بیماری های متابولیک تهدیدی برای افراد چاق

بیماری های متابولیک تهدیدی برای افراد چاق

مشکلات متابولیک تهدیدی برای افراد چاق

در مطالعه و تحقیقات جدی که دانشمندان انجام داده اند متوجه شده اند که افراد چاقدر اوضاع سلامت دارای چه مریضی میباشند افرادی بعنوان چاق سالم در نظر گرفته میشوند که مشکلات متابولیک معمولا مرتبط با چاقی، مثل کلسترول بالا، بازرسی قند خون ضعیف، مریضی دیابت یا فشار خون بالا را دارا نیستند.

 

نتایج مطالعه اخیر پژوهشگران بریتانیایی نشان داده هست، افرادی که به نام «چاق سالم» شناخته میشوند نیز به طور کامل از مواجهه با مریضی هاي جدی در امان نیستند. این افراد در مقایسه با آنهایی که وزن عادی دارند، همچنان در معرض خطر بالاتر ابتلا به مریضی قلبی قرار دارند.

 

بیماری های متابولیک تهدیدی برای افراد چاق

بیماری های متابولیک تهدیدی برای افراد چاق

 

به گزارش گروه سلامت تالاب به نقل از “وب ام‌دی”، افرادی بعنوان چاق سالم در نظر گرفته می‌شوند که مشکلات متابولیک معمولا مرتبط با چاقی، مثل کلسترول بالا، نظارت قند خون ضعیف، مریضی دیابت یا فشار خون بالا را دارا نیستند.

اما این مساله مشخص نبوده هست که آیا آن ها در معرض خطر افزایش یافته برای مشکلات سلامت دیگر، مثل نارسایی قلبی یا سکته مغزی قرار دارند یا خیر.

 

در این مطالعه، پژوهشگران به تجزیه و تحلیل سوابق سلامت 3.5 میلیون نفر مربوط به بازه زمانی 1995 تا 2015 که 18 ساله یا بزرگ تر بودند، اقدام کردند، که در ابتدا به مریضی قلبی مبتلا نبودند.

 

به گزارش تالاب:در مقایسه با افرادی با وزن عادی و بدون مشکلات متابولیک، افراد چاق سالم با 50 درصد خطر بالاتر ابتلا به مریضی قلبی، هفت درصد خطر بالاتر سکته مغزی، خطر دو برابری نارسایی قلبی، و خطر اکثر ابتلا به مریضی عروق محیطی مواجه بودند.

 

همینطور، پژوهشگران دریافتند که خطر مریضی قلبی در افراد چاق مبتلا به تعدادی از مشکلات متابولیک افزایش یافته هست.
بعنوان مثال، در مقایسه با افرادی دارای وزن عادی و بدون ناهنجاری هاي متابولیک، خطر مریضی عروق کرونر قلب در افراد چاق دارای سه ناهنجاری متابولیک تقریبا سه برابر و خطر نارسایی قلبی تقریبا چهار برابر بود.

احتمال ابتلا به مریضی عروق محیطی نیز بیش از دو برابر و خطر سکته مغزی 58 درصد بالاتر بود.

 

به گفته پژوهشگران بریتانیایی، افراد چاق سالم نسبت به افرادی با وزن عادی و بدون مشکلات متابولیکی در معرض خطر بالاتر ابتلا به مریضی عروق کرونر قلب، مریضی عروق مغزی و نارسایی قلبی قرار دارند.
در همین راستا، اولویت متخصصان سلامت بدون در نظر گرفتن وجود یا عدم وجود ناهنجاری هاي متابولیک باید ترویج و تسهیل کاهش وزن در بین افراد چاق باشد.

 

جدیدترین مطالب سایت