فواید زایمان طبیعی و طولانی شدن عمر

فواید زایمان طبیعی و طولانی شدن عمر

زایمان طبیعی چه فوایدی دارد  ؟

 

زایمان طبیعی فواید هاي خواندنی دارد و میتواند به طولانی شدن عمر کمک کند در ادامه میتوانید با فواید زایمان طبیعی و طولانی شدن عمر تالاب را دنبال نمایید .

 

فواید زایمان طبیعی , زایمان یک فرآیند فیزیولوژی طبیعی است و تعداد زیادی از مادران احساس میکنند که زایمان طبیعی در آب باعث میشود که زایمان طبیعی بر طبق غریزه، بهتر انجام شود.

 

در آب بودن، برای مادران حریم خصوصی و استقلال فراهم می‌کند و به انها کمک میکند تا با انقباضات کنار بیایند. همانطور که زمانی که احساس ناراحتی یا درد یا خستگی می‌کردیم، دوش یا حمام آب گرم به آرامش ما کمک میکرد و ناراحتی ها را از بین میبرد. 

 

آب به سادگی باعث میشود که ما احساس خوبی داشته باشیم و به ما انرژی میدهد و این حقایق دارد که زایمان طبیعی در آب مزایای مشابهی دارد.

 

زایمان طبیعی در آب دقیقا به سادگی گفتن آن است. دریک وان پر از آب گرم درد زایمان تحمل شده و سر انجام زایمان انجام میشود. بعضی از مادران ترجیح میدهند که در آب درد انقباضات را تحمل کنند ولی در بیرون از آب زایمان کنند. تحمل درد زایمان طبیعی در آب همان مزایای زایمان را دارد، و یا حتی بیشتر.

 

زمانی که شما در آب برای زایمان تلاش میکنید و درد آنرا تحمل می‌کنید، بطور نسبی بیشتر آرامش دارید و از مزایای جریانی از هورمونهای درد زایمان بهره مند هستید.

 
به گزارش تالاب در حالی‌که تحقیقات هنوز دراین زمینه در حال ادامه است، تحقیقات و تجارب گزارش شده در حال حاضر به ما میگویند که تولد در آب مزایای فراوانی دارد، از جمله:

 

تسکین درد
 ایجاد آرامش
 نیروی شناوری کمک می‌کند که احساس سبک تر داشته باشید
 میتوانید به سهولت پوزیشن خودرا تغییر دهید.

 

 به کاهش هورمونهای استرس که سبب درد می‌شود کمک میکند.
غوطه وری در آب میتواند به افت فشار خون مرتبط با اضطراب کمک کند.

 

کاهش خطر اپیزیتومی و پاره شدن ناحیه تناسلیمی تواند عمل خروج جنین را بدون دخالت در آن تسهیل کند.
حس آرامش در کف لگن را بیشتر می‌کند.

 

اضطراب رابا ایجاد یک حریم خصوصی کاهش میدهد و به مادر اجازه می‌دهد به غرایز طبیعی بدن خود بهتر گوش فرا دهد و با بدن خود کار کند.

 

 ورود و انتقال موثر تر کودک

 تسهیل حرکات، حریم خصوصی و آرامش جسمی و روحی می‌تواند مدت دوران تحمل درد برای زایمان رابا ترشح هورمونهای درد کاهش دهد.

 

خطر مداخلات مثل اکسی توسین مصنوعی و اپیدورال را کاهش می‌دهد.

فواید زایمان طبیعی و طولانی شدن عمر

شاید یکی از برترین مزایای زایمان در آب این است که به جریان یافتن هورمون درد کمک میکند

  
آیا من برای زایمان طبیعی در آب مورد مناسبی هستم؟
زمانی که شما در موقعیت تحمل درد زایمان هستید، سخت است که تشخیص دهید چه چیزهایی می‌تواند برای کاهش انقباضات کمک کند. با این حال، تعداد زیادی از زنان که در حال برنامه ریزی برای زایمان طبیعی در آب هستند باید از گزینه ي مناسب و موثر بودن آن برای خود مطمئن شوند. اگر شما میخواهید زایمان طبیعی در آب را انتخاب کنید، انتخاب یک مراقب یا پزشک و مامای مناسب بسیار مهم است.

 

چگونه زایمان طبیعی در آب، درد را کاهش میدهد؟
دوران زایمان توسط تغییرات هورمونی و تغییرات فیزیکی و انقباضات عضلانی شدید محرز میشود. متغیرهای زیادی وجوددارد که بر میزان ناراحتی، درد و احساسات شدید تاثیر می‌گذارد. یک تعریف علمی از درد عبارت است از:

 

 در تماس با زایمان، این درد ۲ بعد دارد. یکی از نظر انتقال واقعی اطلاعات به مغز که محرک درد است و دیگری این که چگونه این محرک ها که میتواند تحت تاثیر متغیرهای عاطفی، شناختی، اجتماعی و فرهنگی منحصر به فرد هر زنی باشد، تفسیر شوند.

 

به تعبیر ساده، در حالیکه درد زایمان یک درد فیزیکی است اما این درد فیزیکی تحت تاثیر عوامل محیطی، اطرافیان حامی و تجارب گذشته است. زایمان در آب فقط بر جنبه ي فیزیکی زایمان موثر نیست بلکه بر جنبه هاي عاطفی نیز تاثیر میگذارد و این یک رویکرد یکپارچه برای مقابله با درد زایمان است.

 

آب درمانی، همان آب گرم، گاهی اوقات به همراه حباب هاي تسکین دهنده است تا به آرامش عضلات دردآور کمک کند.

 

تمامی این‌ها چیزهایی هستند که می‌توانند کمک کنند تا با درد انقباضات کنار بیایید. آب سبب شناوری میشود و باعث میشود شما احساس سبک تری داشته باشید و کمتر احساس فشار کنید. همینطور حرکت را راحت می‌کند و اجازه می‌دهد تا بتوانید برترین پوزیشن را برای بدن خود پیدا کنید.

 

مجله تالاب : شاید یکی از برترین مزایای زایمان در آب این است که به علت داشتن حریم خصوصی، به جریان یافتن هورمون درد کمک می‌کند. اکسی توسین، یک هورمون مهم درد است که زمانی که یک زن احساس آرامش و سهولت و عشق داشته باشد ترشح شده ودر بدن جریان می‌یابد.

 

با ترشح اکسی توسین که سبب تحریک انقباضات می‌شود، بدن نیز بتا-اندورفین ترشح میکند که هورمونی است که با درد مقابله میکند و حتی میتواند باعث بوجود آمدن احساس رضایت و خوشحالی شود! زایمان در آب میتواند به بدن کمک کند تا از روشهای طبیعی خود برای کاهش درد استفاده کند.

 

جدیدترین مطالب سایت