معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

چای لاغری کلمه ای است که این روزها زیاد به گوش مان میخورد. تبلیغات تلویزیونی و همچنین تعاریف اطرافیان مـا ممکن است مـا را به سمت مصرف انواع چای لاغری سوق دهد، طبق نظر پزشکان با مصرف چای لاغری می توانید 3 تا 7 کیلو در یک ماه وزن کم کنید.

 

1- دمنوش چای سبز برای لاغری

چای سبز یکی از بهترین گزینه‌ها برای لاغری است. به این خاطر که این چای حاوی مقدار زیادی کاتچین است. کاتچین نوعی آنتی‌ اکسیدان طبیعی است که میتواند سوخت‌ و ساز بدن را بهبود ببخشد و سوختن چربی را سریع‌تر کند؛ مخصوصا چربی‌های شکم.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

همچنین حاوی مواد بایواکتیو همانند کافئین و EGCG است که تاثیر بسیار زیادی در متابولیسم بدن دارد. چای سبز همچنین سبب افزایش هورمون‌های مسئول سوختن چربی در سیستم داخلی بدن است. به این ترتیب که چربی بیشتری در جریان خون تولید و ان را به انرژی تدیل میکنند.

 

2- چای Puerh برای لاغری

Puerh نوعی چای سیاه چینی است که در استان یونان چین کشت و برداشت میشود. این چای پس از تخمیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین فرایندهای شیمیایی باعث میشود تا این چای سیاه خواص زیادی پیدا کند. Puerh را در آفتاب خشک میکنند. این چای خاصیت آرامش‌بخش دارد و بهتر است بعد از غذا نوشیده شود. هر چـه زمان نگه‌داری ان طولانی‌تر شود، عطر چای بیشتر خواهد شد.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

آزمایشات گوناگونی در راستای نقش چای Puerh در لاغری صورت گرفته و مشخص شده مواد تشکیل دهنده چای، در تسریع روند تولید چربی به انرژی نقش بسیار مهمی دارند. این مساله از تجمع چربی‌ها در بافت‌های بدن جلوگیري میکند . همچنین به کم شدن تری‌گلیسیرید خون و قند خون هم جلوگیري میکند.

 

3- چای بادرنجبویه برای لاغری

بادرنجبویه نوعی دمنوش گیاهی است که خاصیت آرامش‌بخشی و تسکین درد دارد و یکی از بهترین چای‌ها برای پاک‌سازی عمومی بدن بشمار می‌رود. بادرنجبویه جزو خانواده نعنافلفلی‌هاست و از ویژگی‌های ان میتوان به کاهش استرس، بهبود وضعیت خواب، تقویت پوست و مو اشاره کرد.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

این چای همچنین برای کسانی مفید است که می‌خواهند سیستم گوارش بدن خود را بهبود بخشید و به پاک‌سازی داخلی بپردازند. بادرنجبویه سبب تسریع روند هضم غذا میشود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این گیاه مقوی به پاک‌سازی جریان خون و دفع سموم می‌‌پردازد و هورمون‌های مربوط به شکم را تحت نظارت دارد به کاهش اشتها کمک می‌کند.

 

4- چای دارچین برای لاغری

دارچین بوی شیرین و خوشایندی دارد و در بسیاری از غذاها و دسرها مورداستفاده قرار می گیرد. چای دارچین به‌طور طبیعی به کاهش کالری‌های بدن و میزان قند خون کمک میکند. همین امر باعث می‌شود تا فرد با سرعت بیشتر لاغر شود. مصرف منظم چای دارچین به پاک‌سازی و تقویت سیستم گوارش بدن نیز کمک میکند و میتوان از آن به عنوان دارویی معجزه‌آسا برای تناسب اندام استفاده کرد.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

دارچین به‌ویژه چربی‌های شکم را آب می‌کند. ترکیب پودر دارچین و عسل از تجمع چربی‌ها در بدن پیشگیري میکند و متابولیسم بدن را نیز افزایش می‌دهد. ماده‌ای موسوم به سینامالدئید در دارچین وجود دارد که حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدن‌های پلی‌فنول است.

