با قرص سایتوتک جنین را سقط کنید !!

با قرص سایتوتک جنین را سقط کنید !!

سقط کردن جنین با قرص و دارو 

 

گذشته از هر چیز باید بدانید که سقط جنین مثل کشتن یک انسان هست و فقط درصورت داشتن توجیه دکتری – مثل خطر مرگ برای مادر انجام ان از طریق دکتر قانونی هست.

 

قرص هاي میزوپروستول با نام تجاری سیتوتک یا سایتوتک Cytotec  به شکل قرص غذایی ۲۰۰ میکروگرمی وجوددارد و نخستین بار ازآن برای درمان زخمهای معده بهرهگیری شده هست.

 

به گزارش تالاب دریک پژوهش مشخص شد که مصرف حداکثر ۶۰۰ میکروگرم آن به‌ صورت واژینال و یا ۸۰۰ گرم آن به‌صورت غذایی  تا ۹۵ درصد باعث سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری می‌شود.

میزوپروستول با نام میزوتک یا میزو گلندین در قالب قرص هاي 100  و 200 میکروگرمی در ایران ساخت می گردد نام تجاری آن سیتوتک یا سایتوتک میباشد

 

قرص سایتوتک یا میزوپرستول به چه شکلی مصرف میشود؟

 

این قرص به صورت واژنال زیر زبانی مصرف میشود  با دقت به حداکثر اثربخشی و دست کم عوارض جانبی 400 میکروگرم میزوپروستول واژینال هر چهار ساعت و حداکثر پنج دوز هست.

 

طبق معمول متخصصان با دقت به سن بارداری و سیستم بدنی شما  دو روش واژینال و زیر زبانی را برای مصرف قرص‌ها پیشنهاد میکنند  اگرچه اکثر اوقات ترکیبی از مصرف زیر زبانی و واژینال پیشنهاد میشود.

400 میکروگرم میزوپروستول غذایی نسبت به 200 میکروگرم میزوپروستول واژینال سریعا‌تر اثر میکند ولی عوارض جانبی بیشتری دارد. بهرهگیری واژینال موثرتر از روش زیر زبانی هست.

 

رژیم پیشنهادی برای سه ماهه اول بارداری بهرهگیری از 800 میکروگرم واژینال هر 12 ساعت تا حداکثر سه دوز هست طبق معمول با دقت به سن بارداری در سه ماهه دوم متخصص مصرف این قرص‌ها رابه شکل زیر پیشنهاد می کند

17 -13 هفته، 200 میکروگرم واژینال هر شش ساعت تا ماکزیمم چهار دوز یعنی 800 میکروگرم
26 -18 هفته، 100 میکروگرم واژینال و ماکزیمم چهار دوز هر شش ساعت. 
بیشتر از 27 هفته 50- 25 میکروگرم هر شش ساعت تا حداکثر شش دوز.

 بعضی متخصصان برترین دوران برای اثر بخشی بهتر قرص میزوپروستول را مصرف آن در هفته 6 تا 8 بارداری میدانند

 

با قرص سایتوتک جنین را سقط کنید !!

 

 قرص سایتوتک چه عوارضی دارد؟

 

بعد از مصرف قرص طبق معمول مراحل زیر اتفاق میوفتد

درد شکمی که متداول از ۱۰ دقیقه بعد از مصرف قرص آغاز میشود, اسهال و استفراغ که به سرعت قطع می‌شود,تب و لرز که کم کم کم می‌شود ,خون ریزی و سقط جنین

در خانمهایی که پیشینه سزارین دارند احتمال پارگی رحم وجوددارد که بایستی حتما تحت نظر متخصص در بیمارستان از این قرص‌ها بهرهگیری کنند. بعد از مصرف قرص‌ها تا 2 هفته احتمال سقط شدن جنین هست ولی متداول در 12 ساعت اول پس از مصرف قرص‌ها جنین سقط می‌شود

 هرگز خودسرانه قرص میزوپروستول بهرهگیری نکنید

ودر نهایت سقط عمدی جنین سالم قتل یک انسان هست  به دنبال سقط عمدی جنین سالم خود نباشید و به فکر نگه‌داشتن آن باشید شاید دیگر نتوانید فرزندی داشته باشید.

 

جدیدترین مطالب سایت