همه چیز در مورد بارداری مخصوص فصل زمستان و بهار

همه چیز در مورد بارداری مخصوص فصل زمستان و بهار

همه چیز در مورد بارداری مخصوص فصل زمستان و بهار 

بارداری همیشه یک موضوعی ست که هر مادری تجربه خواهد کرد ما بارداری را در زمستان برای شما باز خواهیم کرد در ادامه تالاب را دنبال کنید.

 

بارداری در فصل زمستان سختی های خاص خودش را دارد. پزشکان توصیه می کنند حتی الامکان از باردار شدن در این فصل اجتناب کنید. بارداری در فصل سرد زمستان معمولا با بروز برخی مسائل و مشكلات مربوط به این فصل همراه است. خانم‌های بارداری که قسمتی از بارداری‌شان در فصل زمستان است، باید نکاتی را رعایت نمایند

 

بارداری، تجربه‌ای خاص و منحصر به فرد در طول زندگی یك زن است، برخی از بارداری‌ها كمی سخت و پیچیده هستند و ممكن است در برخی موارد خطرات و نگرانی‌هایی را نیز در پی داشته باشند.بارداری در فصل سرد زمستان معمولا با بروز برخی مسائل و مشكلات مربوط به این فصل همراه است ممكن است به نظر ساده برسد و اغلب فكر كنید

 

كه بارداری به تنهایی پروسه‌ای سخت و نگران كننده است حال چه فرقی دارد زمستان باشد یا تابستان، ولی حقیقت این است كه بارداری‌ در فصل سرما، دردسرهای پیچیده‌ بسیار دارد. مثلا:

 

انتخاب كفش مناسب برای بارداری در فصل سرد زمستان
به گزارش تالاب مادران باردار مدام نگران سر خوردن روی سطح یخ زده زمین یا سطح پوشیده شده از برف هستند بنابراین توصیه می‌شود كه در دوران بارداری در فصل زمستان كفش‌هایی تهیه كنید كه امكان سر خوردن شما را به حداقل برسانند و در عین حال نرم هم باشند تا با اطمینان بیشتری راه بروید.

 

جنین داخل كیسه آب تقریباً از بسیاری از خطرات ناشی از سر خوردن محفوظ است، اما به هر حال رعایت نكات ایمنی در این وضعیت ضروری است.اگر بنابر شرایطی دچار سر‌خوردگی شدید و بعد از آن تا مدتی احساس كردید جنین در شكم‌تان تكان نمی‌‌خورد، موضوع را سریعاً به پزشكتان اطلاع دهید.

 

در خانه بمانید
شرایط آب و هوا در زمستان بستگی كامل به منطقه‌ای كه زندگی می‌كنید دارد، اما بهتر است در فصل زمستان سعی كنید مدت زمان بیشتری را در داخل خانه بمانید و از خانه تا ضرورتی پیش نیامده خارج نشوید.در خانه ماندن و استراحت كردن، ‌اتفاق تلخ و بدی نیست چرا كه در این شرایط می‌تواند، سلامت بیشتری برای شما تأمین كند.

 

سرماخوردگی در زمستان در خانم‌های باردار
اگر مریض شده‌اید، ‌حتما از پزشك‌ خودتان كمك بگیرید. خانم‌های باردار در دوران بارداری خود ممنوعیت مصرف برخی داروها را دارند، لذا به خود درمانی نپردازید و حتی توصیه می‌شود زینك هم مصرف نكنید مگر به توصیه پزشك.در دوران بارداری، سیستم دفاعی تحت فشار است بنابراین ممكن است اقدامات شما شرایط را سخت‌تر كند و دوره بیماری را طولانی‌تر.

 

جریان خون بیشتر شده است مخصوصا در نواحی سینوس‌ها بنابراین ممكن است احساس گرفتگی و خفگی بیشتر كنید. سرفه‌های شدید و تب در برخی از سرماخوردگی‌ها می‌توانند نشان دهنده ذات‌الریه باشند مخصوصا در سرماخوردگی‌های طولانی مدت، بنابراین در چنین شرایطی حتما از پزشك متخصص كمك بگیرید.