 

5- چای زردچوبه برای لاغری

زردچوبه خواص بیشماری برای سلامتی بدن انسان دارد. تا حد ممکن از این ادویه در غذا های خود استفاده کنید. از جمله مزایای مصرف همیشگی زردچوبه باید به افزایش متابولیسم بدن، کاهش التهاب و از بین بردن چاقی مفرط است. این ادویه زردرنگ برای از بین بردن عارضه‌های متابولیک بدن نیز بسیار مفید است.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

آنتی‌اکسیدان موجود در زردچوبه کورکومین است که همان ماده رنگی زردچوبه است. این ماده التهاب سلول‌های بدن را از بین می‌برد.

 

6- دمنوش لیموترش و زنجبیل موثر برای لاغری

لیمو و زنجبیل برای تقویت سیستم گوارش و افزایش متابولیسم بدن بسیار مفید هستند. جالب است بدانید این دمنوش سه برابر بیشتر از قهوه میتواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. این ترکیب همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین C است.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

بعلاوه، زنجبیل قابلیت تنظیم قند خون را دارد و در نتیجه برای نظارت میزان گرسنگی و کاهش اشتها میتواند بسیار مفید فایده باشد.

 

مواد لازم برای دمنوش زنجبیل و لیمو :

آب داغ 250 میلی لیتر معادل 1 لیوان

عسل 25 گرم معادل 1 قاشق

آب لیموترش 1 قاشق چایخوری

زنجبیل آسیاب شده نصف قاشق چایخوری

دارچین یک و نیم قاشق چایخوری

دمنوش زنجبیل و لیمو

 

روش تهیه دمنوش زنجبیل و لیمو:

زنجبیل و دارچین را در یک لیوان آب جوش ریخته و هم بزنید. آب لیمو ترش و عسل را نیز اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بماند و سپس این نوشیدنی گرم خوشمزه را نوش جان کنید. اگر فشار خونتان بالاست قبل از مصرف زنجبیل با پزشک مشورت کرده و در مصرف ان زیاده روی نکنید.

 

7- چای سیاه برای لاغری

چای سیاه چای رایج و محبوب ایرانی‌هاست. این نوشیدنی حاوی موادی است که در چای سفید یا سبز یافت نمی‌شود. اما چای سیاه نیز همچون چای سبز خاصیت لاغرکنندگی دارد.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

چای سیاه حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان موسوم به فلاونوئید و پلی‌فنول است که در کاهش وزن نقش بسیار موثری دارند. پلی‌ فنول در چای سیاه به ساخت اسیدهای چرب کوتاه کمک میکند. ان ها هم سبب افزایش متابولیسم میشوند.

 

8- چای اولانگ برای لاغری

اولانگ نوعی چای چینی است که پیش از خشک کردن قدری تخمیر شده است. این چای اغلب حاوی میوه‌های خشک و عطر زیادی است و طعم منحصربه فردی دارد. این چای نیز همانند نمونه‌های بالا روند سوختن چربی در بدن را تسریع می‌بخشد و در نتیجه به کاهش وزن و افزایش تناسب بدن کمک شایانی می‌کند.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

پلی‌فنول‌های موجود در این چای سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و همین امر سبب از دست دادن وزن میشود. چای اولانگ حاوی کافئین و کاتچین است. این دو ماده در همکاری با یکدیگر به افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن هر چـه بیشتر چربی‌های بدن کمک شایان یمی‌کنند.

 

9- چای سفید برای لاغری

چای سفید روند خشک شدن بسیار آرامی دارد و وقتی گیاه هنوز خیلی جوان است برداشت میشود. طعم این چای در مقایسه با بقیه چای‌ها بسیار متفاوت و تقریبا شیرین است. در تحقیقات مختلفی که انجام شده ثابت شده این چای سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

میزان کاتچین موجود در چای سفید و چای سبز با هم برابر است و هر دو به یک اندازه به کاهش وزن و افزایش متابولیسم بدن کمک میکنند. بعلاوه، چای سفید از شکل‌گیری سلول‌های چربی نیز پیش گیری میکند. همچنین این امر موجب تسریع روند چربی‌سوزی میشود.

