر درست کردن غذا، تدابیر عاطفی، نگه داری از بچه، خرید و جزئیات منزل‌داری بر عهده زن منزل هست که حقوقی بابت آن دریافت نمی کند.

 

گرچه این به آن معنی نیست که این برای مردان یک تصمیم آسان هست. در جوامع مدرن هم زن و هم مرد در مواجه با گزینه شغل یا وظیفه والدی خود قرار می گیرد که درنتیجه‌ ماندن در میان این دو اوضاع معمولا زنان فرزند پروری را گزینش می کنند و مردان کار را.

 

کار کردن بیش‌ازحد مردان یا به‌نوعی اعتیاد آن‌ها به کارشان توسط محل کار و گرچه نقشی که به‌تازگی در خانواده عهده‌دار آن میشوند، تقویت میشود. ساعات کاری طولانی باعث افزایش حس تنهایی در مردان می شود و این حس را برایشان ایجاد میکند که قادر نیستند آن پدری که آرزویش را داشتند، بشوند.

 

 

 

بررسی واقعیت

باوجوداین همۀ عکسهای رویاگونه و رمانتیک از بچه‌دار شدن که در اطراف وجود دارد تا زمانی که فرد پدر و مادر نشود به‌ندرت میتواند یک عکس واقع‌گرایانه از این که والد بودن چیست داشته باشد.

 

برای داشتن این تجربه به‌صورت نیمه حقیقی می توانید از فرزند یک آشنا یا دوست در طول یک روز مراقبت کنید. همینطور میتوانید فرض کنید که تصمیم به بچه‌دار شدن گرفته‌اید و با این حس و تمامی تغییراتی که در زندگیان قرار هست اتفاق بیفتد یک هفته زندگی کنید. سپس تصمیم بگیرید بچه‌دار نشوید و یک هفته نیز با این تفکر زندگی کنید.

 

تعداد زیادی از افراد به‌ویژه زنان هنگامی‌که بزرگ می شوند از آن‌ها انتظار میرود که حتما والد باشند. همۀ وقت و در هر دوره‌اي زنان و دختران با عکسهای و انتظاراتی از جانب والدین، همسر، مذهب، تبلیغات و رسانه‌ها احاطه‌شده‌اند تا مادر شوند. اما این که شما تصمیم به مادر شدن میگیرید تنها مربوط به خودتان هست و هیچ انتظار و توقعی از سوی والدین، دوستان و مذهبتان نباید شمارا مجبور به این تصمیم کند. زیرا این زندگی شما هست و تصمیم‌گیری درمورد آن به شما مربوط میشود.

 

آیا برای بچه‌دار شدن آمادگی دارید؟

آلبوم‌اي از سوالات زیر توسط تیم روان‌پزشکان سن فرانسیسکو طراحی‌شده تا به شما در جهت پاسخ به این سوال کمک کند. میتوانید از هر روشی که به شما کمک میکند تا تصمیم بهتری بگیرید بهرهگیری کنید. مثل گفت‌وگو با شریک زندگی یا دوستتان، در خلوت فکر کردن، تهیه یادداشت یا مشاوره با پزشکتان.

 

اگر قصد بچه‌دار شدن دارید این سوالات را به همسر خود نیز نشان دهید تا جواب سوالات وی را نیز بدانید.

دیوید من به‌عنوان مسئول این مطالعات می گوید: «تعداد زیادی از کارهایی که ما انجام می دهیم به افراد کمک میکند تا حس تردید خود را بفهمند تا بتوانند به مرحله بعدی تصمیم‌گیری برسند. ما به این نتیجه رسیده‌ایم که تردید، نتیجه مسائل عاطفی هست که شخص دارد و از آن آگاه نیست. چیزی مثل یک ناراحتی حل‌نشده.»

 

توصیه می شود اول با این سوال از خود شروع کنید که چه چیز برای خود می خواهید؟ صرف‌نظر از موقعیت فعلی و انچه در آینده با آن مواجه خواهید شد تا چیزی راکه میخواهید به دست آورید.

 

اگر فکر میکنید که بچه می خواهید در این مرحله هرگز نپرسید که چه پیش خواهد آمد؟ خواه بچه خودتان باشد یا بخواهید به سرپرستی قبول کنید. تنها بر روی خواسته‌ها و آرزوهایتان تمرکز کنید.

 

برخی دیگر از سوالات این هستند:

 آیا زمانی را با کودکان سپری میکنید؟ از آن لذت می برید؟
 چه ویژگی در والدینتان دوست داشته و شایسته قدردانی می‌دانید؟ و چه ویژگی را دوست ندارید؟
 از این که یک پدر یا مادر باید چگونه باشد چه تصویری دارید؟
از پاسخگویی به این سوالات چه حسی دارید؟

 

جدیدترین مطالب سایت