در یک ماه چقدر وزن کم کنیم تا مفید باشد ؟

در یک ماه چقدر وزن کم کنیم تا مفید باشد ؟

در یک ماه چقدر میتوانیم کم کنیم ؟ 

برای کم کردن وزن خود لازم هست که از دمنوش هاي طبیعی بهرهگیری کنیم در ادامه می‌توانید تالاب را دنبال نمایید. 

 

یک متخصص تغذیه عنوان کرد: کاهش وزن افراد در سه حالت مقدور هست اتفاق بیفتد، از بین رفتن توده چربی، از دست دادن آب بدن و از دست رفتن عضلات بدن که اگرچه تنها یکی از این موارد می‌تواند یککاهش وزن طبیعی قلمداد شود

 

در یک ماه چند کیلوگرم کاهش وزن طبیعی است؟

 

پزشک سعید حسینی افزود: کاهش وزن در حالت طبیعی باید «در هفته نیم تا یک کیلوگرم» و «در ماه حدود دو الی چهار کیلوگرم» باشد که این کاهش وزن در صورتی که از توده چربی باشد، در لاغری مؤثر و پیوسته تر خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: اگر فردی به هر دلیلی با کاهش وزني روبه‌رو شود که از آب بدن او کاسته شده باشد، تاثیری در شرایط فرد نخواهد داشت، افزون بر آن، اگر از طریق رژیم هاي نادرست اقدام به کاهش وزنکند، به طوریکه عضلات خودرا از دست بدهد، با به هم ریختن سوخت و ساز بدن، وزن سابق فرد مجددا برگشته و حتی مقدور هست با افزایش وزن بیشتری نسبت به گذشته نیز روبه‌رو شود.

 

این متخصص تغذیه با بیان این‌که اصول رژیم خوراکی سالم برای همه ی تقریبا یکسان هست، گفت: اگر فردی مثلا مریضی کلیوی، کبد چرب یا دیابت داشته باشد، روی نحوه لاغری او نیز مفید خواهد بود، افزون بر آن، بسته به وزن و سن افراد هم مقدور هست فرآیند لاغری تغییر کند، در حقایق رژیم خوراکی اصولی که توسط متخصصان عرضه میشود، به شرایط فردی وابسته هست.

 

حسینی در پاسخ به این‌که آیا بطور کلی افرادی که گریبانگیر افزون وزن میباشند باید مورد خاصی را از غذای خود حذف یا کم کنند، توضیح داد: در اکثر رژیم هاي ایرانی که منتهی به چاقی میشود، مصرف چربی بیش از سهم پیشنهادی هست، چربی به علت این‌که غذا را خوشمزه می‌کند، افزون بر آن سیرکننده نیز هست، چه در تهیه غذا در خانه و چه در آشپزخانه هاي بیرون از خانه، اکثر بهرهگیری میشود. از لحاظ قیمت نیز، بهرهگیری از چربی ها مقرون به صرفه هست. بهمین علت هم مردم کشور ما از مصرف بالای چربی برخوردار میباشند.

 

به گفته تالاب این متخصص تغذیه، افزون بر عوامل یاد شده که منتهی به مصرف چربی و تجمع آن در بدن افراد می‌شود، کم حجم بودن چربی نیز در قیاس با مواد خوارکی دیگر مثل میوه که فضای بیشتری را اشغال می‌کند، سبب آن میشود که افراد متوجه مصرف بالای آن نشوند، بنابر این با درنظر گرفتن این موارد، افراد میتوانند تا حدودی از افزایش وزن خود پیشگیری کنند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم دکتری تهران اظهار داشت: اگرچه ورزش همچون یک فعالیت مثبت، همه ی وقت باید درنظر گرفته شود و اثرگذاری مثبتی نیز در کم شدن وزن دارد، اما با دقت به این‌که افراد مقدور هست در سنین بالا دارای افزون وزن باشند و مشکلات جسمی مثل دیسک کمر، آرتروز زانو و … دارا باشند، بنابر این انجام فعالیت هاي ورزشی برای همه ی افراد تحت رژیم مقدور نخواهد بود.

 

جدیدترین مطالب سایت