 

10- چای رویبوس برای لاغری

دمنوش رویبوس از برگ‌ها و ساقه‌های نازک نوعی گیاه آفریقایی موسوم به Aspalathus تهیه میشود. این دمنوش برای سلامت هر چـه بیشتر بدن بسیار مفید است. در تحقفیقات اخیر هم ثابت شده که برای لاغری و حفظ تناسب اندام نیز چای مناسبی است.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

این دمنوش حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی همچون آسپالاتین و نوتوفاگین است که هر دو مسئول از بین بردن رادیکال‌های آزاد اکسیژن هستند که برای بدن مضر بوده و به ساختار DNA ضربه وارد می‌کنند. بعلاوه، این آنتی‌اکسیدان‌ها به تنظیم قند خون و انسولین کمک شایانی میکنند. این چای شیرین و کم‌کالری است و میتواند بهترین جایگزین برای نوشیدنی‌های شیرین باشد.

 

11- چای ماتچا برای لاغری

چای Matcha که به عنوان پودر چای هم شناخته میشود از گیاهی چای سبز بدست می‌آید. با این تفاوت که ماتچا در رابطه با تناسب اندام و لاغری بسیار قدرتمندتر از چای سبز عمل می‌کند. ۱ گرم از این چای حدود ۳ واحد کالری دارد.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

بعلاوه، همچون چای سبز، پودر چای حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است که به دفع سموم بدن، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب و ورم در سیستم داخلی بدن کمک می‌کند.

 


 

آیا چای لاغری واقعا وزن را کاهش می‌دهد؟

اغلب مردم ان گونه می اندیشند که چای لاغری چون از مواد گیاهی ساخته شده پس هیچگونه ضرری ندارد و اکثریت مشتاق برای این چای ها هم بانوان هستند. چای های لاغری اخیراً تبلیغات زیادی در رسانه ها داشته و چندین بار کارشناس شرکت تولید کننده چای لاغری در رسانه ها توضیح داده است که اگر به طور مرتب از این چای استفاده کنید در مدت ۱ ماه ۳ تا ۷ کیلو هم کاهش وزن خواهید داشت.

 

تاثیرات چای لاغری در بدن

بعضی از مردم با این که می‌دانند این راه ان‌ها را به مقصد نمی‌رساند اما دنبال راه‌های میان‌بر میگردند. نمونه واضحش، افرادی‌ اند که می خواهند لاغر شوند ولی حال و حوصله رژیم‌های لاغری و ورزش را ندارند و سراغ روش‌هایی می‌روند که بدون دردسر و زحمت چربی‌های اضافه بدنشان را آب کند.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

یکی از راه‌های میان‌بر لاغری، استفاده از دمنوش لاغری و یا چای لاغری است که این روزها تبلیغات زیادی در تلویزیون برای ان انجام شده است. آیا واقعا این چای‌های به اصطلاح چربی‌سوز که به ادعای تولیدکنندگانشان گیاهی هستند و هیچ عارضه‌ای ندارند، چربی‌های اضافه بدن را از بین می برند؟!

 

عملکرد چای لاغری در بدن چگونه است؟

انواع نوشیدنی‌های حاوی کافئین و پلی‌فنول‌ها مانند چای سبز، سیاه یا قهوه، جزو نوشیدنی‌های مدری محسوب میشوند که دفع آب از بدن را افزایش می دهند.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

زمانی که آب بدن بیش از اندازه دفع میشود، املاحی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم هم از بدن دفع خواهند شد و تعادل آب و الکترولیت بدن به هم میخورد. ضمن این که ترکیب‌های کافئین‌دار می توانند باعث کندی حرکات دستگاه گوارش شوند و ابتلا به یبوست را در پی داشته باشند. به‌همین دلیل از ترکیب‌های ملین در تولید چای‌های لاغری استفاده میکنند.

