روش صحیح مصرف مکمل غذایی

روش صحیح مصرف مکمل غذایی

مکمل غذایی برای افزایش وزن

در برخی موارد بدن قادر به دریافت مکمل هاي غذای نیست در این زمان میتوان از مکملهای غذای بهرهگیری نمود دریافت ناکافی ویتامین هاي ضروری منجر به کمبود میشود

 

با این که گفته می‌شود بهتر هست تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنمان را از برنامه خوراکی متعادل و سالم دریافت کنیم اما با وجود تلاش زیادی هم که می‌کنیم باز ممکن هست مشغله چندان کاری، مسافرت و کلی علت دیگر باعث شوند عادت خوراکی مان آنطور که باید پیش نرود و برای جبران دریافت مواد مغذی دست به دامان مکمل ها شویم.

 

گزینش یک مکمل مناسب از میان انواع بی شماری که وجود دارد کارِ مشکلی هست. بنابراین با کمک متخصصین به شما می‌گوییم چه ویتامین هایي ارزش دریافت دارند.

مکمل ها میتوانند ویتامین هایي که از غذاها دریافت میکنید را افزایش دهند و کمک کنند به اندازه نیاز هرروز بدن برسند. دریافت کافی ویتامین هایي که بدنتان نیاز دارد کمک میکند احساس و عملکرد بدنتان در برترین حالت خود قرار بگیرد.

 

گزینش هاي ضعیف خوراکی و برنامه هاي خوراکی نامتعادل روی میزان دریافت مواد مغذی تاثیر می‌گذارد و به همین خاطر هست که تعداد زیادی از افراد نمی‌توانند ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدنشان را به اندازه کافی دریافت کنند. دریافت ناکافی ویتامین هاي ضروری منجر به کمبود می‌شود و خطر ابتلا به مشکلات شایع سلامت از جمله مریضی هاي قلبی، انواع سرطان ها، ضعف سلامت استخوان ها و دیابت نوع 2 را افزایش میدهد. مواد مغذی اصلی که اکثر مواقع مردم دچار کمبودشان میشوند عبارتند از ویتامین B2، منیزیم و زینک.

 

روش صحیح مصرف مکمل غذایی

گزینش یک مکمل مناسب از میان انواع بی شماری که وجود دارد کارِ مشکلی هست

 

جامد در برابر مایع

اما ظاهرا گزینه ویتامین هایي که می‌خواهید دریافت کنید تنها نیمی از مسیر هست. کار بعدی تصمیم گیری درمورد محصولی هست که میخواهید گزینه کنید. این محصولات در دو نوع جامد و مایع وجود دارند. جدای ترجیح شخصی که کدام را اکثر می پسندید آیا این دو نوع با یکدیگر فرقی هم دارند؟ بله فرق دارند.

 

مکمل هاي خوراکی که به صورت نوشیدنی گازدار ارائه می‌شوند در واقع طوری طراحی شده اند که مواد مغذی را به صورت موثر جذب بدنتان کنند. تعداد زیادی از مکمل هاي جامد به آرامی مسیر گوارشی را می پیمایند و ممکن هست روند جذبشان توسط غذاها و دیگر مواد شیمیایی متوقف شود.

 

مکمل هاي گازدار کاملا در آب حل می‌شوند بنابراین به سادگی از مسیر گوارشی عبور کرده و مقدار بیشتری از آن جذب بدن می‌شود. همینطور این محلول باعث میشود اسید معده با آن چه خورده اید تماس پیدا نکند و موجب تحریک و سوزش سر دل نشود.

بعلاوه ویتامین هاي محلول در آب کمک میکنند اضافات به جای ذخیره شدن در بدن از آن دفع شوند.

 

اما مواردی نیز وجود دارد که مکمل هاي جامد را برتر میکند: ویتامین C که یک ویتامین محلول در آب هست که در بدن ذخیره نمی‌شود. بهتر هست ویتامین C را به صورت قرص یا کپسول بهرهگیری کنید تا کم کم وارد بدن شود و پایداریش افزایش بیابد. در مورد زینک نیز همینطور هست اگر می‌خواهید برای طولانی مدت سطح زینک و ویتامین C بدنتان بالا بماند بهتر هست از مکمل هاي جامد بهرهگیری کنید.

 

با این حال اگر سطح ویتامین C بدنتان بسیار پایین هست و میخواهید به صورت آنی آن را افزایش دهید پیشنهاد می‌شود از ویتامین C به صورت محلول بهرهگیری کنید.

 

متوجه شدیم که مکمل هاي جامد و محلول هر کدام بدی ها و خوبی هایي دارند و این که کدام مورد را برای بهرهگیری گزینه کنید اکثر به ترجیح شخصی خودتان بر میگردد.

 

جدیدترین مطالب سایت