 

اگر چنانچه به هر دلیلی دچار سرماخوردگی شده‌اید، با بی‌حالی در محل كارتان حاضر نشوید عطسه، سرفه، آب‌ریزش بینی همگی برای افرادی كه وضعیت شما را ندارند، شرایط نامطلوبی را ایجاد می‌كنند و البته شرایط شما به دلیل بارداری سخت‌تر و بحرانی‌تر است پس در خانه بمانید و تا خوب نشده‌اید به اینكار ادامه دهید.حتما به بدن خود توجه كنید چرا كه مسئولیت شما در این مدت در قبال خودتان بیشتر و جدی‌تر است.

 

مشکلات پوست در دوران بارداری در زمستان
همواره در فصل زمستان، اغلب مردم دچار مشکلات پوستی می‌شوند مثل خشکی پوست، خارش آن و ترک خوردن پوست.این اتفاقات در دوران بارداری در زمستان بیشتر می‌شود. بنابراین در فکر پیشگیری از آن باشید، پوستتان را مرطوب نگاه دارید.از کرم‌های مناسب استفاده کنید و اجازه ندهید پوستتان خیلی خشک شود و ترک بخورد. از توصیه‌های پزشکتان نیز استفاده کنید.

 

بارداری در زمستان و استفاده از لباس‌های راحت
وقتی که می‌خواهید برای خود لباس انتخاب کنید، حتما به فکر راحتی لباس‌ها باشید. لباس‌هایی که شما را گرم نگه دارند و در عین حال راحت باشند.جوراب به پا کنید. از اینترنت کمک بگیرید و سعی کنید حتما لباس‌های مخصوص بانوان باردار را تهیه کنید.

 

در خانه ماندن و استراحت کردن بسیاری از خانم‌های باردار را دچار رخوت و حتی افسردگی می‌کندبله، برف و سرما ممکن است شرایطی را به وجود آورد که به خانه ماندن شما منجر شود اما می‌توان از این فرصت استفاده بیشتری برد.مثلا برخی مواد غذایی را تهیه و فریز کنید تا بعد از تولد فرزندتان مجبور به ‌آماده کردن آنها نباشید.مجلات را ورق بزنید و از روی عکس‌ها، اقدام به خرید اینترنتی برای تامین نیازهایتان کنید.

 

دنبال اسم مناسب برای فرزندتان باشید.اجازه ندهید که شرایط آب و هوا شما را سرد و کسل و بی‌حوصله کند و از فرصت پیش آمده استفاده کنید.

 

ورزش کردن در دوران بارداری در زمستان
بهترین ورزش در دوران بارداری پیاده‌روی است، اما بیرون رفتن در هوای سرد و یخ زده زمستان، کار پرخطری است اما از آنجایی که نباید بی‌تحرک یکجا بمانید، بهتر است به فعالیت خود ادامه دهید مثلا سراغ ورزش‌هایی بروید که در داخل خانه انجام می‌شوند.ورزش‌هایی که برای خانم‌های باردار خطر ندارند مثلا به کلاس یوگا بروید و یا از فضای باشگاه و تحت نظر مربی استفاده کنید.

 

 به گزارش پارس ناز ورزش کردن باعث افزایش انعطاف‌پذیری بدن می‌شود فقط حتما باردار بودن خود را با مربی باشگاه در میان بگذارید و در خانه نیز حرکات خطرساز انجام ندهید.

 

خونریزی بینی در دوران بارداری در زمستان
در فصل زمستان، خونریزی بینی بیش‌تر از تابستان پیش می‌آید، چرا که خشکی هوا و خشکی پوست از عوامل اصلی آن هستند.حتما در محیط خانه از دستگاه مرطوب کننده و بخور استفاده کنید تا میزان رطوبت محیط‌تان بیشتر شود.خطر خونریزی بینی و البته دیر بند آمدن خونریزی، خانم‌هایی که دارای فشار‌خون بالا هستند را بیشتر تهدید می‌کند.نابراین در چنین شرایطی حتما با پزشک خود مشورت کنید و از او کمک بگیرید.

 

جدیدترین مطالب سایت