 

آیا مصرف بیش از اندازه این نوشیدنی عوارض خاصی دارد؟

مصرف مداوم ترکیب‌های ملینی باعث ایجاد اختلال در جذب موادمغذی میشود. یعنی زمانی که یک ماده غذایی را مصرف می کنیم و بعد از آن چای لاغری می‌نوشیم، مانع جذب ویتامین‌ها و املاح یا حتی پروتئین و چربی موجود در ان ماده غذایی در بدن میشویم. این مسئله میتواند در طولانی‌مدت، هم بدن را با کمبودهای تغذیه‌ای مواجه کند و هم اختلال‌های گوارشی شدیدی به وجود بیاورد.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

افرادی که این نوشیدنی‌ها را مصرف می‌کنند ممکن است نتایج به‌ ظاهر مطلوبی در کوتاه‌مدت بگیرند اما عوارض و آسیب‌هایی که بدن ان‌ها را در اثر این روش‌های نادرست در آینده درگیر خواهد کرد، آزاردهنده خواهد بود. حتی روش‌های کوتاه‌مدت، غیر اصولی و ناگهانی کاهش وزن می‌توانند آسیب‌های بعضاً جبران‌ناپذیری بر اندام‌های حیاتی بدن مانند کبد و کلیه‌ها بگذارند و باعث از دست رفتن این ارگان‌های حیاتی شوند.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا مصرف مداوم ترکیب‌های ملین باعث ایجاد اختلال در جذب موادمغذی میشود. یعنی زمانی که یک ماده غذایی را مصرف می‌کنیم و بعد از آن چای لاغری مینوشیم، مانع جذب ویتامین‌ها و املاح یا حتی پروتئین و چربی موجود در ان ماده غذایی در بدن میشویم. این مساله میتواند در طولانی‌مدت، هم بدن را با کمبودهای تغذیه‌ای مواجه کند و هم اختلال‌های گوارشی شدیدی به‌وجود بیاورد.

 

ترکیبات موجود در چای لاغری چیست؟

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

معمولاً چای‌هایی که برای لاغری تولید و روانه بازار می‌شوند، دارای ترکیب‌هایی مانند چای سبز و مواد ملین هستند. یک متخصص طب سنتی بیان کرد: ترکیبات دمنوش‌های لاغری معمولاً از گل‌های مختلف گیاهانی مثل زیره، گل ختمی و … است که این‌ها را به حالت دم‌کرده تبدیل میکنند و توصیه میشود فرد قبل از غذا مصرف کند که معمولاً موجب کاهش مختصری در اشتها میشوند.

 

آیا چای لاغری واقعا وزن را کاهش می‌دهد؟

ین چای‌ها که در واقع دمنوش هستند، شامل ترکیبات گیاهی هستند که در خوش‌بینانه‌ترین حالت، تنها اشتها را کم میکند. کاهش وزن تنها با کاهش اشتها میسر نمی‌شود. چراکه با کاهش اشتها در یک فرد چاق، نمی‌توان به سوخت و‌ ساز و آب شدن چربی‌های بدن وی کمک کرد و افراد چاق معمولاً دچار اختلال در متابولیسم سلولی هستند.

معرفی 10 نوع چای لاغری برای چربی سوزی سریع و بدون عوارض

بنابراین اگر فردی رژیم غذایی اصولی و سالمی نداشته باشد یا در طول روز به‌اندازه کافی فعالیت بدنی انجام ندهد، نمیتواند فقط با مصرف چای یا هر محصول لاغری دیگری، امیدی به کاهش وزن داشته باشد. کاهش وزن در اثر برهم زدن موازنه بین دریافت و سوزاندن کالری در بدن اتفاق می‌افتد که این اتفاق هم فقط با نوشیدن یک نوع چای خاص، نخواهد افتاد.

جدیدترین مطالب سایت